Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppipa se vetäisi herneet taas nenään. ov

Vierailija
13.03.2011 |

Mies ja minä oltiin eilen yhden kaverin hautajaisissa ja lapset menivät mammalaan hoitoon, siunaustilaisuus olisi ollut just taaperon päiväuni aikaan eli meillä olisi sitten ollut Erittäin Kiukkuinen pikku herra käsissä ja esikoinen olisikin kyllä pärjännyt, mutta hänenkin oli parempi jäädä kotiin.

Pojat EIVÄT ikinä pääse mammalaan hoitoon, jos appiukko ei ole kotona, syynä lasten allergiat ja anopin mielipide asiasta; allergiat on pelkkää paskan jauhamista ja lapsi on vaan nirso jne.

Meillä taapero on allerginen useammalle hedelmälle ja vihannekselle ja juurekselle ja marjalle, noista ei tule mitään hengenvaarallista oiretta, ainoastaan ikävää ihottumaa ja ripaskaa ja vatsan väänteitä. Mutta pojalla on myös pahoja allergioita; munasta (jopa pienestä murusesta) hän saa hengenahdistusta, maito oli aikaisemmin yhtä paha, mutta onneksi maito käy tätä nykyä.

Esikoiselle ei sovi myöskään muna, mutta oireet eivät ole niin pahat kuin kuopuksella, pojalle ei myöskään sovi muutama hedelmä ja juures.

Appiukko on erittäin tarkka näissä asioissa ja yleensä myös varmistaa ennen kuin antaa lapsille jotain, että käykö tämän ja tämän merkkinen keksi (jossa ei pitäisi olla munaa) tai tämä ja tämä ruoka.

Mutta anoppi yrittää tuputtaa esim. pipareita lapsille, esikoinen osaa jo kieltäytyä ja sanoo, että masu tulee kipeäksi, jos mä syön noita.

Eilen oli sitten käynyt niin, että appiukko oli joutunut lähtemään töissä, kun siellä oli joku ongelma ja firmassa pari kuukautta sitten aloittaneet vastavalmistuneet jätkät eivät osanneet hoitaa tilannetta. Appi pakkasi tenavat autoon ja pojat leikkivät sen aikaa, kun appi neuvoi pojille mitä pitää tehdä.

Anoppi veti tästä herneet nenään ja esikoisen mukaan mamma oli erittäin kiukkuinen ukille ja huusi, kun ukki oli vienyt heidän töihin.

Ja myös me saatiin tuta tuosta räyhäämisestä; mekään kun ei luoteta häneen! Ja turha tuoda lapsia enää hoitoon jne.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa, että heillä on fiksu ukki.

Anna räyhätä, omaa kuoppaan siinä vain kaivaa.

Vierailija
2/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karsee mummo mut ihana vaari :) onneksi hänelle on sentään kaikki kaikessa lasten hyvinvointi, jopa niin tärkeä, että ottaa heidät mukaan "reissuun" (tiiä mitä se mummi sillä aikaa olisi syöttänyt)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa, että heillä on fiksu ukki. Anna räyhätä, omaa kuoppaan siinä vain kaivaa.

Ja pojat pääsevät mammalaan vain, jos ukki on kotona.

Kolmoselle, juu-u. Ovat todettuja.. Taaperolle ei käynyt alle vuoden ikäisenä kuin tattari, hirssi, ruusunmarja, viinirypäleet, meloni, kurkku, salaatti ja hirven sekä poron liha.

Minä olen pahasti allerginen (löytyy liuta ruoka-aine allergoita, osa pahoja, osa lieviä, lisäksi pahat siitepöly allergiat ja pari eläin allergiaa + heinä allergia, lisäksi astma ja atooppinen iho), mies on allerginen siitepölylle.

ap

Vierailija
4/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karsee mummo mut ihana vaari :) onneksi hänelle on sentään kaikki kaikessa lasten hyvinvointi, jopa niin tärkeä, että ottaa heidät mukaan "reissuun" (tiiä mitä se mummi sillä aikaa olisi syöttänyt)

ja pojat oli oikein tohkeissaan, kun pääsivät ukin työpaikalle. Ja appi oli vielä tokaissut vaimolleen, että lähden käymään poikien kanssa tuolla ja tullaan kotiin ja sen jälkeen teen meille lounasta.

ap

Vierailija
5/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo kaikki allergiat testattu jossain?

