Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikkunanpesu muuttosiivouksessa?

Vierailija
15.03.2011 |

Oletko pessyt vanhan asunnon ikkunat, kun olet muuttanut pois? Mä en ole koskaan pessyt - muuten kämppä on puunattu tosi hyvin.

Ollaan muuttamassa parin viikon päästä ja nyt naapuri päivitteli sitä ettemme pese ikkunoita. Eikä tulevassa asunnossammekaan ole pesty ikkunoita. Itse asiassa siellä ei ole siivottu yhtään mitään :-//

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin sisäpuolelta jos kovat pakkaset.

Vierailija
2/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjaan pöntöt. Uudessa kämpässä on yleensä niin paljon siivottavaa, että ruuti menee siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos nyt aivan näkyviä tahroja on. Olen miettinyt samaa myös saunan osalta. Pesenkö saunan pois muuttaessa? Kuitenkin itse haluan aina pestä saunan/kylpyhuoneen huolella kun muutan uuteen asuntoon. Ajatus edellisen asukkaan hiestä ja mahdollisesta huonosta pesusta karmii. :)

Vierailija
4/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin talvella pyyyhkisin sisäpinnat en muuta.

Vierailija
5/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni muutti joskus taloon jossa ei oltu tehty kunnon siivousta. Kyllä oli karmea kantaa kamat muutossa sisälle. Tuli heti sellainen fiilis että tätä taloa ei ole taidettu huoltaa lainkaan. Silmät hakivat vain muitakin epäkohtia että miten retuperällä kämppä mahtaakaan olla.

Itse haluan jättää uudelle asukkaalle sen kuvan että tässä talossa on asunut kunnon ihmisiä jotka ovat pitäneet huolta talosta. Vaikkei uusi asukas sitä panisi merkille onko juuri ikkunat puhtaat, niin paljon raikkaamman oloinen tulee koko talosta kun pesee ikkunat.

Vierailija
6/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no aika harva muuttaa perheasuntoon sisään ilman mitään remonttitarvetta. Kyllä yleensä nyt vähän maalia suditaan seiniin tms.

Mä olen tehnyt niin, että olen kysynyt ostajilta aikovatko tehdä remonttia. Aina ovat halunneet heti jotain tehdä, joten en mä ole kyllä ikinä pessyt ikkunoita.

Meillä ei nyt keskimäärin muutenkaan ole ketsupit seinillä, joten ihan perussiivouksella ollaan selvitty.

Mä en ole itse myöskään ikinä muuttanut niin, että en olisi tehnyt edes pientä remonttia.

Kerran kävi niin, että kaupanteossa myyjät kehuivat, että olivat saaneet siivottua aamuyöllä viideltä kaikki nurkat ja oli vessaharja jo muutettu, niin isäntä oli pessyt hammasharjalla (sic!) vessanpöntön. Oltiin kerrottu, että täysremontti tulossa ja siellä oli käynyt timpuriporukkaa tekemässä hinta-arviotakin heidän asumisaikanaan.

Seuraavana päivänä alkoi purku ja ne hammasharjalla pestyt vessanpytyt meni kaatikselle.

Jotkut on vaan marttyyrejakin.

Vuokra-asunnot sitten erikseen.

Vierailija
7/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni muutti joskus taloon jossa ei oltu tehty kunnon siivousta. Kyllä oli karmea kantaa kamat muutossa sisälle. Tuli heti sellainen fiilis että tätä taloa ei ole taidettu huoltaa lainkaan. Silmät hakivat vain muitakin epäkohtia että miten retuperällä kämppä mahtaakaan olla.

Kuka muuten muuttaa asuntoon niin, että ei itse siivoa siellä ensin? Vaikka koko asunto olisi vedetty kloriitilla steriiliksi, niin mä kyllä ainakin pesisin kaikki pinnat ennen kuin alkaisin omia tavaroitani sinne levittelemään. Oletuksella siis, että ei tekisi yhtään remonttia.

Vierailija
8/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu siitä millainen siisteystaso asunnossa on. Jos asunto on ns. perussiisti, ei loppusiivous ole niin iso homma vert. asunto jossa siivous on laiminlyöty koko ajan.

Jos joutuu jääkaapista alkaen kaiken jynssäämään puhtaaksi, niin aikaa menee. Jos taas on ihan perussiisti asunto, ei sitä siivoamista paljoa ole. Jos edes pari kertaa vuodessa pesee uunin ja putsaan hellan taustan, ei se ole mikään iso urakka vert. ei ole neljään vuoteen em. asioita tehty ja muuttopäivänä alkaa jynsäämään puhtaaksi.

Ja ikkunoiden pesusta: Ne ihan asiallista pestä, tosin tässä pakko sanoa että jos muuttaa talvella ei ikkunoihin kiinnitä niin huomioita vert. kesällä. Ja pakkasella vähän avikea ikkunoita pestä muuta kun sisältä.

Itse en ikkunoita "pesemällä pese", avaan ikkunan ja suihkautan ulomman ikkunan sisäpuolelle valmista ikkunanpesuainetta, pyyhkin talouspaperilla ja saman teen sisemmän ikkunan molemmille puolille. Ei mene pitkää aikaa ikkunoiden pesemiseen, varsinkaan jos kaveri auttaa ja avaa sekä sulkee ikkunat ennen/jälkeen pesemisen.

Vierailija
9/13 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole ohjeissa muuta vaadittukaan.

Kyllä me ollaan joskus muutettu ihan tyytyväisinä valmiiksi siivottuun kotiin. Ihan normaali fiksu perhe siinä ennen meitä asui, eikä ollut syytä olettaa, etteivät ole osanneet siivota.

Vierailija
10/13 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussiivous on juuri sitä, että pestään: ikkunat, lattiapinnat perusteellisesti, seinä- ja yläpölyt pyyhitään kunnolla, putsataan ilmastointijuttujen venttiilit, pestään pesutilat ja sauna huolella jne.

Ylläpitosiivous on sitä kun ei oteta perusteellisesti eikä vahata eikä pestä ikkunoita eikä kuurata pesutiloja kunnolla vaan pestään lavuaari ja vessa ja pyyhitään vain lattia.

Muualla imuroidaan, pyyhitään tasot pesemättä niitä kunnolla.

Käyttämäsi termi perussiivous sisältää kaiken mitä ylläpitosiivouksessa ei tehdä. T: siivooja.

Vierailija
11/13 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oltu ainakaan mun vuokrakämpässä pesty kun muutin. Keittiön laatikkoonkin oli jotain valkosipuleita jätetty. Tiedä sitten pelkäsivätkö vampyyreita.

Vierailija
12/13 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan juuri muuttamassa ok-taloon ja toivon, että entinen omistaja hankkii siivoojan tekemään kunnon muuttosiivouksen. Jos heidän oma siivousjälkensä on samanlaista kuin mitä näytössä näki.

Vierailija
13/13 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on uusavutonta olla pesemättä ikkunoita.

t. Boomeri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi