Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauan muutaa USA:an, rento elämäntyyli kiehtoo!

Vierailija
13.03.2011 |

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka nauttivat täällä olostaan todella paljon ja nimenomaan siitä, että täällä on niin rentoa ja rauhallista. Asuvat eri puolilla USAa. Toki olivat vain pari viikkoa, eli eivät mitään normaaliarkea eläneet. Toinen heistä haaveilee muutosta Suomeen. Tuo joka kirjoitti siitä, että töiden jälkeen vietetään aikaa omissa koloissaan (suomessa) niin väittäisin, että se asia on itsestä kiinni. Me kyläilemme vähän väliä, käymme naapurissa spontaanisti kahvilla koska vain, jne. Asuinpaikka tuskin ratkaisee ihan joka asiaa

Kuinka kaikki on niin ihanaa ja hienoa. Tekis mieli joskus sanoa niille, että prkle, sanokaa mitä OIKEASTI olette mieltä, kun ei KAIKKI voi aina olla niin huippua ja siistiä!!

mita mielta oikeasti ovat.

Minulla on ruotsalainen ystava joka kavi Helsingissa. Hanen mielestaan se oli surullisin paikka missa han on kaynyt. Asutaan molemmat USA:ssa ja matkustellaan paljon.

Vierailija
22/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paluu Jenkeistä Suomeen on kuin elävältä haudattaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on etelää ja siellä bible beltissä ja kaiken maailman uskonnollisia hörhöjä joka paikassa.

Itsekin asun etelässä ja esim, töissä kaikki paitsi minä käy viikottain kirkossa ja se ei ole mikään salaisuus. Minä olen täällä se hörhö koska olen ateisti. Mutta oma mielipiteeni on että antaa kaikki kukkien kukkia ei se minua haittaa, mutta mutta olen jo saanut raamatun lahjaksi työkaverilta, eli kovasti koittavat minua käännyttää siellä täällä.

Ja töissä menee helposti 11h päivässä kun ottaa huomioon sen ajan kun kestää ajaa sinne. Rentoa en tiedä onko, mutta hyvin itsenäistä kyllä, ja tykkään kovasti siitä vapaudesta.

Vierailija
24/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivät olivat pitkiä 8-18, rahaa oli tehtävä. Tietystä elämäntasosta oli pidettävä kiinni. Jo asuinympäristö raamitti ihmisiä. Kun asuit tietyssä paikassa ja tapasit tiettyjä ihmisiä, harrastettiin yhdessä ja matkustettiin yhdessä. Ulkona syötiin 3-4 kertaa viikossa ystävien kanssa.

Okei rahalla sai ainakin silloin paljon enemmän kuin Suomessa, meillä oli iso talo näihin koppeihin verrattuna. 4 makuuhuonetta, Keittiö, familyroom, ruokahuone, olohuone, vessoja ja kylppäreitä joka nurkalla. Kahdestaan amerikkalaisen miehen kanssa asuttiin. Ja talo oli silloin halpa ja keskiluokkaisella alueella. Shoppailtiin ja nautittiin vapaa-aikana elämästä. Työtä vain oli tehtävä paljon ja lomat olivat lyhyitä, mulla oli vain 14 päivää. Vuodessa sai sairastaa 10 päivää, joten pahoja tauteja ei kannattanut saada ja lopputilin pelossa kotona sairastaa.

Vierailija
25/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuten työpäivät suomessakin..mies tekee suomessa pidempää päivää kuin jenkeissä asuessamme, joka harmittaa minua suuresti. siellä sen jotenkin vielä ymmärsi, mutta ei täällä :( tuo 8-18 on vielä lyhyt työaika oman mieheni mittapuun mukaan valitettavasti, oli jenkeissä ja on yhä suomessa.

jenkkien rentous piilee ehkä siinä, että ovat ystävällisiä, avoimia, katsovat silmiin ja uskaltavat sanoa moi.

kyllä, lähtisin minäkin heti ekalla lennolla jos voisi...

Vierailija
26/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakkoruotsia ja uskonnonopetusta kouluissa. Se aika kaytetaan tarpeellisempaan opiskeluun.

Vierailija
27/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauan muutaa USA:an, rento elämäntyyli kiehtoo!

Siellä on asenne kohdallaan!

Vierailija
28/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuntuu moni ruotsalainen maassamme viihtyvän kun tänne ovat ihan pysyvästi muuttaneet. Mistä tahansa maasta on joku sitä mieltä, että ihan kamala paikka on. Ei täällä maapallolla ole yhtäkään paratiisia, joka kelpaisi kaikille.

jotka nauttivat täällä olostaan todella paljon ja nimenomaan siitä, että täällä on niin rentoa ja rauhallista. Asuvat eri puolilla USAa. Toki olivat vain pari viikkoa, eli eivät mitään normaaliarkea eläneet. Toinen heistä haaveilee muutosta Suomeen. Tuo joka kirjoitti siitä, että töiden jälkeen vietetään aikaa omissa koloissaan (suomessa) niin väittäisin, että se asia on itsestä kiinni. Me kyläilemme vähän väliä, käymme naapurissa spontaanisti kahvilla koska vain, jne. Asuinpaikka tuskin ratkaisee ihan joka asiaa

Kuinka kaikki on niin ihanaa ja hienoa. Tekis mieli joskus sanoa niille, että prkle, sanokaa mitä OIKEASTI olette mieltä, kun ei KAIKKI voi aina olla niin huippua ja siistiä!!

mita mielta oikeasti ovat.

Minulla on ruotsalainen ystava joka kavi Helsingissa. Hanen mielestaan se oli surullisin paikka missa han on kaynyt. Asutaan molemmat USA:ssa ja matkustellaan paljon.

Vierailija
29/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat on valkaistava tai muuten on itsestään huonosti huolehtiva ihminen. Vaikka luonnostaan keltaiset hampaat kertovat vain vahvasta hammaslaadusta, mutta sekin pitää pilata valkaisuilla...

Vierailija
30/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään 6kk välein käyn tarkastuksessa ja puhdistuksessa. Aikaa varatessa sen ajan saan pääsäntöisesti 1-2 päivän päähän. Isommatkin leikkaukset hoituu tosi kätevästi, juuri 2 vko sitten olin operaatiossa. Vakuutus maksaa niin ison osan että ei tunnu pahalta maksaa sitä muutamaa kymppiä paikkauksista tms. Puhdistukset ja tarkastuskäynnit on ilmaisia. Oman lääkärin saa valita, jos ei tykkää yhdestä menee toiselle. Hammaslääkäreitä on useita kymmeniä vaikka asun suht. pienellä paikkakunnalla ~ 350,000 ihmistä.

Niin ja jokapäivä ainakin kahdesti pesu, hammaslankaus (???) ja suuvesi. En edes keksi mikä on oikeas verbi sanalle floss suomeksi, kertoo sekin jotakin tavoista.

Vierailija
31/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten on itsestään huonosti huolehtiva ihminen.

niin monest syö liikaa ja huonoa ruokaa. Sitä on runsaasti tarjolla ja jos ei keskity yhtään siihen mitä kannattaa syödä ja opettele kokkaamaan itse niin helposti vaihtoehtona on mennä sinne drive thrulle tai ostaa joku hungry man xxl. Lopputulos näkyy sitten siinä vyötäröllä.

Vierailija
32/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntyyli tosiaan on rennompi. Ei samaa hampaankiristystä kuin täällä. Täällä ei työpäivän jälkeen ole mitään elämää, kaikki nyhjää koloissaan tai röhnöttää puolikuolleena sohvillaan.

Usa:ssa ystäviä tavattiin myös arki-iltoina, syötiin yhdessä, rennosti. Ei mitään kolmen ruokalajin illallisia vaan kiva arkiruokailu ja jutustelu yhdessä. Tai grillaistiin naapuriporukasssa ihan tavallisena maaliskuisena tiistai-iltana... Oi, jospa pääsisin takaisin.

Kaikki shoppailut, viikonloppureissut, ja maisemat, joihin täällä ei ole mitään mahdollisuuksia ilmapiirin ja ilmaston ja monen muun realiteetin takia... Voi kuinka erilasta elämäni voisikaan olla, niin paljon nautittavampaa! Joo, ja yritän järjestää koko ajan töitäni niin, että lähtö olisi taas mahdollinen ;)

Niinpä, itse käyn mahdollisimman paljon kahvilla ystävien kanssa Suomessa mutta tosiaan Amerikassa töitten jälkeen mentiin usein spontaanisti syömään tms mikäli ei ollut muuta. Tai grillattiin porukassa tms. Myös Ranskassa asuessa oli paljon sosiaalisempaa kanssakäymistä. Täällä SUomessa eri meininki... =( Muutto Suomesta tapahtuu kyllä tämän vuoden puolella. Ei enää hillittömiä pakkasia!

Vierailija
33/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntyyli tosiaan on rennompi. Ei samaa hampaankiristystä kuin täällä. Täällä ei työpäivän jälkeen ole mitään elämää, kaikki nyhjää koloissaan tai röhnöttää puolikuolleena sohvillaan.

Usa:ssa ystäviä tavattiin myös arki-iltoina, syötiin yhdessä, rennosti. Ei mitään kolmen ruokalajin illallisia vaan kiva arkiruokailu ja jutustelu yhdessä. Tai grillaistiin naapuriporukasssa ihan tavallisena maaliskuisena tiistai-iltana... Oi, jospa pääsisin takaisin.

Kaikki shoppailut, viikonloppureissut, ja maisemat, joihin täällä ei ole mitään mahdollisuuksia ilmapiirin ja ilmaston ja monen muun realiteetin takia... Voi kuinka erilasta elämäni voisikaan olla, niin paljon nautittavampaa! Joo, ja yritän järjestää koko ajan töitäni niin, että lähtö olisi taas mahdollinen ;)

Niinpä, itse käyn mahdollisimman paljon kahvilla ystävien kanssa Suomessa mutta tosiaan Amerikassa töitten jälkeen mentiin usein spontaanisti syömään tms mikäli ei ollut muuta. Tai grillattiin porukassa tms. Myös Ranskassa asuessa oli paljon sosiaalisempaa kanssakäymistä. Täällä SUomessa eri meininki... =( Muutto Suomesta tapahtuu kyllä tämän vuoden puolella. Ei enää hillittömiä pakkasia!

Vierailija
34/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuntuu moni ruotsalainen maassamme viihtyvän kun tänne ovat ihan pysyvästi muuttaneet. Mistä tahansa maasta on joku sitä mieltä, että ihan kamala paikka on. Ei täällä maapallolla ole yhtäkään paratiisia, joka kelpaisi kaikille.

mita mielta oikeasti ovat. Minulla on ruotsalainen ystava joka kavi Helsingissa. Hanen mielestaan se oli surullisin paikka missa han on kaynyt. Asutaan molemmat USA:ssa ja matkustellaan paljon.

kertoo mita yksi ihminen sanoi. Suomesta vaan ei kukaan saa sanoa mitaan negatiivista, muista kyllakin niin paljon kuin haluttaa.

Vierailija
35/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa mäkin haluaisin asuu Ameriikoissa, jotain raapustaisin joskus johonkin lehteen ja sit loppuajan shoppailisin kenkiä, joisin drinkkejä, tapailisin komeita miehiä ja turisisin kavereiden kanssa. Taidan painuu jenkkeihin. Mulla vielä sattuu oleen äikänopen koulutuskin, joten eiköhän töitä irtoo jostain isommasta journalistisesta julkaisusta ihan samoin tein.

Vierailija
36/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa on ihan oikeesti rento ilmapiiri, ihmiset kivoja, koulut ilmaisia ja medicare toimii. Et pääsis ihan etelään mutta kuumien kesien alueelle kuitenkin.

Vierailija
37/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa on ihan oikeesti rento ilmapiiri, ihmiset kivoja, koulut ilmaisia ja medicare toimii. Et pääsis ihan etelään mutta kuumien kesien alueelle kuitenkin.

etta jos vaan on rahaa niin kayvat USA:n puolella hoidattamassa itsensa.

Koulut on ilmaisia USA:ssakin.

Quebecissa pitaa osata ranskaa. Suurin osa kansaa asuu 50mailin paassa USA:n rajasta, loppu maata on tyhjaa.

t. molemmissa asunut, USA parempi.

Vierailija
38/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä jenkeissä oli parempi? Mielenkiinnosta kyselen kun mies hinkuu Jenkkien puolelle. Terkuin kanadansuomalainen

Vierailija
39/48 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä jenkeissä oli parempi? Mielenkiinnosta kyselen kun mies hinkuu Jenkkien puolelle. Terkuin kanadansuomalainen

Kanadassa vaan oli sellainen wannabe-meininki.

Vierailija
40/48 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemman kuin USAssa? No nyt ma oon kylla kuullut ihan kaiken :-D!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi