Ärsyttää kun isä opettaa lapset siihen että aikuinen leikkii niiden kanssa.
Eivät osaa leikkiä yksin ollenkaan ja silloin kun isä on poissa vinkuvat minua leikkikaveriksi. Ärsyttää, leikkikööt keskenään.
Kommentit (37)
kanssa,osaa leikkiä myös yksin,niin minäkin pienenä leikin yksin aina,kun ei ollut kavereita,senpä takia mulla mahtava mielikuvitus mitä voin hyödyntää ja opettaa taaperollekin.
Se on sitä meidän yhteistä aikaa,tuskin se lasta vahingoittaa :)
Minua ei huvittanut lähteä lapsiperheiden kokoontumisajoihin paleltumaan. Toivottavasti mies tapaa siellä jonkun yh-äidin ja alkavat styylata, pääsen sitten itse pois lapsiperhehelvetistä. ap
lapsen uusilla tublo legoilla. Rakensin talon ja voi että oli kivaa. Mietinkin, että voisin ostaa lapselleni jo nyt varastoon hienon pikkulegolinnan. Tietenkin saisin rakentaa sen ensin itse :)
Rakastan myös maalausta ja askartelua ja odotan sitä päivää, kun lapseni on niin iso, että minulle jää enemmän aikaa askarrella, joko siten, että lapseni on mukana tekemässä tai sitten että hänet voi huoletta jättää omiin leikkeihinsä toviksi, ilman, että tarvitsee vahtia koko ajan.
Aion myös ottaa lapseni mukaan kokkailuihin heti, kun hän siihen pystyy. Nyt hän jo istuu syöttötuolissa vieressä (korkeammalla, että näkee) ja katselee hetken, kun minä teen ruokaa.
ja muuhun, mutta leikkimään en ala. ap
äiti jos kuka voi opettaa hauskasti lasta käsittämään ja oppimaan enemmän. Koulussa viimeistään palkitaan ja piste!
Vaikutat muuten aika kylmältä ihmiseltä ap.
"toivottavasti mies löytää jonkun yh äidin ja alkaa styylata sen kanssa että pääsen tästä lapsiperhehelvetistä"
Luultavasti/toivottavasti tekeekin niin. Sitten oot täällä itkemässä "kun mies lähti jonku yh:n mukaan"
Enkä todellakaan perusta uusioerhettä. Alan hupivanhemmaksi, tapaan lapsia vain silloin kun itse jaksan ja huvittaa.
että sinun kaltaisiasi äitejä on olemassa. palkinnon saat lapsesi kasvaessa.
Nämä vaan on sellasia asioita, että ne joko hiffaa tai sitten ei.
Onneksi joissain perheissä edes isät leikkivät lastensa kanssa. Viisas vaimo osaa antaa tunnustusta siitä!
Apua, olenkin miettinyt mistä noita lapsia tulee. Hoidin kerran puolen vuoden ajan kahta lasta, jotka koko ajan itkivät, kuinka heillä ei ole mitään tekemistä. He eivät voineet leikkiä keskenään, eivät edes katsoneet kahdestaan telkkaria. Ymmärrän kyllä, että silloin tällöin tulee hetkiä jolloin ei ole mitään tekemistä eikä mikään huvita mutta, että sitä oli 24/7. Ja jos leikin heidän kanssaan, niin leikit selostettiin vuorosanoja myöten valmiiksi. Jos erehtyi sanomaan jotain muuta kuin mitä lapsi oli ajatellut sanottavan niin sitten oli pilannut leikin. Eihän tuollaisia leikkejä kukaan jaksa leikkiä.
Leikin mieluusti lasten kanssa, kunhan se ei ole tarkoin säädeltyä. En kuitenkaan ole mikään lasten seuraneiti ja viihdyttyjä vaan myös kokki ja siivooja.
miten toimimalla voi aiheuttaa mahdollisimman paljon vahinkoa lapsen kehitykselle. ap
Äiti saa rauhassa keskittyä blogien lukemiseen ja kahvin juontiin.
Ja just noin on hyvä! Isät voi hyvin hoitaa leikkipuolen.
Meidän lapset kyllä tämän tietää, eivätkä häiritse minua leikkipyynnöillään.
et vahemmat niiden kanssa leikkii. luulempa ett tää on laiskojen vanhempien itsepetosta väittää et menisivät pilalle.
lapsi päin vastoin saa lisää ideoita vanhempien jutuista ja leikkii sitten itekin niitä tai omiaan.
jo on aikoja eletty!! et lapsi menis pilalle jos sen kanssa on!
tuo on isän suurin vika. Mitäs sanot, kun minun lasteni isä opettaa lapset omalla esimerkillään aina syyttämään toisia?
että saataisiin leikkiä! :D
tuhoaa lapsen oman luovuuden ja mielikuvituksen. Ja jos lapsia kerran on kaksi, leikkikööt keskenään. En minä ihan huvikseni esikoiselle pikkuveljeä tehnyt vaan just siksi että pääsen itse helpommalla. ap
Koettakaa nyt vähäsen tsempata että ette mihin tahansa vastaa, jookos.
Nykyään tuntuu ettei saisi näkyä, kuulua tai olla mitenkään vaivaksi aikuisille.
Mulla on kasvatusalan koulutus, siksi tiedänkin
miten toimimalla voi aiheuttaa mahdollisimman paljon vahinkoa lapsen kehitykselle. ap
Tuo koulutus on siis?
Tuttuni tuossa, joka on lasten ja nuorten psykiatri, sanoi että jos leikkii lapsen mukana, ei siitä aiheudu mitään haittaa.
Jos taas kontrolloi sitä leikkiä koko ajan, voi se taas tukkia sitä lapsen mielikuvituksen kehitystä.
Lapsen kanssa leikkiessä voi opettaa niin paljon helpommin asioita lapselle kuin takomalla niitä pöydän ääressä istumalla. Meidän lapset on jokainen oppinut lukemaan ennen kouluikää ja ihan vain leikin varjolla.
äiti makaa sohvalla ja heittää isommalle lapselle sulkapalloa, jonka lapsi aina lyö äidille sohvalle takaisin pingismailalla. Muutaman kerran on kirjahyllyn lasi meinannut hajota ja pari kertaa pikkuveli on saanut mailasta poskeensa, mutta pääasia on että lapsen kanssa leikkii. ap
tota typeryyttä! Mistä noita tulee....
Leikki on valtavan tärkeää lapselle ja erinomainen tapa aikuiselle opettaa lapselle tuhat ja sata asiaa. Leikin aikana voi jutella, kuunnella, vitsailla ja vain nauttia toisistaa.
Lapset kukoistavat kun omat vanhemmat leikkii heidän kanssa ja TÄMÄ jos mikä kasvattaa hyvää itsetuntoa.
Sen sijaan, että arvostelet miestäsi kiitä häntä. Selvästi kypsä ja välittävä isä!