Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni alkoi karppaamaan - miks mua ärsyttää???

Vierailija
15.03.2011 |

Mies kävi kaupassa, osti parilla sadalla ruokaa; sisäfileitä ja kaiken maailman ( toki mahdollisimman

lisäaineettomia ) makkaroita, erilaisia pähkinöitä, helvetisti kermaa ja kanmunia, pekonia jne jne...no, toki hän osti myös vihanneksi ja muutakin, meille muullee perheelle

- mutta kiva nyt sitten

tehdä eri ruokia täällä, kun lapsille en todellakaan aio syöttää mitään pekoneita ja makkaroita - enkä kyllä syö niitä itsekään, mua yököttää tollaset makkarat, hyi helvetti...

ja sanonpa tämänkin: on aivan v*itun ärsyttävää pestä joka aamu tollanen rasvainen paistinpannu ja kuvottaa, kun täällä haisee aina kanmauna ja paistettu rasva HYI HYI HYI

Karppaajat: vakuuttakaa mulle, että tuo mieheni touhu on viisasta!!?? On kauheeta katsoa tollasia rasvamääriä - mä olen niin_tietämätön_tosta karppaushommasta, mun pienet aivot eivät kerta kaikkiaan saata ymmärtää ja uskoa, että tollanen vois olla terveellistä ihmiselle???

mieheni yrittää käännyttää mua myös ko. elämäntapaan/ruokavalioon, mutten ole vielä lähtenyt mukaan.

mieheni harrastaa säännöllistä liikuntaa, minä en - ja siksi

tutuisikin iha järjettömältä kaataa suuhunsa tollasia rasvamääriä, kun en edes liiku, juurikaan. Mähän alan tollasella meiningillä lihoamaan, eikö?

Vaiko nimenomaan en???

Help!!!???

ps. ohitetaan sitten provot ja muut sekopäät tästä ketjusta, ok :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maitorasva ainakin laihduttaa. Sekä pitää kylläisenä. Tietenkin osana muuta ruokavaliota. Paino on pudonnut yllättävänkin mukavaa tahtia. Vaihdoin kaikki rasvattomat maitotuotteet kevyttuotteisiin ja rasvaisiin osan. Paino on pudonnut reilussa vuodessa 28 kg. Ei tule syötyä niin paljon kun olo on kylläinen. En syö eineksiä enkä marinoituja tai sokeroituja ruokia myöskään. Mutta kun miettii paljonko esim. kunnon kuohukermassa on kaloreita..sitäkin syön desin-pari kerralla pari kertaa viikossa. Antti Heikkilähän tästä ainakin on kirjoittanut, että maitorasva laihduttaa. Näin näyttää ainakin mulla toimivan.

Vierailija
22/31 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen juttu sitten on jos miehes on tajunnut karppauksen ihan väärin ja syö tyyliin pelkkää pekonia ja pihvejä ja kermaa.

mies on tajunnut karppauksen täysin oikein.

Minäkään en usko, että kahdessa viikossa sydän- ja verisuonitautien riski kohoaa hallitsemattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen juttu sitten on jos miehes on tajunnut karppauksen ihan väärin ja syö tyyliin pelkkää pekonia ja pihvejä ja kermaa.

mies on tajunnut karppauksen täysin oikein.

Minäkään en usko, että kahdessa viikossa sydän- ja verisuonitautien riski kohoaa hallitsemattomasti.

ap:n ongelma?

Vierailija
24/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppamaan hieman hillitymmin, ilman Ap:n puolison kaltaista kanamuna-pekonimeininkiä? vai onko se edes mahdollista?

Ymmärrän, että ainakin vehnä ja sokerit pitäisi jättää kokonaan pois, mutta saako kuitenkin esim. ruisleipää syödä pari palaa päivässä? Entä sokeritonta mysliä? Luonnonjugurttia? Rahkaa ja marjoja? Herneitä, itsetehtyjä pinaattilättyjä tai kalakeittoa ( jossa ei ole perunaa ), entä saako syödä punajuurta, lanttua, kaalia?Montako kanamunaa saa syödä päivässä?

Onko Spelt:ti myös kielletyllä listalla? Entäs onko kaikki hedelmät kiellettyjä?

Luettelin tuossa kaikka herkkuni; mietin vaan, että mistä kaikesta pitäis luopua...

Vierailija
25/31 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elävä esimerkki. Pääsin pois sairaalloisen lihavuuden vyöhykkeeltä karppauksen avulla, energiaa on vaikka muille jakaa nyt kun en syö viljoja tai korkeahiilarisia ruokia :). MUTTA: tiedän ettei tämä sovi kaikille! Esim. oma mieheni ripuloi, voi pahoin jne. tällä ruokavaliolla kun taas kukoistaa runsashiilarisella. Itse kärsin raivokohtauksista, ahmimisongelmista sekä nivelkivuista kun söin virallisterveellisesti. Ihan kaikki täysjyvätkin piti jättää pois että tuloksia alkoi syntyä! Kyllä siinä oli useammalla miettimistä, kun paino ei laskenut edes lääkärin ohjeistuksella ja veriarvot menivät huonompaan..!