Ohiksena ottaa päähän juuri tämmöiset kyselijät.

Allergiat testataan parhaiten altistamalla ja välttämällä ja uudestaan altistamalla. Testaaminen on turhaa useimmissa tapauksissa, koska kaikki allergiat eivät testeissä näy, sekä testisarjat eivät ole tarpeeksi laajoja.

Allergologit usein määräävätkin kodit itse määrittelemään nuo yliherkkyysoireita aiheuttavat aineet esim koivun siitepölyn kanssa ristiin oireilevissa.

Esim itsellä on paha kouluallergia josta ristiin allergisoin käytänössä samoin kun ap:n toinen poika( vain pari juuresta/kasvista/hedelmää käy ja munalle oireilen myös, pähkinöistä lähtisi henki.) Näitä ei olla alettu testaamaan, kun aikuisena ihmisenä huomaan mitkä käyvät ja mitkä eivät. Pienempänä en ollut näinkään pahasti allerginen, tai en vaan tajunnut yhdistää esim ripaskaa porkkanoiden syönnistä tai huulten turpoamista ompusta allergiseksi oireeksi.

Vierailija
6/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

apen alkoholiongelman takia sääntönä, että vain anopin seurassa saavat lapset siinä mummolassa olla. Ei apen kanssa veneretkiä ym. Hieman vääntöä oli, mutta mummo ymmärsi. Nyt apella on taas parempi kausi, eikä ole tarvinnut nipottaa, onneksi, mutta silloin kun on pakko on pakko. Niin pahalta kuin se kaikista tuntuukin.

Vierailija
7/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin lapsi. Ei silloin 80-luvulla ollut oikeastaan mitään kunnon tietoa allergioista. Samoin iho-oireet oli selvääkin selvemmät, kun söi jotain tiettyä juttua. Näin aikuisena osasi yhdistää ne oireet esim. omppuihin tai sitrushedelmiin tms.

Mulla on myöskin mausteallergioita eli harvat mausteet käyvät. Ja paprika alkaa ahdistamaan, jos olen samassa huoneessa paprikoiden kanssa (eikä tarvi olla edes halkaistu paprika).

Äitini yritti ensin väittää vastaan, että allergiat on täyttä paskaa, mutta kun kerran näki kuinka tukossa mä olin pajun kissojen takia, niin jopas muuttui ääni kellossa..

Ja äitinikin yleensä saattaa jopa soittaa, että voiko "Matille" antaa tätä, kun hän tekisi sitä ja tätä ruokaa eikä tee niin kuin anoppi, joka yrittää tuputtaa lapselle sitä, mitä hän ei voi syödä.

Ja meillä tehdään n. kerran kuukaudessa altistuksia ja katsotaan tuleeko oireita vaiko ei, mutta muna kokeet tehdään AINA lääkärin valvonnassa.

ap

Vierailija
8/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

apen alkoholiongelman takia sääntönä, että vain anopin seurassa saavat lapset siinä mummolassa olla. Ei apen kanssa veneretkiä ym. Hieman vääntöä oli, mutta mummo ymmärsi. Nyt apella on taas parempi kausi, eikä ole tarvinnut nipottaa, onneksi, mutta silloin kun on pakko on pakko. Niin pahalta kuin se kaikista tuntuukin.

lapsia yksin uimaan tms. koska anoppiin ei voi luottaa. Ja ollaan yritetty vääntää asia rautalangasta, mutta kun anoppi saa jotain päähänsä, niin sehän pitää. Olkoot hän sitten oikeassa tahi väärässä.

ap

Vierailija
9/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lapsi tukehtumassa. Hyvä että appesi on vastuullinen.

Vierailija
10/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi ottaa nämä allergia asiat vakavasti, koska hän tietää kuinka vaarallista se voi olla, jos saa väärää ruokaa. Heillä oli joskus vuonna yks ja kaks joku Tet harjoittelija tai vastaava joka pahan reaktion suklaapipareista.

ap

Vierailija
11/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa vaan niin kovin tyhmältä ja vieläpä huonoluonteiselta. On siinä ollut työpaikalla kestämistä. Niin ja tälläkin läjällä on sitten fiksu ja kärsivällinen aviomies eli se appi.

Vierailija
12/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni isoisän kanssa tämän työpaikalle? Jotenkin nyt ei natsaa tämä kertomus kaikilta osin yhteen.

Ja oikeasti, miksi et vie apelle hoitoon, jos anoppi on noin kamala?

Vierailija
13/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi ottaa nämä allergia asiat vakavasti, koska hän tietää kuinka vaarallista se voi olla, jos saa väärää ruokaa. Heillä oli joskus vuonna yks ja kaks joku Tet harjoittelija tai vastaava joka pahan reaktion suklaapipareista. ap

ihan siksi, että tietävät allergiansa ja osaavat varoa. Ei se allergia murkkuun yks kaks iske!

Vierailija
14/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voi ne työpaikalle viedä noin vain!

Vierailija
15/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa vaan niin kovin tyhmältä ja vieläpä huonoluonteiselta. On siinä ollut työpaikalla kestämistä. Niin ja tälläkin läjällä on sitten fiksu ja kärsivällinen aviomies eli se appi.

nelisen vuotta eläkkeellä. Ja juu, oli kuulemma aika vaikea työtoveri (yksi entinen työkaveri (olen ollut päiväkodissa töissä, nyt olen lasten kanssa kotona ainakin vuoden vielä) sanoi olleensa sijaisena tuolla anopin päikkärissä ja anoppi oli kerran vetänyt pultit kahvipöydässä, kun hänen mielestään tavis maito sopii laktoosi-intorikoille (tulikohan tuo oikein? Sori, aivot ei oikein suostu toimimaan) ja mitäs sitä, jos vähän pierettää! Kyllä tähän maahan pieruja mahtuu! Kahvipöydässä oli siis yksi, joka joi laktoositonta maitoa.

En tiedä sitten, että saiko tuo jaella lapsille lounasta, aamupalalla keittiöapulainen oli ainakin laittanut aina sellaiset hedelmä tai juures palat, jotka sopivat kaikille lapsille, jos anoppi oli aamuvuorossa.

ap

ap

Vierailija
16/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni isoisän kanssa tämän työpaikalle? Jotenkin nyt ei natsaa tämä kertomus kaikilta osin yhteen. Ja oikeasti, miksi et vie apelle hoitoon, jos anoppi on noin kamala?

Appi ja anoppi asuu yhdessä, eivät ole eronneet.

Ja kyllä, siunaustilaisuus (tarkoitan nyt kirkkoa) oli just päiväunien aikaan. Poika nukkui päikkärit ja kävivät myöhemmin tuolla apin työpaikalla käymässä. Mitä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää?

ap

Vierailija
17/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siksi, että tietävät allergiansa ja osaavat varoa. Ei se allergia murkkuun yks kaks iske!

niissä pipareissa pähkinää tai jotain muuta, mille oli allerginen.

ap

Vierailija
18/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä pipareissa pähkinää tai jotain muuta, mille oli allerginen. ap

Usko pois, allergisen teinin äitinä tiedän tasan tarkkaan, että eivät laita suuhunsa mitään sellaista ruokaa, mistä eivät ole satavarmoja! Yksi kunnon allergiakohtaus ja teini oppii, ei ne tyhmiä ole.

Vierailija
19/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä ole allerginen kaikille aineille. Jotkut vanhemmat tahtivat päteä tälläkin lailla. Minä kun olin töissä päiväkodissa ,eräskin äiti teki suuren numeron pojan ruuasta, mitä saa syödä ja mitä ei. Lapsi tuumasi syönhän minä kotonakin tuota, mutta äiti oli toista mieltä .

Vierailija
20/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voi ne työpaikalle viedä noin vain!

yhden jutun, mitä ei voinut puhelimella neuvoa. En viitsi selittää asiaa sen tarkemmin. Ja nuo eivät olleet saaneet ketään muuta vanhemmista työntekijöistä kiinni eli soittivat sitten apelle.

Ai juu, tuolle päiväunista viisastelijalle.. Vietiin pojat mammalaan ajoissa, kun hautajaiset olivat toisella paikkakunnalla ja tultiin vasta illemmalla kotiin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi