Miksi lihapullat eivät pysy paistettaessa pyöreinä?ov
Palloksi ne teen ja kun laitan pannulle ja käännän niin siinä vaiheessa niistä tulee pihvejä. Miksi....?
Kommentit (9)
Mä kyllä väittäisin, että jos lihapullat pyörivät pannulla (miksi kukaan muuten paistaa lihapullia pannulla, kun uunissa tulee paljon terveellisempiä?), ne ovat niin kovia, että niiden syöminen ei ole minkään sortin nautinto.
Mä kyllä väittäisin, että jos lihapullat pyörivät pannulla (miksi kukaan muuten paistaa lihapullia pannulla, kun uunissa tulee paljon terveellisempiä?), ne ovat niin kovia, että niiden syöminen ei ole minkään sortin nautinto.
Päältä kovempia kuten paistopinnan kuuluukin olla.
Omassa suussa kovat lihapullat tuntuvat kyllä vastenmielisiltä.
miksi kukaan muuten paistaa lihapullia pannulla, kun uunissa tulee paljon terveellisempiä
Omassa suussa kovat lihapullat tuntuvat kyllä vastenmielisiltä.
Vain paistopinta kuten vaikka pihvissä. Eikä sekään ole kova vaan kovempi kuin sisus.
että on kunnollinen ruskistunut, napakka paistopinta! Itse teen useimmiten lihapullat uunissa.
Ja ap:lle: minä laitan aina kaikki ainekset arviolta, mutta suunnilleen näin: 400 g jauhelihaa, 1 sipuli, korppujauhoja n. 2 rkl, n. puoli desiä - vähän ehkä reilummin - vettä, ja yksi muna. Aina ne on pullina pysyneet.
jos sitä pannua hölskyttelee koko ajan, niin pallot pyörivät ja pysyvät liikkeessä -> eivät pääse lösähtämään.
Mä saan nykyään täydellisen pyöreitä pullia, kun laitan 400 g jauhelihaa, 1 dl nestettä, 1 paahtoleivänviipale muruina, 1 muna + mausteet mielen mukaan. Ja annan tekeytyä jääkaapissa jokusen ½ tuntia ennen paistamista. Noi pyörivät pannulla jopa!
Ennen mullakin lättisty, esim. ne perinteiset sipulikeittojauhelihapullat :)