Hurjat säästöt :)
Eletään aika lailla kädestä suuhun, eikä meillä ole ollut mitään säästöjä tai taloudellista puskuria. Aloin sitten säästämään huutonet-kauppojen tuotot silmälaseja varten. Nyt olen saanut säästettyä hieman alle 500€ enkä raaski tuhlata niitä silmälaseihin! Täytyy säästää enemmän ennen kuin rahaa irtoaa rilleihin. Vai käykö tässä niin että nälkä kasvaa syödessä ja minusta tulee entistä pihimpi ja säästämisestä pakkomielle :O
Kommentit (6)
osta rillit hyvästä tarjouksesta ja loput säästöön!mä aina säästänynuorena pikkusumma,nyt tonni kuussa säästöön =)
ja sitten kun osuu täydelliset kehykset tai tosi hyvä tarjous, niin pystyt ostamaan heti kun tiedät, että sulla on varaa. Eli siis et joudu ostamaan pakon edessä halvinta vaan voit harkita ja valita nyt rauhassa, se on hyvä tunne.
Minä olen vakivirassa oleva ja mulla on periaate, että pohjakassa on 3000 euroa ja siihen ei kosketa kuin ehdottomassa pakkoraossa. Olen joskus nuorempanaollut työtön peruspäivärahalla ja ollut silloin tosi tiukilla, ja huomasin silloin, että varakassa pitää olla. Siilä pärjää n. 3 kk jos vaikka tarttis etsiä töitä tai joutuisi sairaspäivärahalle.
Itse sain nyt kuukauden aikana 400e. Tosin maksoin kesäloman varausmaksun sillä. Koko ajan mietin mitä muuta voisi laittaa myyntiin ja miten saisin maksettua jotain muitakin laskuja pois. meillä kun tavaraa on oikeasti tosi paljon. Viime vuonna maksoin Espanjan reissun, lennot ja hotellin koko perheelle huutisvoitoilla.
Itse sain nyt kuukauden aikana 400e. Tosin maksoin kesäloman varausmaksun sillä. Koko ajan mietin mitä muuta voisi laittaa myyntiin ja miten saisin maksettua jotain muitakin laskuja pois. meillä kun tavaraa on oikeasti tosi paljon. Viime vuonna maksoin Espanjan reissun, lennot ja hotellin koko perheelle huutisvoitoilla.
Ja se että olt saanut tavaran kaupaksi! Täytyy itsekin laittaa nyt laittaa ihan nolla-lähtöhinnalla että pääsee samalla eroon ylimääräisestä, lapsilta jääneestä tavarasta.
Ap.
Säästäminen on siistiä, aikaisemmin olin hirveä tuhlailija ja nyt käytän rahaa mihin oikeasti tarvii ja rahaa säästyy joka kuukausi paljon, aikaisempaan verrattuna. Syynä tähän nuuka mies :)
säästämme nyt omakotia varten, kerrostaloasujan lompakon nyörit pysyvät siis helposti kiinni kun miettii tulevaa :)