Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan työssä raskainta: alati soittelevat vanhemmat

Vierailija
11.03.2011 |

Antakaa meidän tehdä työmme rauhassa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkänumerosi heille?

Vierailija
2/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat joutuvat jatkuvasti soittelemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät antavat kännykkänumeronsa.

Uskon, että ap provoilee.

Vierailija
4/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän jos soitellaan esimerkiksi kiusaustapauksista tai muista vastaavista, mutta tämä puuttuminen ''meidän maija oppisi tämän asian paremmin näin'' ''meidän matin ei tarvi tehdä sitä ja tätä, kun se ei tahdo'' -puhelut ovat varmasti kasvava riesa ja vähän pitäisi vanhempien miettiä mistä asioista soittelee...

Vierailija
5/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksut opettajat eivät anna numeroansa. Vanhemmissa kun on ties millaista hiihtäjää.

Vierailija
6/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole opettaja, mutta äitini oli. Jouduin useamman kerran joskus lukio- ja yläasteikäisenä kuuntelemaan niitä vanhempien jorinoita puhelimessa (elettiinhän lankapuhelinaikaa, joten kuka tahansa perheestä kiiruhti vastaamaan). Arkana tyttönä en ilennyt keskeyttää monenkaan vanhemman papatusta. Mulla on kuulemma AIVAN äitini ääni.

Lankapuhelinaikaan ihmisillä oli tosin jotkut käytöstavat puheluiden suhteen. En muista, että kukaan olisi soittanut enää iltauutisten aikaan (eli 20.30 jälkeen).

Vierailija
7/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhemmat soittelivat ihme aikoihin, sunnuntaiaamuisin tai perjantaisin viiden jälkeen kun saatoin olla syömässä ravintolassa mieheni kanssa tms.

Jos vanhemmat älyäisivät noudattaa virka-aikoja ja työnantaja (kaupunki) antaisi työkännykät niin mikäs sitten.

Vierailija
8/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsien ope laittaa viestiä koulun kännystä (ja muutenkin hyvä, että tiedotus toimii viesteillä, kun aina ei voi vastata puhelimeen). samoin, jos itse laittaa poissaoloviestin, niin menee samalla tieto kaikille opettajille.

reppuvihot on henkilökohtaisimmille asioille muiden tiedotteiden lomassa.

Vierailija
9/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps olen itsekin ope- olen sopinut, että tekstaillaan vaan ja klo 17 asti

Vierailija
10/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautteen mukaan yksi parhaista ellen paras opettaja. En koskaan anna omaa numeroani vanhemmille. Vanhemmat eivät myöskään ole sitä pyytäneet. Minun oppilaitteni vanhemmat osaavat ottaa yhteyttä internetin ja työnumeron avulla työaikana. He eivät tarvitse minua vapaa-aikaansa jakamaan, sillä en ole heidän perheenjäsenensä enkä ystävänsä. Kun heillä on hätä, he soittavat hätänumeroon, eivät luokanvalvojalle. Fiksuja, normaaleja vanhempia.

hyvät antavat kännykkänumeronsa. Uskon, että ap provoilee.

Vierailija
11/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen,kun itse en soittele lasteni opeille ollenkaan heidän työaikojensa ulkopuolella.

Kerran yritin, puoli tuntia siitä kun ope oli jo ilmeisesti lähtenyt koululta, niin ei vastattu. Älä pidä puhelintasi päällä, niin ei voida soitellakaan.

Vierailija
12/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan ammatin pitäisi olla palveluammatti. Pitäisi olla sääntö, että saa soitella myös vapaa-ajalla. (Hankalasti sieltä koululta saa kiinnikään. Ne pitävät välitunteja vähän miten sattuu ainakin lähikoulullamme.)

Opettajamme myös vastaa tekstareihin ja kertoo läksytkin, jos on pois. Todella loistava ja pidetty opettaja.

Vierailija
13/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätevää lähettää tekstiviestinä poissaolotietoja tai tietoja, että lapsi esim. lähtee kesken päivän käymään vaikka hammaslääkärillä.

Lapsemme opettaja on oikein pyytänyt näin menettelemään ja hyvin toimii.

Vierailija
14/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä suomalaiset vanhemmat ole liian innokkaita soittelemaan kouluun. Päinvastoin, kun opettajalla on asiaa, vanhempia saa tavoitella tosissaan.

Vierailija
15/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan ammatin pitäisi olla palveluammatti. Pitäisi olla sääntö, että saa soitella myös vapaa-ajalla. (Hankalasti sieltä koululta saa kiinnikään. Ne pitävät välitunteja vähän miten sattuu ainakin lähikoulullamme.) Opettajamme myös vastaa tekstareihin ja kertoo läksytkin, jos on pois. Todella loistava ja pidetty opettaja.

Vierailija
16/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia numeroita EI anneta vanhemmille.

Opettajan ammatin pitäisi olla palveluammatti. Pitäisi olla sääntö, että saa soitella myös vapaa-ajalla. (Hankalasti sieltä koululta saa kiinnikään. Ne pitävät välitunteja vähän miten sattuu ainakin lähikoulullamme.) Opettajamme myös vastaa tekstareihin ja kertoo läksytkin, jos on pois. Todella loistava ja pidetty opettaja.

Vierailija
17/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluammatit löytyvät ihan muualta. Onneksi ei ole sääntöä, että pitäisi saada soitella myös vapaa-ajalla. Voi elämän kevät!!

Pääkaupunkiseudulla ainakin on wilma-järjestelmä, johon fiksut vanhemmat ilmoittavat poissaolot ja fiksut opettajat läksyt ja koealueet.

Opettajan ammatin pitäisi olla palveluammatti. Pitäisi olla sääntö, että saa soitella myös vapaa-ajalla. (Hankalasti sieltä koululta saa kiinnikään. Ne pitävät välitunteja vähän miten sattuu ainakin lähikoulullamme.)

Opettajamme myös vastaa tekstareihin ja kertoo läksytkin, jos on pois. Todella loistava ja pidetty opettaja.

Vierailija
18/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, ettei tämän luokan vanhemmissa ole häiriköitä. Aina kannattaa asia miettiä toki tarkasti.

Mä oon toivonut, että vanhemmat ottaa yhteyttä, mutta korostanut samaan hengenvetoon, että aina en välttämättä vastaa vapaa-ajalla. Viestit luen kuitenkin aina ja vanhemmille se näköjään riittää. Tieto siitä, että on mahdollisuus ilmaista asiansa. Itse asiassa tein graduni joskus tätä aihetta sivuten. Vanhempien luottamuksen saamisesta se kaikki lähtee:)

Vierailija
19/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku luulee opettajan ammattia palveluammatiksi? No enpä sit ihmettele, että semmosia vanhempia on, jotka soittelee ihan millon lystää ja ihan mitättömistäkin asioista. Tuntemani opettajat valittelevat just sitä, että kun tuli annettua numero vanhemmille. Ne on aina samat jotka soittelee, ja aina ne asiat on semmosia, jotka voisi yhtä hyvin hoitaa vaikka sähköpostilla tai ainakin virka-aikaan puhelimella, jättämällä vaikka soittopyynnön. Eli nimenomaan vikaa on niissä soittelijoissa eikä opettajissa.

Vierailija
20/36 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kaupungissa on tietsikkajärjestelmä, jonka monipuolisuutta kävi vanhemmille konsultti esittelemässä tiedotustilaisuudessa, mutta rehtori on sanonut, että sen käyttö rasittaa liikaa opettajia, joten sitä ei käytetä ollenkaan koulussamme. Onneksi ope on antanut numeronsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi