Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni kuljettaa lasta sylissä autossa?

Vierailija
14.03.2011 |

Tänään taas näin, kuinka vanhemmat hakivat vajaa 2v. lasta hoidosta ja äiti otti lapsen etupenkille syliinsä. Voisiko joku, joka tällaista venäläistä rulettia lapsensa hengellä harrastaa, kertoa, millä perustelette tällaisen toiminnan? Mielestäni perusteita ei kyllä ole, mutta kummastuttaa, kuinka arvoton voi oman lapsen elämä joillekin olla..Surullista, todella surullista..:(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen lastani noin kuljettanut jos ei ole ollut istuinta, eikä aikaa hakea.

Mutta vain lyhyitä matkoja..

Vierailija
2/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut niille, tai lainannut sun istuinta, jos niin suretti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin lapseni kuolevan. Oli siis niin sairas. Tätini vei minua ja lasta sairaalaan. En halunnut laskea lasta sylistäni, koska ajattelin, ettei lapsi ole enää pitkään luonani.

Vierailija
4/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen lastani noin kuljettanut jos ei ole ollut istuinta, eikä aikaa hakea. Mutta vain lyhyitä matkoja..

se kolari voi tulla lyhyelläkin matkalla..

Vierailija
5/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa en ole kuljettanut kyllä, enkä varmaan aiokaan.

Vierailija
6/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kyse olikin siitä, että kuljetetaan säännöllisesti ilman istuinta aikuisen sylissä. Kerronpa vähän tarkemmin. Olin itse hakemassa lastani samaan aikaan, enkä ehtinyt kuin vilauksen nähdä kun toinen lapsi otettiin autoon eli en siis olisi millään ehtinyt sanoa mitään näille vanhemmille. Sitä paitsi, kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tällainen asia itsekin ymmärtää..Toisekseen, lapseni hoitaja sanoi, että tätä tapahtuu päivittäin.

Hätätilanteen vielä ymmärrän ja eihän esim. busseissakaan usein ole edes olemassa turvavöitä. Jos istuimeen ei ole varaa, ei pidä kuljettaa lasta autossa. Se voi juurikin olla se pieni matka, joka koituu kohtaloksi. Sitä paitsi laki määrää turvavyön/-istuimen käytöstä.

ap

Vierailija
7/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan hän oli usein sairaana ja minä autoton. Sain aina kyydin isältäni tai miehen isältä lääkäriin pojan kans ja sylissä kuljetin.

Ei kyllä edes silloin käynyt istuin mielessä kunhan vain lääkäriin päästiin.

Mutta yleensä jokainen istuu omassa penkissään ja penkki annetaan mukaan jos lähtevät toisen kyytiin.

Vierailija
8/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitkö minkä ikäisiä vanhemmat olivat? Minun appivanhempani ja omatkin vanhempani ovat pitäneet minua ihan skitsona, kun olen kieltänyt kuljettamasta lapsiamme ilman turvaistuimia. Minua kuljetettiin ilman turvaistuinta niin kuin varmaan useimpia 70-ja 80-luvulla lapsuutensa viettäneitä.

Vierailija
9/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei missään nimessä aikuisen sylissä vaan itse penkillä istuen omissa vöissään. Riski lapsen vahingoittumiseen kasvaa, kun lapsi on alttiina lisäksi aikuisen massalle.

Vierailija
10/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitkö minkä ikäisiä vanhemmat olivat? Minun appivanhempani ja omatkin vanhempani ovat pitäneet minua ihan skitsona, kun olen kieltänyt kuljettamasta lapsiamme ilman turvaistuimia. Minua kuljetettiin ilman turvaistuinta niin kuin varmaan useimpia 70-ja 80-luvulla lapsuutensa viettäneitä.

N. 25-30-vuotiaita.

ap

Vierailija
11/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takapenkillä hyppien ja ilman turvavöitä. Matkaa tosin vain "korttelin ympäri" pienessä lähiössä...