Karpattu nyt 2 vuotta, kolesteroli 6,5 -> 5, verensokeri (12h paasto) 6,9 -> 5,2. :) Muut arvot tsekkaan taas syksyllä. Atooppinen ihoni on rauhoittunut, vatsa voi hyvin eikä turvota.

Ymmärrän että ketoosissa oleva ihminen haisee, mutta muistahan nyt että kyse on omasta puolisostasi. Sen voisit kyllä hänelle opettaa että siivoaa jälkensä edes keittiössä.

Vierailija
26/31 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvainen ruoka ei aiheuta verisuonitauteja eikä nosta kolesteroliarvoja terveillä ihmisillä.

Jotta ymmärtäisit niin lue aiheesta.

Todella moni on saanut jättää lääkkeet pois aloitettuaan ruokavalion josta viljat, tärkkelykset ja sokerit on poistettu.

Miehesi tosiaan aloittaa aika rajusti, mutta sillä pääsee hyvin vauhtiin ja kroppa kääntyy kohta rsvapolttoiseksi hiilaripolttoisen sijaan.

Ja joo itse aloitimme miehen kanssa karppauksen kaksi vuotta sitten laihtumisen takia, mutta koska se toi tullessaan niin paljon muitakin hyviä asioita niin jatkamme edelleen.

Eli emme syö mitään viljoja, edes täysjyvää, ruista tms. emmekä rasvattomia maitotuotteita.

Meillä suvussa on perinnöllisenä verisuonitauteja ja JUURI SIKSI tämä sopii meille.

Parasta on se ettei mies enää piereskele eikä kuorsaa.

Aluksi haisi toki hänkin koska aineenvaihdunta sai kyytiä, ihan kuin joku paastoaa. Nykyään ei hikoillessaankaan juuri haise.

Vierailija
27/31 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te syötte? Olen itse lähinnä hyväkarppaaja ja joskus tekee tiukkaa keksiä vaihtelua sapuskointiin. Tänks!

Vierailija
28/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja riemuitsee kun saa kerrankin vetää rakastamiaan makkaroita ja pekonia naamaan lihomatta - sillä ei hän niistä liho kun hiilarit on minimissä. Itse olen karpannut menestyksekkäästi ja laihtunut melkein 20kg mutta en vetänyt tuollaista äjjä-kuuria todellakaan. Pekoniakin joskus saattoi olla kaapissa, mutta lähinnä mausteeksi murustettuna johonkin salaatin joukkoon joskus tms. Inhoan sitä käryä itsekin.

Tuon pariviikkoisen jälkeen pitäisi alkaa näkyä vihreää keittiössä ja paljon tai olet syystäkin huolissasi. Parin viikon aikana ei hän moiseen kuuriin kuukahda. Lihan osuus ei tosiaan kuulu olla 80% ruokavaliosta ja kasvisten 20% kuten joku kirjoitti karppauksesta, vaan tosiaan toisin päin pikemminkin. Se lihan määrä ei ole mikään ihan hirmu iso, mitä elimistö tarvitsee, rasvaa kyllä sitten tarvitaan lisäksi vaikkapa oliiviöljypullosta ja pähkinöistä.

En ymmärrä miksi perheessä ei voisi lapset syödä virallisterveellisesti vaikka isi karppaa. Samat rehut kaikille, sama liha-annos kaikille (esim. lihapullat, uunilohi jne.) ja lapsille lisäksi vaikka perunamuusia annokseen niin ei pitäisi olla kellään mitään valittamista! Makkaroita ja pekonia en syöttäisi minäkään lapsille edes joka viikko.

Vierailija
29/31 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastasithan itsekin: se, että joudut laittamaan kahdet eri ruoat. Ja lisäksi rasvapannujen pesu ja rasvan haju.

Mikä miehesi palvelija sinä olet? Mies tehköön itse ruokansa, jos ei muun perheen ruoat kelpaa. Tietysti ihanteellista olisi, että hän voisi "säätää" omat ateriansa yhteisistä ruoista, siis vaan vähentäisi hilihydraatteja.

Vierailija
30/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu hurahtavan kaikenlaisiin diettailuihin. Mut karppaaminen on ok, jos huolehtii myös ruokaansa riittävästi kasviksia.

Vierailija
31/31 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä ketokarppaamalla kilot lähtee, verenpaine laskee, triglyseridit laskee ja paha kolesteroli laskee. Paino tippuu toki hyväkarppaamallakin, mutta paljon hitaammin. Siitä minulla ei ole vielä kokemusta, että saako hyväkarppaamalla verenpaineen ja veren rasvat laskuun.

Ketokarppaamalla on alussa muutaman päivän huono olo, mutta sen jälkeen olo on loistava. Kaikki ihmeen turvotukset katoaa ja nivelet ja lihakset ovat tosi hyvän tuntoiset. Jos et syö tarpeeksi rasvaa, painokaan ei tipu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi