Onneksi en asu rannikkokaupungissa!
Kauheeta jos tsunami iskee vaikka helsinkiin, eikö ihmisiä pelota siellä asua ton takia?
Kommentit (12)
on varmaan yhtä todennäköistä kun lottovoitto!!!;) täälä Suomessa asumisessa on se hyvä puoli ettei täällä satu mitään luonnonkatastrofeja! korkeintaan kovia ukkosmyräköitä kuten viime kesänä...
Mutta 42 metrin korkeudella merenpinnasta on tämän talon kivijalka.
on varmaan yhtä todennäköistä kun lottovoitto!!!;) täälä Suomessa asumisessa on se hyvä puoli ettei täällä satu mitään luonnonkatastrofeja! korkeintaan kovia ukkosmyräköitä kuten viime kesänä...
Tekee asumisest myös todella tylsää kun kaikki säpinä tuntuu aina kiertävän Suomen.
että jos tsunami sattus tulemaan, niin aika äkkiä se pyyhkäisis sisämaahankin jonnekin Nivalan tienoille. Eikös siitä ollut kaikenlaisia piirroksia ja kuvitelmia silloin Thaimaa-tsunamin jälkeen ja muistaakseni ainakin SK:ssa maalailtiin tilannetta Suomessa tsunamin jälkeen.
Ja sen takia olen harkinnut Helsingistä pois muuttamista. Pohjoiseen olen harkinnut, mutta kun siellä on niitä vuoria! Mitä jos tulee lumivyöry tai tulivuorenpurkaus! Missään ei ole enää turvassa!!
tsunami johtuu yleensä aina maanjäristyksestä ja niitä ei kyllä täällä meillä pöin ole :) Eli ei pelota.
Kerropa miten Helsinkiin, tai minnekään Suomen rannikolle voisi iskeä tsunami?
että siitä ei saa tsunamia vaikka yrittäisi. Muistakaa myös, että kaikilla maailman tsunamialueilla on hyökyaaltoja ollut aika-ajoin. Historia ei kerro täällä niitä nähdyn. Toki vesi on aina silloin tällöin noussut ihan meidänkin aikana. Joten taputtakaa olalle itseänne, että asutte geologisesti äärimmäisen hyvässä paikassa.
Tsunami Suomessa on varmaan yhtä todennäköistä kun lottovoitto!!!;) täälä Suomessa asumisessa on se hyvä puoli ettei täällä satu mitään luonnonkatastrofeja! korkeintaan kovia ukkosmyräköitä kuten viime kesänä...
Vähän ontuva vertaus :)
kyllä vähän täällä saaressa jo pelottaa, että koskas ne ahtojäät lyö seinästä sisään....
Ja tietty ne joditabletit ja muu selviytymispakkaussälä on jo sängyn alle rakennetussa bunkkerissa valmiina!
asu mutta rannikolla kuitenkin (ei tartte kattoa kuin ikkunasta niin näkee meren).
Ei mua ainakaan pelota. Tossa lätäkössä ei oletettavasti ole edes tarpeeksi syvää/vettä, että saisi tsunamin aikaiseksi. Ja vielä vähemmän täällä on niin kovia maanjäristyksiä että sellainen pääsi syntymään. Aika sattuman kautta menisi jos taivaalta tipahtaisi meteori suoraan tuohon mereen.
Tsunami on nimenomaan matalassa vedessä vaarallinen. Silloin kun oli Kaakkois-Aasian tsunami, laivat ajoivat syvemmälle merelle turvaan. Tsunami vaan voimistuu, kun se tulee rantaa kohden matalaan veteen.
Asun itsekin rannikkokaupungissa ja olen kokenut muutamia hankalia kevättulviakin. Minä pelkään vettä, koska siitä on elämäni aikana ollut konkreettista uhkaa joitakin kertoja. Tosin jokien tulviminen on katkaissut meiltä teitä monena vuonna niin syystulvissa kuin kevättulvissakin.
asu mutta rannikolla kuitenkin (ei tartte kattoa kuin ikkunasta niin näkee meren).
Ei mua ainakaan pelota. Tossa lätäkössä ei oletettavasti ole edes tarpeeksi syvää/vettä, että saisi tsunamin aikaiseksi. Ja vielä vähemmän täällä on niin kovia maanjäristyksiä että sellainen pääsi syntymään. Aika sattuman kautta menisi jos taivaalta tipahtaisi meteori suoraan tuohon mereen.