Miten ymmärtäisit ja ottaisit tämän lauseen miehesi sanomana?
" Parempi isä minä olen kuin mitä sinä äitinä" ?
Ymmärtäisitkö sen niin että miehesi puhui sinulle ja sinusta ja hänestä vai että mies puhui yleisellä ja yhteiskunnallisella tasolla tarkoittaen että hän on parempi isä kuin mitä moni muu?
Kommentit (23)
kyllä mä olen 3 lasta kasvattanut eikä ole tarvinnut käsistä riuhtoa, saati mitään muuta.
25, luetun ymmärtäminen ei teillä poliiseilla ole kovin hyvä!
-20-
luin sen uudestaan ja ap kyllä myöntää olevansa kovakourainen. Sitä minäkään en kyllä ymmärrä, se menee väkivallan puolelle ja sitä kyllä ei äidiltä voi sallia.
Että sikäli ap:n mies saattoi olla oikeassa. Ei minunkaan kovakourainen tarvitse olla, vain päättäväinen.
se joku kotipoliisi
ei kuule vaikka huutaa että nyt lopetat ja käsi pois. Lopulta on pakko ottaa käsivarresta kiinni ja ottaa pois, ja huutamiseksihan se viimeinen käsky on myös mennyt.
Väkivallasta ei ole kyse mutta poliisina on joskus otettava fyysiset toimet avuksi kun puhe ei tepsi. Siis pakkohan se lapsi on ottaa pois vaikkapa kuumasta kattilasta, saksista tms. tai jos meinaa selkeästi hajottaa jotain tms.
Lisäksi joudun joskus pitämään väkisin kiinni että saadaan aamulla vaatteet päälle hoitoon lähtöä varten, tai että saa illalla hampaat pestyä, tai että pysyy illalla sängyssään. Rimpuilee niin että ihmettelen välillä ettei ole mustelmia peukaloistani.
Hän koettelee selvästi ihan täysiä minua, suunnilleen " enpäs tottele, ja mitä minulle voit, et mitään" . Järkipuhehan ei tuonikäiseen tehoa, eikä oikein voi sanoa niinkuin murrosikäiselle " jos et vie tiskejäsi niin ole syömättä" tms.
Miehesi ei ilmeisesti ole lasten kanssa kovinkaan paljon kun ei ole joutunut itse mitään tuollaista tekemään.