Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkälainen 2 kk vauvan pitäisi olla?

Vierailija
13.03.2011 |

Asumme ulkomailla eikä täällä ole mitään toimivaa neuvolasysteemiä. Kyseessä on meidän 4. lapsi, joten jotain vertailupohjaa on edellisiin. En vaan muista kunnolla minkäikäisinä alkoivat jokeltelemaan ym.

Eli meidän 2-kuinen ottaa minuun ehkä n. 2 kertaa päivässä kontaktia, jolloin katsoo kyllä suoraan silmiin ja heiluttelee jalkojaan ja käsiään niin vimmatusti. Samalla tuhisee ja ähkyy kovasti mutta EI jokeltele mitenkään! Muutoin katselee mieluusti kattoon tai "ohi" tai sitten vaan leluja tai koriste-esineitä mutta ei meitä perheenjäseniä!

Sen lisäkisi että välttelee kontakteja hän myös lipoo kieltään melko paljon. Tätä en olisi edes älynnyt ihmetellä ellen olisi joskus lukenut täältä palstalta että sekin saattaa olla jokin hälytysmerkki esim. autismista,

Kysynkin siis kuinka paljon teidän 2-kuiset katselee teitä silmiin?

Nauravatko jo?

Kuinka usein hymyilevät teille?

Jokeltelevatko tai ääntelevätkö jotenkin muuten kuin tuhisten ja ähisten tai itkien.

Kokemuksia please!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aloittanut sen paljon aikaisemmin kuin isoveljensä aikoinaan. Eli monta kertaa päivässä selvästi haluaa "seurustella". Pieniä jokelteluun taipuvaisia äännähdyksiä tulee aina seurustelutilanteissa mutta ei voi jokelteluksi vielä sanoa.

Jalkoja ja käsiä sätkii. Katselee kiinnostuneesti joitain leluja mitä hänelle esittelee. Seuraakin katseellaan jo jonkin verran. Mutta paljon myös katselee ns. ohi. Katselee selvästi erilaisia valoja ja varjoja.

Meilläkin lipoo kielellään mutta ei se mitään autismia automaattisesti tarkoita :)

Vierailija
2/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta.

Joko teidän vauveli ihan nauraa? Entä minkälaisia ääniä tulee äännellessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta.

Joko teidän vauveli ihan nauraa? Entä minkälaisia ääniä tulee äännellessä?

Silloin kun yrittää jokeltaa, niin availee suuta ja välillä tulee sellaisia vienoja äännähdyksiä. Näkee, että sanottavaa on mutta ei vielä oikein kunnolla irtoa :)

Vierailija
4/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä minä kuitenkin huolehdin liikaa. Ja minä kun luulin, että tän kuopuksen kanssa osaisin ottaa kaiken paljon rennommin ja nyt jo vertailen sitä osaako tuo hymyillä yhtä paljon kuin ikätoverinsa :)

Vierailija
5/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esikoinen oli täsmälleen samanlainen vauvana, kuin ap:n vauva! Olin tosi huolissani, kun hymyili TOSI vähän ja katsoi tosiaan mieluummin lamppua tai kirjahyllyä kuin äitiä. Neuvolassakin puhuin huolestani, pelkäsin siis autismia.

Nyt tyttö on reipas, sosiaalinen, lahjakas 10v. Nuorempia sisaruksia kun olen käyttänyt neuvolassa, ollaan muisteltu terkkarin kanssa tätä esikkoa ja terkkarikin sanoo, että oli jännä vauva, tosin hän ei autismia epäillyt.

Kun kerran itse kysyin tällä palstalla, millainen tuon ikäisen vauvan pitäisi olla, joku vastasi ihanasti, että sen ikäisen pitäisi olla vain vauva!

Vierailija
6/6 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt lopetan huolehtimisen! Jos on autismia tai mitä tahansa, niin ainakin nyt saan nauttia hänestä ihan vaan vauvana... yritän murehtia muita juttuja vasta tulevaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi