Olenko ainoa josta tämä tuntuu pahalta (lapsen puolesta)...
http://www.kauppi.net/index.php?sprak=fin
Kohta: päivän vihastus.
Isompi joka on alle 2 joutuu tyytymään hoitajaan kun äiti lähtee ÄITIYSLOMALLA vauvan kanssa täysistuntoon.... :(
Kommentit (38)
sitten kaivetaan joku hoitaja katsomaan lasta kun lapsi kipeä kun ei voi itse katsoa vaan lähtee pienemmän kanssa reissuun....
ihmettelen kuitenkin minäkin, miksi pitää tehdä lapsia ja vielä noin pienellä ikäerolla, jos kuitenkin työ on kunnianhimon kohde numero yksi. Lapsethan toki ovat erilaisia, mutta kyllä tuollainen kolmen kodin ja kahden maan elämä vaikuttaa aika levottomalta noin pienille.
Minusta vauva ansaitsee leppoisan arjen kotona, eikä niin että häntä riepotellaan pitkin poikin maailmaan täysistunnoissa ja muissa poliittisissa karkeloissa. Ja samaan ainaan sairas esikoinen heittopussina kotona :( Pitäisi nyt edes sen 3kk mammalomaa ja sen jälkeen voisi isä jäädä lasten kanssa kotiin, jos poliittinen ura ei tosiaan 9kk äitiyslomaa kestä...
Ihan oikeasti tuollaiset " äidit" oksettaa mua. Melkein yhtä paljon kuin narkkariäidit.
Kyseessä on kolme maata; suomi,belgia ja ranska. Ranskassa (strasbourgissa) asunee hotellissa täysistunnon aikana. Koti sillä vissiin on Brysselissä, Hesassa ja Oulussa. Lapsethan ovat sopeutuvaisia, mutta tuossa mielestäni lapsilta vaaditaan jo kohtuuttomasti joustoa...
Itse aikanani äänestin Piitua...mutten taida enää äänestää. Tuntuu niin kurjalta tuon esikoisen puolesta.
Kun oma lapsi on siaras niin sydäntä särkee. En voisi jättää noin.
osoittaa sitten vielä typeryytensä kirjoittamalla moisen asian sivuilleen niin, että kaikki kansa voi paheksua.
ei kai äidin aina tarvitse kotiin jäädä. Miksei sen mies jääny? Mitäs sen mies tekee ammatikseen? Onko sekin joku poliitikko?
se nyt vaan sattuu mm. olemaan niin, että kun olet äitinä työelämässä ja lapsesi sairastuu, niin... Työehtosopimukset sanovat lapsen hoidon vuoksi saa kyllä " lomaa" , mutta ensisijainen pointti on se, että sitä saa lapsen hoidon järjestämiseksi, ei siksi, että voisit itse olla kotona hoitamassa sairasta lasta vaan, että saat järjestetyä hänelle hoitajan. Enkä nyt väitä, että tämä olisi oikein ja, että olisin sitä mieltä, että näinhän tulee toimiakin. Valitettavasti olen kyllä täysin sitä mieltä, että paras hoitaja sairaalle lapselle on oma äiti, mutta valitettavasti pitää silloin kysyä, onko työnantajalla velvollisuus maksaa palkkaa äidille näiltä hoitopäiviltä???
Kuinka moni meistä jaksaisi noin vastuullisessa työssä, noin pienten kanssa?
Eiks se vaan ole hyvä, että siellä parlamentissakin nähdään äiti ja lapsi, eikä vaan 50-70 v miehiä????
En voi kun hattua nostaa, jos jaksaa reissata lasten kanssa eessuun taa. Kuinka moni meistä jaksaa lähteä käymään 2 lapsen kassa lähikaupassa? Ja toinen samaan aikaan vaihtaa maasta toiseen... ???!!
Jäisi kyllä mulla tekemättä.
Enkä usko Piitunkaan kovin kauan jaksavan. Voimia vaan niin pitkälle, kun jaksaa.
Vierailija:
ei kai äidin aina tarvitse kotiin jäädä. Miksei sen mies jääny? Mitäs sen mies tekee ammatikseen? Onko sekin joku poliitikko?
http://www.helistin.fi/?page=8484754&in=1&id=4064050
Kyllä minustakin hiukan pahalta tuntuu- miksi tehdä lapsia, jos on noin kunnianhimoinen, ettei edes muutamaa kuukautta voi olla rauhassa kotona tai että isä sitten ottaisi vanhempainlomaa ja olisi lasten kanssa kotona...?
Numero 12
Mepeillä ei taida työehtosopimusta olla. Ja rouva on äitiyslomalla.
Itsestäni tuo nyt ei ollut niin paha. Pieni lapsi on mukautuvainen ja helppo mukana kuljetettava. Isompi taas sai varmasti hyvän hoitajan! Kyllä sitten taas naristaan poissaoloista ja pätöksistä mutta sen vertaa ei ymmärrystä löydy että älyttäisiin että pitää olla paikalla jotta voisi vaikuttaa!!
Pidetään vaan peukkuja, ettei tee kuten kokoomus kollegansa Vatanen ja laita lapsiaan sisäoppilaitokseen. Sieltä ne saisi sitten kätevästi lomille kotiin.
Ei ne Piitun vaikutusmahdollisuudet varmaan äitiyslomaan olis kaatunu. Pitihän Marjo Matikainenkin äitityslomansa ja silti eivät äänestäjät kokeneet tulleensa petetyiksi.
Toivotaan, että Otis sai hyvän hoitajan, sillä tuolta kotisivulta sain sen käsityksen, että onneksi joku löytyi.
että en voi käsittää että tuossa tilanteessa lapset piti tehdä niin pienellä ikäerolla. Piitu luulee selvästi itsestään ihan liikoja, ja vielä lastensa kustannuksella. Omia rajojaan kannattaisi kokeilla tavoilla, jossa viattomat ja äidistään riippuvaiset lapset eivät joutuisi koekaniineiksi.
Älkääs nyt viitsikö. Te olette vain kateellisia siitä, että Piitu ja Jussi pystyvät tarjoamaan lapsilleen monta kotia, kansainvälisen kasvuympäristön ja paremman materiaalisen tulevaisuuden kuin te itse.
Just tämmöisiä me Suomalaiset ollaan. Kukaan ei saa olla menestyvä, nuori ja kaunis. Tai silloin ei ainakaan ole hyvä äiti.
Siis kamalaa. Naisella on lapsia JA tekee työtä!!
Te laiskat harput elätte kivikaudella. Tai ette oikeestaan kuitenkaan siellä, vaan jossain pullamössöläskiperseitten vaaleanpunaisessa lapsimaassa.
Te olette LAISKOJA ja SAAMATTOMIA! Yök!
Vierailija:
Älkääs nyt viitsikö. Te olette vain kateellisia siitä, että Piitu ja Jussi pystyvät tarjoamaan lapsilleen monta kotia, kansainvälisen kasvuympäristön ja paremman materiaalisen tulevaisuuden kuin te itse.Just tämmöisiä me Suomalaiset ollaan. Kukaan ei saa olla menestyvä, nuori ja kaunis. Tai silloin ei ainakaan ole hyvä äiti.
Mutta ei olisi tullut Piitulle kulukorvauksia jos ei olisi täykkäriin lähtenyt...