Joillakin on tapana uutisoida palstalla
MIksi näitä Japani-päivityksiäkin pitää tehdä? Jokainen varmaan osaa lukea nettilehtensä ja katsella uutisensa ihan itse.
Kommentit (12)
useampaa välilehteä vaikka auki yhtäaikaa??
Siinä uusin Iltalehden uutinen, ei tarvitse kääntää englannista
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011031113342650_ul.shtml
Mielummin uutisointia kun vinkumista imettämisestä.Ketä oikeasti kiinnostaa kiinnostaa mitä kenenkin utareesta tihkuu ja miten?
Tai voihan se olla että roikun ihan väärällä sivulla.
useampaa välilehteä vaikka auki yhtäaikaa??
että just nyt mulle riittää että painaa F5 tällä palstalla. Mulla on aina välilehdissä auki suomalaisia ja brittiläisiä uutissaitteja, mutta just nyt EN EHDI LUKEA. En istu koko päivää tässä koneen ääressä räpeltämässä, vaan piipahdan silloin tällöin tsekkaamassa palstan ja on ihan kiva, että saa uusimmat päivitykset täältä, eikä tartte räpeltää välilehtiä ja scrollailla ees taas.
En tiedä, ehkä se, että joku on reportterina asioista, jotka kaikki tietävät jo. Tai siis kuvittelin, että ihmiset aloittavat päivänsä esim. uutisilla, mutta niin ei taida kuitenkaan olla.
En tiedä, ehkä se, että joku on reportterina asioista, jotka kaikki tietävät jo. Tai siis kuvittelin, että ihmiset aloittavat päivänsä esim. uutisilla, mutta niin ei taida kuitenkaan olla.
Heräsin kuudelta ja luin Hesarin, kuten joka ikinen aamu. En kuitenkaan roiku koko ajan netissä, en koneella ollessani klikkaile koko ajan uutissaitteja, en ole Facebookissa/Twitterissä/IRCissä tai vastaavassa. Olen kyllä ihan sivistynyt aikuinen nainen ja koitan pysyä kärryillä maailman tapahtumista, mutta ei joka hetki ehdi. Etenkin kun yksi lapsi oksentaa, toinen istuu vessassa vatta kuralla ja keittiössä meinaa riisipuurot kiehua yli. Siksi tällaisina päivinä on ihan herkkua, että joku ihana
ihminen jaksaa päivittää tänne uutisia. Ehkä huomenna joku toinen on tällaisessa tilanteessa ja minä olen se, joka ehtii pistää tänne uutisia.
tosi-aikaisessa uutisoinnissa (ja FB, Twitter jne) on se huono puoli, että huhu ja oikea tieto menee sekaisin ja seurauksena on pelkkää hedelmätöntä paniikkia. Viimeinen lopputulos on se, että kyllästymisen myötä suuristakin tragedioista tulee ihan yhdentekeviä.
Itse seuraan sanomalehtiä (paperi) ja Ylen uutisia, joskus BBC:tä ja NY Timesia netissä.
Ei sitä itse ehdi montaa eri lähdettä seurata samanaikaisesti.
Ja hei, näistä uutisistahan KESKUSTELLAAN koko ajan, eihän ne pelkkiä uutisketjuja ole.
on hyvä, että ihmiset linkittelevät. Eri lehdissä ja tiedotusvälineissä on kuitenkin eri tietoja eikä kukaan yksittäinen ihminen niitä kaikkia kuitenkaan seuraa. (Tai ehkä joku toimittaja.)
Tietysti luen sanomalehden paperiversiona aamulla, mutta sitten nettilehdet.
ja kätevästi tulee uutistiedotteet samalla. En ehdi kaivella eri nettilehtiä, kun täältä saa yhteen lauseeseen lyhennettynä tärkeimmät tiedot. (mulla sylissä rotavirusta sairastava vauva)