Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada itsekäs lapsi vähemmän itsekkääksi?

Vierailija
13.03.2011 |

Mulla on 8vuotias poika joka on ihan helvitin itsekäs.

tyttö 10vee yrittää lukea enkun kokeisiin ja tää poika soittaa puhelintaan täysiä, ja tämä vaan yksi esimerkki.

Mitä tehdä??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka 10v lukee enkunkokeisiin.

Mitä jos menisitte pojan kanssa kaksin pihalle touhuamaan siksi aikaa?

Vierailija
2/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastapainoksi myös jotain kivaa arkea. 8v pojat ovat aika kamalia, käytös muuttuu kyllä, jos jaksetaan olla sinnikkäitä. On myös hyvä, jos isä voi osallistua kasvattamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastaansanominen, ei sitä jaksa.

ja isää ei ole muuta kuin viikonloppuisin ja isä antaa tehdä kaiken mitä lapset haluavat. Eli siitä ei ole apua.

Vierailija
4/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten et kohta pärjää.

Vierailija
5/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastaansanominen, ei sitä jaksa.

ja isää ei ole muuta kuin viikonloppuisin ja isä antaa tehdä kaiken mitä lapset haluavat. Eli siitä ei ole apua.

JOs et kerran jaksa kasvattaa lastasi, älä inise.

Meillä on kolme kovatahtoista poikaa, ja tasan osaavat käyttäytyä kaikkia kohtaan. Ja tietävät, että minun sanani on se, joka viimeisenä painaa.

Onnea vaan teidän perhehelvettiinne, sääliksi käy tyttöäsi.

Vierailija
6/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten sanot sen, kun tuo on päätään pitempi sinua ja tosissaan pitäisi se stoppi saada lapselle silloinkin.

Vierailija
7/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitejä ja perheet ovat täydellisiä!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
8/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kännykän pois. Annat kakaran vetäistä huutoraivarinsa, et edes yritä estellä. Katsot vain rauhallisena kun toinen poraa. Kun porut on porattu, toteat kuivasti että olitpa taas typerä. Ja sitten pidennät kännykkäjäähyä turhan kirkumisen takia. Voit ottaa myös valokuvan naama punaisena huutavasta kakarasta ja näyttää hänelle kuinka viehättävältä hän näyttää huutaessaan. Muista myös huomauttaa että naapurit saattavat tehdä rikosilmoituksen, ja poliisit tulevat viemään hänet pois ja metelöinti jatkuu.

Vierailija
9/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitejä ja perheet ovat täydellisiä!!!!!!!!!!!!!!!

Ei tässä kukaan muukaan täydellinen ole, mutta itse teet itsellesi hallaa, jos et jaksa taistella pojan kanssa. Nimittäin just toi on monen pojan kanssa vaan pakko käydä läpi, että jaksaa ottaa sitä huutoa ja puskemista vastaan. Kyllä se helpottaa, mutta vasta ajan kanssa.

Se vaikeuttaa tilannetta, jos mies on nysvä eikä osaa pitää kuria.

Vierailija
10/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kännykän pois. Annat kakaran vetäistä huutoraivarinsa, et edes yritä estellä. Katsot vain rauhallisena kun toinen poraa. Kun porut on porattu, toteat kuivasti että olitpa taas typerä. Ja sitten pidennät kännykkäjäähyä turhan kirkumisen takia. Voit ottaa myös valokuvan naama punaisena huutavasta kakarasta ja näyttää hänelle kuinka viehättävältä hän näyttää huutaessaan. Muista myös huomauttaa että naapurit saattavat tehdä rikosilmoituksen, ja poliisit tulevat viemään hänet pois ja metelöinti jatkuu.

Kännykän toki ottaisin minäkin pois, ja jos lapsi "vetäisisi" huutoraivarit tuossa tilanteessa, niin sitten "vetäisisi".

Mutta a) meillä ei kenellekään sanota "olitpa taas typerä" (koska ihmisille ei niin puhuta eikä ketään nimitellä typeräksi, vaikka kuinka käytös olisi huonoa) b) ketään ei valokuvata tämän huutaessa "todistuskappaleeksi" c) poliisilla uhkailu ei ihan kuulu kasvatukseen.

On eri asia olla jämäkkä kasvattajana kuin lytätä lasta.

AP:lle: joskus lapselle joutuu huomauttamaan samasta asiasta N kertaa. Silloin vaan sitten huomautetaan. Kännykkä on tosiaan helppo ottaa pois ja toista tarkoituksella häiritsevän voi sujuvasti poistaa paikalta. Lasten kasvatus vaatii toistoa, toistoa, toistoa ja toistoa. Omalla esimerkillä on myös isosti merkitystä.

Vierailija
11/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esineille ja lapselle tilanteen mukaan. Antaa huutaa, kyllä se aikanaan lopettaa. Otat itse viilipyttymäisen linjan ja jatkat esim. lehden lukua. Välillä voi kysäistä, joko poika olisi valmis keskustelemaan siitä mitä teki väärin.

Vierailija
12/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska et jaksa kuunnella lapsen raivoamista kun ei saa tahtoaan läpi.

Ehkä kaipaat itse lisää tukea ja apua, kun lapsen isästä ei ole mihinkään. Onko sulla vertaistukea tai jotain tajrolla?

Ekana laitat itsesi kuntoon ja pidät pääsi sen lapsen kanssa. Huusi tai ei. Älä anna lapsen terrorisoida siskonsa elämää.

Vierailija
13/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää taistella ja voittaa se ipana. Rangaistusta vaan joka ikisestä itsekkäästä teosta ja sen sijaan velvollisuus toimia epäitsekkäästi (esim kotitöitä). Parin viikon kotiaresti ilman kännykkää, telkkaria, pelikonetta tai yhtään mitään kivaa höystettynä kotityövelvotteella (saa vasta sitten kamat takaisin kun on ne työllään ansainnut) on ihan normirangaistus tuon ikäiselle. Ja se pitää toistaa niin monta kymmentä kertaa kuin on tarvis!!!

t. neljän pojan ja yhden tytön äiti

Vierailija
14/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää taistella ja voittaa se ipana. Rangaistusta vaan joka ikisestä itsekkäästä teosta ja sen sijaan velvollisuus toimia epäitsekkäästi (esim kotitöitä). Parin viikon kotiaresti ilman kännykkää, telkkaria, pelikonetta tai yhtään mitään kivaa höystettynä kotityövelvotteella (saa vasta sitten kamat takaisin kun on ne työllään ansainnut) on ihan normirangaistus tuon ikäiselle. Ja se pitää toistaa niin monta kymmentä kertaa kuin on tarvis!!!

t. neljän pojan ja yhden tytön äiti

Meillä ei lasten kanssa "taistella", vaikka hetkittäin kyllä väännetäänkin kättä jostain asioista.

Mitään suuria "rangaistuksia"kaan ei harrasteta pienempien kanssa (ja 8 vee lasketaan pieneksi, koska on ala-asteikäinen). Kummasti ovat kasvaneet ihan mukaviksi, osallistuviksi ja muut huomioiviksi ihmisiksi.

Minä uskon vakaasti siihen, että metsä vastaa niin kuin huudetaan. Käyttäydy itse siten, kuin haluat lasten käyttäytyvän ja vaadi lapsilta samanlaista käytöstä. Ihan ilman megarangaistuksia tai "taisteluita" ja "voittoja"

t. kahden pojan ja kolmen tytön äiti

Vierailija
15/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun ongelma on vain se, että ihmiset antavat neuvoja siitä, miten pitäisi toimia siinä tilanteessa, mutta itse kysymykseen he eivät vastaa: kuinka vähentää itsekkyyttä.

Itsekkyys on asenne, eikä asennetta voida muuttaa lisäämällä kuria. Narsisteja kasvatetaan joko rajattomuudella tai LIIAN kovalla kurilla. Liian kova kuri vain lietsoo vihaa.

Minä olen yrittänyt ratkoa tätä asiaa jatkuvalla empatiakasvatuksella: miltä sinusta tuntuisi, jos itse tekisit näin ja joku tekisi näin? Joo, onhan se turhauttavaa, kun vastaukseksi saa "ei kiinnosta".

Minäkin ottaisin sen kännykän pois, jos ei sanominen mene perille. Mutta tämä vaihtoehto ei muuta asennetta.

Vierailija
16/16 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika jo ihan rauhallinen eikä saanut hepulia edes silloin kun otin puhelimen pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän