Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin yöllä synnytyksessä mukana

Vierailija
11.03.2011 |

Viimeyönä kissani kömpi sänkyyn viereeni ja synnytti siihen. Tuin häntä koko synnytyksen ajan, puhuin rauhallisesti ja silittelin. Kissa kehräsi suurimman osan ajasta supistuksia ja ponnistusvaihetta lukuunottamatta. Parin tunnin päästä viereen kömpimisestä syntyi ensimmäinen pentu ja pian kaksi lisää, joista tosin toinen lähti melkein heti syntymän jälkeen enkeleiden matkaan. Oli niin koskettava hetki, että oli pakko jakaa se kanssanne. Kissa pärjäsi hienosti, itsestäni en ollut läheskään niin varma, kyyneleethän siinä valuivat, kun seurasi sitä tilannetta. :')

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ollut mukana kerran!

minkä värisiä tuli?

onnea!

Vierailija
2/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin on SE, ja piste.

T: kahden koiran omistaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin on SE, ja piste. T: kahden koiran omistaja

Eläin on SE, ja piste. T: kahden koiran omistaja

Vierailija
4/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on.

t. yhden koiran omistaja

Vierailija
5/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin on SE, ja piste.

T: kahden koiran omistaja

mietin hetken, että kirjoitanko "hän" vai "se" ja vaikka olenkin yleensä todellinen pilkunviilaaja, on kyseinen kissa minulle vain niin rakas, etten voi puhua hänestä "se" -muodossa. :) Antakaa anteeksi!

Ap

Vierailija
6/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku pennuista :)

Ovat varmaan suloisia!

Vierailija
7/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytti sun sängyssäs??? No johan on.

t. yhden koiran omistaja

Lakanat sai laittaa vaihtoon ja miehen kanssa siirryttiin yläkertaan nukkumaan, kun loppujen lopuksi kumpikaan meistä ei mahtunut enää sänkyyn. :) Enhän minä voinut häntä poiskaan siitä ajaa, kun halusi niin kovasti olla minun lähellään ja saada juuri minulta tukea synnytyksessään. Eikä minua haitannut, vaikka lakanat siinä vähän likaantuivatkin. Nyt tosin kissa oli itse siirtynyt pentujensa kanssa rauhallisempaan paikkaan päivän aikana.

Ap

Vierailija
8/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noteerasiko asian jotenkin? Vai onko tuollainen eläimille luonnollisempaa kuin meille ihmisille?

Vierailija
9/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ollut mukana kerran!

minkä värisiä tuli?

onnea!

Minulla tämä oli jo toinen, jos ei jopa kolmas kerta, kun olen kissan tukena synnytyksessä. Tämän kissan kohdalla tosin ensimmäinen. Kahdesta selvinneestä toinen taitaa olla (vielä ei ihan ota selvää) sellainen musta-harmaa-raitainen ja toinen punertava/beige-raitainen.

Ap

Vierailija
10/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, kun aikoinaan koira teki muutaman pennun minun sänkyyn. Patja meni uusiksi, kun toinen tuskissaan teki siitä pesää itselleen.

Vierailija
11/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin suloista, kun emo tulee hakemaan turvaa ja synnyttää pentunsa viereen.

Vierailija
12/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ollut mukana kerran! minkä värisiä tuli? onnea!

Minulla tämä oli jo toinen, jos ei jopa kolmas kerta, kun olen kissan tukena synnytyksessä. Tämän kissan kohdalla tosin ensimmäinen. Kahdesta selvinneestä toinen taitaa olla (vielä ei ihan ota selvää) sellainen musta-harmaa-raitainen ja toinen punertava/beige-raitainen. Ap

kauniita! se on ihana tuoksu mikä noista kisunpennuista lähtee!

Vierailija
13/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on ihania! :)

Vierailija
14/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi jotenkin sellainen kuva kuin emo ei olisi kovasti surrut menetettyä pentua. Pentu oli heti synnyttyään todella heikko, muut hakeutuivat heti tissille, tämä ei. Emo kai sitten ymmärsi, ettei pentu tule selviämään ja luovutti ja keskittyi sen jälkeen enimmäkseen kahden muun pennun hoitamiseen. Näin ne eläimet toimii vaistoimaisesti, ei juurikaan tunteellisesti. Toki uskon, että hänkin jollakin tapaa suri menettyä pentuaan, mutta ei vain näyttänyt ainakaan päällepäin.

Ap

Vierailija
15/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi jotenkin sellainen kuva kuin emo ei olisi kovasti surrut menetettyä pentua. Pentu oli heti synnyttyään todella heikko, muut hakeutuivat heti tissille, tämä ei. Emo kai sitten ymmärsi, ettei pentu tule selviämään ja luovutti ja keskittyi sen jälkeen enimmäkseen kahden muun pennun hoitamiseen. Näin ne eläimet toimii vaistoimaisesti, ei juurikaan tunteellisesti. Toki uskon, että hänkin jollakin tapaa suri menettyä pentuaan, mutta ei vain näyttänyt ainakaan päällepäin.

Ap

Vierailija
16/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin, SE on eläin. Ja mun sängyssäni ei todellakaan mikään elukka penikoisi.

Vastenmielistä.

Vierailija
17/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, minunkin kissani meni synnyttämään minun sänkyyni, vaikken silloin ollut kotona. Mulloin se ei juuri viihtynyt ihmisten sängyssä. Ja yksi pennuista menehtyi, emo yritti sitä välillä nuolla, mutta kuollut se oli.

Vierailija
18/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatteko itse pitää pennut?

joten annetaan pennut eteenpäin, jos vain halukkaita löytyy ottamaan. Nykyään yleensä kyllä löytyykin hyvin, jotkut ovat jopa tarjoutuneet maksamaankin ihan maatiaiskissoistakin. :)

Ap

Vierailija
19/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin, SE on eläin. Ja mun sängyssäni ei todellakaan mikään elukka penikoisi.

Vastenmielistä.

Minua ei haitannut yhtään, että kissa synnytti sänkyyn, päinvastoin tunsin kunniaa siitä, että kissa luotti nimenomaan juuri minuun niin paljon, että halusi välttämättä minun vieressäni synnyttää. :)

Ap

Vierailija
20/30 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin tuli tippa linssiin tekstiäsi lukiessani, vaikka muuten en mikään kissaihminen olekaan.