Uskotko inkojen ennustamaan maailmanloppun 2012?
Kommentit (15)
omakaan tulevaisuutta, saati sitten maailman. Niiden maailma päättyi aikaa sitten. He itse kuolivat aikaa sitten, mistä ne se olisivat voineet ennustaa? tähdistäkö? älkää höpötelkö.
Miksi uskoisin? Jos inkat osasivat laskea kalenteria jossa on sentään jotain konkreettista laskettavaa, niin mitä sitten? Kertokaas inkauskovaiset että mitä laskemalla päädytään maailmanloppuun? Aivan, ei ole mitään mistä sen voisi päätellä. Joten inkojen maailmanloppu on puhdas ennustus ja miksi uskoisin sitä yhtään enempää kuin mitään muutakaan ennustusta joka ei perustu muuhun kuin mielikuvitukseen?
Monet muutkin, mm. Nostradamus, Vanha Testamentti, Uusi Testamentti ennustavat samaa.
Monet muutkin, mm. Nostradamus, Vanha Testamentti, Uusi Testamentti ennustavat samaa.
Horisevat epämääräisiä ennustuksia jotka voisivat tarkoittaa ihan mitä vaan ja Raamatun maailmanloppukin on ollut tulossa jo viimeiset 2000 vuotta. Noh, toisaalta olisi ihmiskunnan tuntien aika kumma jos maailmanloppua EI olisi ennustettu ikinä missään, joten.
Ja arvatkaa nauranko teille sitten joulukuussa että no niin, mitä minä sanoin ja missäs se maailmanloppu nyt viipyy.
inkojen kalenteri sattuu päättymään vuonna 2012, mutta se ei ole maailmanlopun ennustus, vaan ainaoastaan uuden syklin, jossa kalenteri alkaa alusta. Niillä kun oli sellainen kalenteri, jossa ajanlasku oli tietyin väliajoin tarkoitus aloittaa uudestaan. Vähän kuin meidän karkauspäivä tule tietyin väliajoin, vähän van tiheämmin.
inkojen kalenteri sattuu päättymään vuonna 2012, mutta se ei ole maailmanlopun ennustus, vaan ainaoastaan uuden syklin, jossa kalenteri alkaa alusta. Niillä kun oli sellainen kalenteri, jossa ajanlasku oli tietyin väliajoin tarkoitus aloittaa uudestaan. Vähän kuin meidän karkauspäivä tule tietyin väliajoin, vähän van tiheämmin.
todellisuudessa mennyt. Että maailmanloppu tuli eikä huomattu mitään.
Niin joo, ja pääsen tällä varmaan Nostradamukseksi Nostradamuksen paikalle, mutta ennustan että lähiaikoina tapahtuu Kaliforniassa jotain kauheaa, maa järisee ja sillat sortuvat, pööööööö.
Saas nähdä...en kuitenkaan uskalla olla yksin silloin, vaan haluan kaivautua viikoksi johonkin mökille rakkaimpieni kainaloon.
Taitaa vaan olla lasten joulujuhlapäivä perinteisesti tuo...mitenkähän pää kestää??
Mutta kyllä nyt pahasti näyttää siltä, että lopun aikoja elämme... Kaikki luonnonmullistukset ovat lisääntyneet huimasti jne. Pelottaa siis, että jotain ne inkat ovat tienneet, mitä me emme tiedä. En haluaisi itse olla maailmanloppua näkemässä ja haluaisin, että lapseni voivat elää ainakin yhtä pitkään kuin minäkin, mutta siis pahalta näyttää...
Mutta kyllä nyt pahasti näyttää siltä, että lopun aikoja elämme... Kaikki luonnonmullistukset ovat lisääntyneet huimasti jne. Pelottaa siis, että jotain ne inkat ovat tienneet, mitä me emme tiedä. En haluaisi itse olla maailmanloppua näkemässä ja haluaisin, että lapseni voivat elää ainakin yhtä pitkään kuin minäkin, mutta siis pahalta näyttää...
Mahtaa teillä elämä olla vaikeaa.
Enkä usko. En usko että muinoin elänyt intiaaniheimo, joka eli ekologisesti erittäin tyhmästi eikä osannut estää omankaan kansansa tuhoutumista, olisi pystynyt tietämään koska koko maailmakaan tuhoutuu.
Niitähän on ollut aina, todella paljon.
Oletko kuullut ikinä Pompeijista? Herculaneumista?
Tai Santorinin tulivuorenpurkauksesta ja sitä seuranneesta tsunamista, jotka luultavasti tuhosivat minolaisen kulttuurin, 1650 eaa?
Tai vieläkin pahempaa. Dinosaurukset tappoi n. 10 km läpimitaltaan oleva asteroidi, joka putosi Jukatanin niemimaalle meksikoon. Eikä sekään näköjään ollut maailmanloppu.
aikanaan, vaan kukaan ihminen ei sitä tieteellä voi määrätä, eikä ennustaa. Sitä edeltävät monenlaiset maanvaivat, kuten kuivuus, nälänhätä, sodat, maanjäristykset ym.ym. ja ihmiset ovat ihan rauhassa, "juovat, naivat ja pitävät mekkalaa". Se tulee kuin "varas yöllä", arvaamatta, yllättäen.
Meidän tulisi valvoa= seurata näitä merkkejä. Samalla kun maailmaa yhä luodaan, se myös toisaalta lähenee loppuaan. Mysteeri.
omakaan tulevaisuutta, saati sitten maailman. Niiden maailma päättyi aikaa sitten. He itse kuolivat aikaa sitten, mistä ne se olisivat voineet ennustaa? tähdistäkö? älkää höpötelkö.