Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö d-vitamiinia yli suositusten?

Vierailija
17.01.2011 |

YLEn A-talk etsii henkilöä, joka on oma-aloitteisesti päättänyt syödä d-vitamiinia suosituksia enemmän. Henkilö antaa d-vitamiinia mahdollisesti myös lapsilleen.

Jos olet valmis kertomaan kokemuksistasi, ota pikaisesti yhteyttä sähköpostitse toimittajiin: markus.liimatainen@yle.fi tai mika.jyrava@yle.fi

Voit myös soittaa 040 868 2624/Markus tai 040 580 2968/Mika.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä riittää. Jossain vaiheessa se tolkku tällekin löytyy, kuten 70-luvulla, jolloin saantisuosituksia päätettiin nimenomaan liikasaannin oireiden vuoksi vähentää.

Vierailija
2/5 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan diabeetikkolapselleni myös saman verran, ekaluokkalainen saa 20 yksikköä. Eipä ole flunssia ollut tänä talvena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain siitä syystä että vaikka söin 10 yksikköä niin verestä mitattu d-vitamiinipitoisuus oli paljon alle suositusten. Ja minulla noita arvoja (samoin maksa yms. arvoja joista voi näkyä jos yliannostus) mitataan vuosittain verenpainelääkityksen takia.

Vierailija
4/5 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön. Olen syönyt jo vuoden noin 5 x suositusten määrän. Olen tylsästi käynyt myös verikokeissa ja tiedän, että veriarvoni hädin tuskin ovat ylittäneet minimiarvoni samoin kuin mieheni. Syötämme myös lapsille Suomen mittapuun mukaan "liian paljon" D-vitamiinia.

Sekä minä että mies olemme syöneet siis 50µg päivässä aina kun muistamme D-vitamiinia ja kun näiden jälkeen verikokeemme otettuaan lääkärit ovat nähneet arvot, niin ovat sanoneet, että ihan taatusti voi tuon määrän syödä ja jopa tiheämpääkin saa käydä purkilla.

Minuun voi olla yhteydessä, jos näin tylsä asia kiinnostaa.

melbatosca@hotmail.com

Vierailija
5/5 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin parin vuoden ajan. Telkkariin minua ei saa kirveelläkään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme