Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihapullat eivät pysy paistettaessa pyöreinä?ov

Vierailija
11.03.2011 |

Palloksi ne teen ja kun laitan pannulle ja käännän niin siinä vaiheessa niistä tulee pihvejä. Miksi....?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan nykyään täydellisen pyöreitä pullia, kun laitan 400 g jauhelihaa, 1 dl nestettä, 1 paahtoleivänviipale muruina, 1 muna + mausteet mielen mukaan. Ja annan tekeytyä jääkaapissa jokusen ½ tuntia ennen paistamista. Noi pyörivät pannulla jopa!

Ennen mullakin lättisty, esim. ne perinteiset sipulikeittojauhelihapullat :)

Vierailija
2/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin nestettä liikaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä väittäisin, että jos lihapullat pyörivät pannulla (miksi kukaan muuten paistaa lihapullia pannulla, kun uunissa tulee paljon terveellisempiä?), ne ovat niin kovia, että niiden syöminen ei ole minkään sortin nautinto.

Vierailija
4/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä väittäisin, että jos lihapullat pyörivät pannulla (miksi kukaan muuten paistaa lihapullia pannulla, kun uunissa tulee paljon terveellisempiä?), ne ovat niin kovia, että niiden syöminen ei ole minkään sortin nautinto.

Päältä kovempia kuten paistopinnan kuuluukin olla.

Vierailija
5/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suussa kovat lihapullat tuntuvat kyllä vastenmielisiltä.

Vierailija
6/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kukaan muuten paistaa lihapullia pannulla, kun uunissa tulee paljon terveellisempiä

Vierailija
7/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suussa kovat lihapullat tuntuvat kyllä vastenmielisiltä.

Vain paistopinta kuten vaikka pihvissä. Eikä sekään ole kova vaan kovempi kuin sisus.

Vierailija
8/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on kunnollinen ruskistunut, napakka paistopinta! Itse teen useimmiten lihapullat uunissa.

Ja ap:lle: minä laitan aina kaikki ainekset arviolta, mutta suunnilleen näin: 400 g jauhelihaa, 1 sipuli, korppujauhoja n. 2 rkl, n. puoli desiä - vähän ehkä reilummin - vettä, ja yksi muna. Aina ne on pullina pysyneet.

Vierailija
9/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä pannua hölskyttelee koko ajan, niin pallot pyörivät ja pysyvät liikkeessä -> eivät pääse lösähtämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi