Ärsyttää kun isä opettaa lapset siihen että aikuinen leikkii niiden kanssa.
Eivät osaa leikkiä yksin ollenkaan ja silloin kun isä on poissa vinkuvat minua leikkikaveriksi. Ärsyttää, leikkikööt keskenään.
Kommentit (37)
tai pelaa pleikkaria. Aina sama kuvio. Mies ei jaksa, ehdi tai halua olla poikiensa kanssa, ei koskaan.
Mutta kuitenkin suurin osa täällä tuomitsee ne äidit jotka vievät esikoisen hoitoon kun vauva on syntynyt.
Mahtaakohan sittenkään näillä kotiäitien esikoisilla olla niin paljooon paaaljon parempi kotona kun äiti ei leiki ja vauvakin vie sen oman aikansa.. niimpä niin..
leiki. Lapset leikkivät keskenään ja aikuiset valvovat tilannetta.
leikkikaveriksi lapsille. Luen heille, laulan, loruillaan ja joskus askarrellaan. Ulkoillaan.
Leiki en, on muutakin tekemistä.
Pysy tiukkana, ettet vain joudu leikkimään - saattaisit pian nauttia siitä, ja mitä elämästä sitten tulisi. Yhtä hauskanpitoa ja muuta moraalittomuutta.
tuhoaa lapsen oman luovuuden ja mielikuvituksen. Ja jos lapsia kerran on kaksi, leikkikööt keskenään. En minä ihan huvikseni esikoiselle pikkuveljeä tehnyt vaan just siksi että pääsen itse helpommalla. ap
lapset tietävät sen, eikä kukaan mua vingu leikkeihinsä.
leikkiä oman jälkikasvunsa kanssa. Ihmettelen suuresti.
vissiin riitä lasten kanssa leikkimiseen. Ovat liian vakavaluontoisia ihmisiä. Tosikkoja.
lapselle, kun on muutakin tekemistä? Lapsen kanssa voi kyllä ulkoilla ja lukea, mutta leikki on lapsen hommaa.
ympärillään tapahtuvia asioita. Siihen ei aikuisen pidä sekaantua, lapsen työ on leikkiminen.
ympärillään tapahtuvia asioita. Siihen ei aikuisen pidä sekaantua, lapsen työ on leikkiminen.
Tuskinpa mitään vakavaa vauriota lapsen kehitykseen tulee jos aikuinen vaikka kerran päivässä osallistuu lapsen leikkinin.
On muuten tutkittu, että äidit ja isät leikkii erilailla lasten kanssa. Mies ottaa selkeämmin ohjat käsiinsä ja ohjailee leikkiä, muttä äidit taas antavat lasten ohjata leikkiä ja ottavat roolin "avustajana".
Äiti saa rauhassa keskittyä blogien lukemiseen ja kahvin juontiin.
tehtävä olekaan. Meillä mies joskus (kerran viikossa) ehkä kerää leikin lapsen kanssa. Muuten jutellaan, tehdään yhdessä ruokaa, luetaan iltasatua, käydään kahvilassa ja pulkkamäessä jne., mutta ei varsinaisesti leikitä.
Opettakaa vaan mukulanne siihen. Mun kaveri on opettanut ja nyt perheessä on 5-vuotias, jonka kanssa pitää jopa piirrettyjä vanhemman katsoa keskittyneesti. Vanhempi ei saa puhua puhelimessa, ei lukea lehteä sohvalla tai tehdä mitään muutakaan, kun lapsi vaatii vanhemman eläytymään siihen piirrettyyn jopa. Tauoton viihdytys käynnissä ja siivoaminenkaan ei onnistu, koska lapsi huutaa vieressä leikkimään ja paiskoo tavaroita. Kaveri on kiva, mutta en siedä sen lasta.
tuhoaa lapsen oman luovuuden ja mielikuvituksen. Ja jos lapsia kerran on kaksi, leikkikööt keskenään. En minä ihan huvikseni esikoiselle pikkuveljeä tehnyt vaan just siksi että pääsen itse helpommalla. ap
Mutta, kukin taplaa tavallaan.
Minä leikin lasten kanssa, mutta en ohjaa sitä leikkiä millään tavalla, vaan lapset keksivät roolit, paikat jne.
Hyvällä mielikuvituksella ovat varusteltuja ja luoviakin vielä.
Piirtävät, askartelevat jne ihan omien mielikuvien mukaan ja tosiaan osaavat keksiä leikkejä aivan täysin itse. Esikoinen kirjoittaa hyviä ja mielikuvitusrikkaita tarinoita, sekä kotona että koulussa.
aikaa lastensa kanssa leikkiä ja kaupungistumisen myötä vanhemmille tulivat aivan muut kiireet kuin lastensa kanssa leikkiminen. Silti suurimmasta osasta kakaroita kasvaa ihan normaaleja aikuisia.