Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset jotka eivät käsitä että jos sitä maitoa ei tule, niin sitä EI VAAN TULE!!!

Vierailija
11.03.2011 |

Minäks teet? Ekan lapsen kohdalla luovitn liian helposti, mutta toisen lapsen kohdalla imetin ja imtétin ja imetin tein kaiken niin kun käskettiin, lapsi roikkuu tississä kiinni ympäri vuorokauden, neuvolassa sanotaan että kyllä sitä sieltä alkaa sitten tulemaan (kun parin kk imetyksen jälkeen lakkasi tulemasta niin kuin ekankin kohdalla)

Mutta muutaman viikon ympärivuorokautisen imetyksen ja ainaisen vauvan itkun jälkeen aloin suosiolla antamaan korviketta niin siihen loppui huuto ja tississä roikkuminen...

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan pitäisi heti syntymänsä jälkeen olla ja nukkua äidin kainalossa ja sylissä ja vieressä, ja saada rintaa vähän väliä, aina halutessaan ja pienenkin äänen päästäessään.

Monesti tämä todella tärkeä alku tuhotaan antamalla vauvalle sokerivettä tai lisämaitoa, nukuttamalla vauvaa erossa äidistä omassa sängyssään, kenties eri huoneessa, tunkemalla tuttia suuhun heti kun vauva herää ja päästää ensimmäisen äännähdyksen jne jne.

Pois tutit, lisämaidot, rintapumput, turhat lypsämiset. Vauva äidin viekkuun ja syliin, ja tissi suuhun heti kun pienikin piipahdus kuuluu. Yötä päivää. Kun vauveli nukkuu kainalossa, oppii äitikin siihen , että herätessä vain yöpaidan reuna ylös ja tisu suuhun. Ja unta palloon. Pois öiset vaipanvaihdot ja tuttelin lämmittämiset.

Lisäksi äidille mahdollisimman levollinen mieli ja PALJON vettä ja ruokaa.

Luonto on hoitanut asian niin, että yleensä mitään muuta ei tarvita.

Vierailija
42/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei siis usko hormonitoiminnalla olevan yhteyttä imetykseen? Naisen hormonitoimintahan menee alamäkeä jo reilu parikymppisen iästä. Eikö imetys ole pitkälti myös hormonaalinen asia. Ettekö siis usko, että myös keskimääräisellä synnytysiän nousulla voisi olla yhteyttä maidon herumisen vähenemiseen. Siis sillä pienellä porukalla, joka ei yrityksistä huolimatta onnistu. Sitten on toki niitä, jotka eivät yritäkään.

Uskon kyllä, että moni imetyksestä luovuttanut olisi pystynyt imettämään oikealla ohjeistuksella ja yrityksellä, mutta kaikkien niiden lynkkaaminen, jotka eivät onnistuneet imettämään, on kyllä ihan jostain syvältä. Että naiset voivat olla näin julmia toisilleen. Mä uskon kyllä ihan vakaasti, että on varmasti pieni ryhmä, joilla hyvistä yrityksistä huolimatta maitoa ei vain tule riittävästi pidemmänkään yritysajan jälkeen.

Itsekin suhtaudun positiivisesti imetykseen, mutta kai se on pääasia, että lapsi saa ruokaa riittävästi. Ja se, ettei äitiä lynkata yhden asian takia. Se koko 18 vuotta ratkaisee, mitä lasta kasvatetaan. Jollain tuoreella äidillä erityisesti imetyksessä epäonnistuminen voi tuntua maailmanlopun paikalta. Lohdutuksen sananen ja sympatiani heille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan pitäisi heti syntymänsä jälkeen olla ja nukkua äidin kainalossa ja sylissä ja vieressä, ja saada rintaa vähän väliä, aina halutessaan ja pienenkin äänen päästäessään.

Monesti tämä todella tärkeä alku tuhotaan antamalla vauvalle sokerivettä tai lisämaitoa, nukuttamalla vauvaa erossa äidistä omassa sängyssään, kenties eri huoneessa, tunkemalla tuttia suuhun heti kun vauva herää ja päästää ensimmäisen äännähdyksen jne jne.

Pois tutit, lisämaidot, rintapumput, turhat lypsämiset. Vauva äidin viekkuun ja syliin, ja tissi suuhun heti kun pienikin piipahdus kuuluu. Yötä päivää. Kun vauveli nukkuu kainalossa, oppii äitikin siihen , että herätessä vain yöpaidan reuna ylös ja tisu suuhun. Ja unta palloon. Pois öiset vaipanvaihdot ja tuttelin lämmittämiset.

Lisäksi äidille mahdollisimman levollinen mieli ja PALJON vettä ja ruokaa.

Luonto on hoitanut asian niin, että yleensä mitään muuta ei tarvita.

...no jos asia on näin, niin kyllä luonto ois sitten mun vauvani hengen vienyt. Onneksi on olemassa tuttipullo eikä luonto ole saanut valita.

Vierailija
44/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerta kaikkiaan niistä rinnoista ei tullut mitään eritettä missään vaiheessa. Äiti olisi ollut valtavan motivoitunut imettämään ja luki kaiken mahdollisen aiheesta etukäteen ja odotti innoissaan... Mutta sieltä ei sitten vaan tullutkaan mitään. Äitille tämä oli kamala pettymys tietysti, mutta terve ja hyvinvoiva lapsi kasvoi sitten pullomaidolla. En tiedä olisiko tuota kannattanut selvitellä jossain, että mistä on kyse. Mutta sinänsä tuollaisten tapausten nyt ei pitäisi ketään ihmetyttää. Meillä ihmisillä on monenlaista kremppaa, voi puuttua kehosta jotain osasia tahi olla hormonitoiminnassa häiriötä. Tässä asiassa ihan niinkuin missä tahansa muussakin.

Vierailija
45/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerta kaikkiaan niistä rinnoista ei tullut mitään eritettä missään vaiheessa. Äiti olisi ollut valtavan motivoitunut imettämään ja luki kaiken mahdollisen aiheesta etukäteen ja odotti innoissaan... Mutta sieltä ei sitten vaan tullutkaan mitään. Äitille tämä oli kamala pettymys tietysti, mutta terve ja hyvinvoiva lapsi kasvoi sitten pullomaidolla. En tiedä olisiko tuota kannattanut selvitellä jossain, että mistä on kyse. Mutta sinänsä tuollaisten tapausten nyt ei pitäisi ketään ihmetyttää. Meillä ihmisillä on monenlaista kremppaa, voi puuttua kehosta jotain osasia tahi olla hormonitoiminnassa häiriötä. Tässä asiassa ihan niinkuin missä tahansa muussakin.

Niin totta! Ja näitä on ollut varmasti kautta aikojen, vaikka "luonto hoitaa". Aikaisemmin on ollut yhteisössä varaimettäjiä tai sitten on tosi aikaisessa vaiheessa alettu antaa muuta ravintoa. Ei tämä minusta mitään ihmeellistä ole, että pieni joukko ei yrityksistä huolimatta saa maitoa riittämään. Voi olla tosiaan vaikka rakenteellista tai sitten hormonitoimintaan liittyvää. Ei se silti maailmanlopun paikka ole :)

Vierailija
46/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen täysimetin 6kk vanhaksi ja imetin vielä vuoden ikään, maito oli ilmeisen rasvaista kun poika oli kuin michelin-ukko ja tosi kookas ikäisekseen, kasvoi siis hyvin.

Kuopusta imetin ja imetin, 4kk iässä lopetin kun kahteen kuukauteen ei tullut painoa eikä pituutta. Siirryttiin suosiolla pulloon.

Kun maitoa ei tule tai se ei ole tarpeeksi rasvaista, niin sitten se vaan on niin.

Vierailija
47/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin kaksosia molemmista tisseistä kellon ympäri. Pumppaamalla testasin että maitoa tuli korkeintaan 20ml kerralla. Jatkoin 3,5kk, kunnes maidontulo loppui kokonaan.

Vierailija
48/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ystäviä/tuttavia teillä oikein on, jos imettämättä jättämisestä joku syyllistää? Vai tarkoitatteko tän palstan tuomioita? Niitähän nyt ei pidä tosissaan ottaa.

Omassa tuttavapiirissäni on niin imettäjiä kuin pulloruokkijoitakin, eikä kukaan ole koskaan toisen valintoja kommentoinut.

Vierailija
49/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerillä ihmisillä tuntuu olevan se käsitys, että vaikka esim. hedelmöittymisessä voi olla ongelmia niin maidontuotannossa rinnat toimivat AINA moitteettomasti. Eli missä tahansa muualla kropassa voi olla häikkää, mutta EI KOSKAAN maidontuotannossa.

Vierailija
50/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta hormonitoiminnasn vähenemisestä. Olen 41 ja imetän taaperoani (1v3kk nyt), jota täysimetin 6kk. Maitoa tulee edelleen todella hyvin, joten en usko teoriaasi.

Vierailija
51/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta hormonitoiminnasn vähenemisestä. Olen 41 ja imetän taaperoani (1v3kk nyt), jota täysimetin 6kk. Maitoa tulee edelleen todella hyvin, joten en usko teoriaasi.

Hah hah, tää on jo legendaarista tältä palstalta :D Kun yksi mamma on kokenut toisin, teoria, tilatotieto tai vaikka tutkimustulos isoista otoksista ei voi pitää paikkansa. Oletko kuullut keskiarvoista ja tilastoista? Naisen hormonitoiminta laskee iän myötä, mutta toki muutos on yksilöllinen kuten myös se, että miten imetykseen liittyvä hormonitoiminta pelaa. Noin KESKIMÄÄRIN uskon, että hormonitoiminta on vilkkaampaa ja imetys sujuu vaivattomammin ja pienemmällä Yrittämisellä parikymppisellä kuin vaikka nelikymppisellä.

Vierailija
52/55 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerillä ihmisillä tuntuu olevan se käsitys, että vaikka esim. hedelmöittymisessä voi olla ongelmia niin maidontuotannossa rinnat toimivat AINA moitteettomasti. Eli missä tahansa muualla kropassa voi olla häikkää, mutta EI KOSKAAN maidontuotannossa.

Ei, se on aina vain yrittämisestä ja tiedonpuutteesta kiinni :D Silti esim hedelmällisyysongelmat lisääntyvät koko ajan ja todennäköisesti pitkälti siksi, että lastentekoikä on koko ajan korkeampi. On varmaan myös muita syitä. Mutta eeei, imetykseen ei voi mikään vaikuttaa. Se on vain yrittämisestä kiinni :D

Vierailija
53/55 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ihan ymmälläni. Osa kommenteista on tosi loukkaavia ja ilkeitä. Itse uskon siihen että jos maitoa ei tule niin sitten sitä ei vaan tule. Fanaatikot hiiteen!

Itse odotan esikoistani ja olen hieman huolissani että jos sitä maitoa ei sitten tulekaan niin saanko lokaa niskaan ä. Ja mäistä kommenteista päätellen olen sitten automaattisesti pska äiti. Surullista.

Vierailija
54/55 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kohdalla osittaisimetin 2kk, maitoa tuli vähän mutta ei tarpeeksi vauvan kasvuun.

Raskausaikana tisdit ei kasvaneet eikä Maito missään vaiheessa ns noussut.

Imetin ja pumppasin ja maidon tulo tyrehtyi lopulta vauvan ollessa 7vkoa.

Stressi oli varmasti iso syy, sillä yritin ihan hampaat irvessä mutta ei vain onnistunut.

Vierailija
55/55 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt ihan ymmälläni. Osa kommenteista on tosi loukkaavia ja ilkeitä. Itse uskon siihen että jos maitoa ei tule niin sitten sitä ei vaan tule. Fanaatikot hiiteen!

Itse odotan esikoistani ja olen hieman huolissani että jos sitä maitoa ei sitten tulekaan niin saanko lokaa niskaan ä. Ja mäistä kommenteista päätellen olen sitten automaattisesti pska äiti. Surullista.

Naiset voisivat lakata kampittamasta toisiaan ja höyryämästä vauvan hoitoon ja hyvinvointiin liittyvien sääntöjen ja uskomusten hetteikössä.  Onnea tulevasta vauvasta ja pääasia, että vauva saa ruokaa, sekään ei tässä maailmassa ole vauvoille itsestään selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän