Työttömän kannattaa ottaa välillä muutaman päivänkin keikka vastaan.
Minulla se poiki juuri ihan koko kuukaudeksi töitä =)
Kommentit (11)
enkä saanut siltä kuukaudelta mitään työttömyyskorvausta! Aivan uskomatonta sontaa koko tämä järjestelmä!
enkä saanut siltä kuukaudelta mitään työttömyyskorvausta! Aivan uskomatonta sontaa koko tämä järjestelmä!
Minä sain viiden päivän keikan jälkeen vielä ihan puolet täydestä päivärahasta.
Enkä sen jälkeen ole ollut työttömänä päivääkään. Alkuperäisen työnantajan palveluksesta tosin lähdin jo kuukauden päästä, seuraava työnanataja "löysi" minut sieltä väliaikaispaikasta.
ja olen yhä samassa paikassa, nyt vakituisessa virassa.
Ja setvin paperisotaa puolitoista kuukautta ja sotkin raha-asiani moneksi kuukaudeksi eteenpäin. Kiitos Kela.
ärsyttää tämmöiset kuukauden määräaikaisuudet :(
Itse olen jo pari vuotta ollut töissä niin, että töitä jatketaan aina kuukausi kerrallaan >:(
Ahdistaa tämmönen.
Ja setvin paperisotaa puolitoista kuukautta ja sotkin raha-asiani moneksi kuukaudeksi eteenpäin. Kiitos Kela.
Olen itse kans paljon joutunut raha-asioita setvimään. Mutta en ole oikeastaan koskaan kieltäytynytkään keikoista. Liiton kanssa asiat on saanut hoidettua suht vavattomasti.
ap.
työnantajat lähettävät niitä vitun palkkatodistuksia kuukauden viiveellä ja päivärahat jäädytetään siksi ajaksi.
Ei ole poikinut edes kuukauden pätkää, pisin 3 viikkoa, muuten satunnaisia päiviä.
Kohta vuosi mennyt paperitaistossa...
mutta aina pitää laskea, että maksaako niillä palkkarahoilla ainakin seuraavan vuokran, ellei pitemmältä ajalta, koska siihen paperisotaan uppoaa ikuisuus, ja asun yksin, joten minä olen se, jonka on katto pään päällä pidettävä.
Tämä on ehkä se yksi asia, joka ärsyttää nykysysteemissä, kun juuri näistä pätkistä voisi poikia jotain pitempiaikaistakin. Miksei noita laskelmia voisi tehdä jälkikäteen ja sitten pidättää aina tietyn osan tulevasta korvauksesta, jos työpätkä on sen määrään vaikuttanut?
Saan jäädä nyt sopivasti suoraan töistä äitiyslomalle =) Kiva viidenpäivän pätkä tuli otettua vastaan.
ap