Uusioperheen joululahjat
miehen lapset ekasta avioliitosta viettävät meillä joulua, välit ovat niin hyvät että kaikki lahjat kerätään meille ja avataan sitten aattoiltana.
Pikkuisen kuitenkin omaa mieltä kaivaa kun äiti on laittanut lapsilleen 10 v ja 12 v lahjaksi esim muutaman euron puuvärikynät ja itse olen hankkinut vaatteita, cd-levyn yms ja tyttö sitten kysyy että onkohan äiti ostanut mulle tän levyn kun se tietää että mä tykkään tästä yhtyeestä?? NO en halua edelleenkään kirjoittaa lahjapakettiin että Hyvää Joulua Emmalle! Toivoo iskä ja Marketta. Oma äitini kyllä laittaa näille lapsille lahjat ja kirjoittaa niihin nimellään että Hyvää Joulua. Mitens muilla?
Kommentit (24)
Ensinnäkin, mitä valiä sillä mitä äiti antaa lapsilleen lahjaksi? Jos hän ei ole jouluihminen eikä tykkää ostaa lahjoja, mitä se sulle kuuluu?
Toiseksi, miksi ihmeessä ne äidin antamat lahjat pitää teille raahata? Eikö hän voi ne itse antaa lapsilleen? Silloin ei tarvitse mitään nimiä kirjoitella mihinkään, kun jokainen antaa itse omat lahjansa.
Miksi et voi kirjoittaa korttiin, keneltä lahja on? Meillä ihan jopa 2v. saa lahjoja, joissa on antajan nimi (mummo, kummi, äiti, isä jne.) ja saa kiittää kustakin lahjasta sitä, kuka sen on antanut. Miksi jo noin isot lapset ei saisi tietää, keneltä lahja on? MIKSI?
uskottu siihen että joulupukki tuo lahjat.
Joulut: jos omat lapseni viettävät isänsä luona joulua, ei he vie minut ostamia lahjoja mukanaan vaan me vietämme " toisen joulun" sitten kun lapset tulevat kotiin. Isä ja hänen sukulaiset hankkivat lahjat ja järjestää joulun. Vuorojouluina lapset ovat luonani ja isän luona viettää " toinen joulu" kun lapset menevät käymään. Miehen lapsen kanssa on samanlailla. Ei ole ollut ongelmia. Joissain paketeissa lukee nimi (esim. kummit). Ei ongelmia.
T: lähiäiti ja äitipuoli