Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutonet MYYJÄT. Ehdotatteko noutoa KAIKILLE ostajille vai miten toimitte?

Vierailija
11.03.2011 |

Eli laitatteko jokaiselle ostajalle kysymyksen postitanko vai haluatko noutaa (vaikka ostaja asuisi Utsjoella ja itse Espoossa) vai laitatko vaan tilinumerosi ja kenties yhteissumman ostajalle?

Itse laitan pelkästään tilitietoni. Enkä ehdottele noutoa, vaikka ostaja asuisi samassa kaupunginosassa. Suostun kyllä noutoon, jos ostaja itse sitä ehdottaa ja löydetään sellainen aika, joka sopii kummallekkin. Mutta en muuten ehdottele noutoa. Paitsi, jos myyn esim. jotain huonekalua ja ostaja asuu jossain Perähikiällä, niin sitten laitan viestin, että koska pääset hakemaan, mulle sopii nämä ja nämä illat ja tämä ja tämä aamupäivä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan aina kohteliaasti myyjän kysymyksiin enkä avaudu täällä av:lla jostain bensakuluista.

Vierailija
2/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja lähempänäkin) laitan viestin tyyliin: "Haluat varmaankin, että postitan tuotteen, joten tässä tilinumeroni, jolle voit maksaa huudon..." yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kiitän ja pyydän ottamaan yhteyttä mikäli haluaa noutaa eikä postin kautta.Sit muut tiedot.Sama riippumatta asuuko samassa talossa vai 800 kilsan päässä.Tulipa mieleen etten aina edes katso missä ostaja asuu ja täytyy häpeäkseni jopa myöntää etten usein edes tunnista paikkaa eli en tiedä missä joku "kaislastenjoki" on=D

Vierailija
4/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuote on kettumainen postitettava (isokokoinen, vaikeasti pakattava, helposti särkyvä, en osaa arvioida postimaksua tms.) niin ruksitan myynti-ilmoitukseen kohdan "NOUTO". Jos tuotteen voi postittaa helposti, niin ruksitan lisäksi kohdan "POSTITUS" ja laitan jonkun kohtuullisen summan postikuluiksi. Eli en itse ehdottele tai kysele ostajilta. Ostajat yleensä ilmoittavat, jos haluavat noutaa tai viimeistään nettipankista näkee, onko maksettu postimaksujen kanssa. Huudon sulkeuduttua multa lähtee automaattisesti vakiviesti, jossa on tilinumero ja pyyntö maksaa huuto tai huuto + postikulut ja ilmoittaa tarvitseeko postittaa vai tuleeko noutamaan. Hyvin on toiminut.

Vierailija
5/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaluille tai painaville särkyville esineille on tietenkin nouto.

Kaikki muu on toimitusehdoissa.

Nouto, tasaraha ja käteinen.

tai sitten postitse, pm huudn päälle huutajalle ja ilmoitan postimaksun. Se selviää kun on netti ja pääsee postin sivuille, postista saa myös paperisen listan että miten pm määräytyy. Ja sitten pienet tavarat punnitaan digivaa'alla.

Huutopakettiin menee painon puolesta tosi paljon tavaraa.

Tuote menee postiin kun suoritus näkyy tilillä ja tilitiedot on vakioviestissä.

Näin on kaikille selvää, että minulta huudettuja voi noutaa tai sitten myös postittaa.

Itse tykkäisin noudosta, huudan lähialueelta, joten siksi noudan. En edes huuda kohteita, joissa ei ole paikkakuntaa vaan pelkkä posti.

Vierailija
6/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ilmoittanut ihan siinä vakiviestissä, että voi noutaa erikseen sopimalla. En siis ala tenttaamaan sen kummemmin. Me asutaan aika keskeisesti, joten aika usein on nouto. Jos joku haluaa noutaa, niin ehdotan sitten yleensä arki-iltojen aikoja.

Meillä nouto on toiminut hyvin, tosin viime aikoina olen myynyt elektroniikkaa ja muutenkin hankalasti pakattavaa, joten siksi nouto on ollut hyvä.

Vierailija
7/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vakioviesti tyyliin:

Hei! Tässä on tilinumeroni xxxxx-xxxxx, lähetän tuotteen mahdollisimman nopeasti sen jälkeen kun maksu näkyy tilillä. Voit myös noutaa tuotteen, missä tapauksessa ota yhteyttä ajan sopimiseksi. Mikäli huusit useampia tuotteita pakkaan ne yhteen edullisimpien postikulujen mukaisesti ja lähetän tieodon todellisista postikuluista kaikkien huutojen suljettua.

Vierailija
8/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteissani vaihtoehtoina sekä postitus että nouto - aina. Lisäksi ilmoitan tarkat postikulut (ostaja voi valita 1lk:n tai 2lk. postituksen) ja vakioviestissä ostaja saa tilinumeroni. Vakioviestissä pyydän joko maksamaan huutonsa+postikulut ja ilmoittamaan maksusta TAI ottamaan yhtettä ja sopimaan noudosta. Koskaan (yli 500 kauppaa) ei ole ollut ongelmia ja ostajat ovat osanneet ohjeita noudattaa. Ei minulla ainakaan ole aikaa "ahdistella" ostajia noudatko/lunastako-viesteillä. Viikon voin odottaa ennen kuin otan yhteyttä, jos mitään ei ole kuulunut. Pipoa vähän löysemmälle...

Vierailija
9/9 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan aina kohteliaasti myyjän kysymyksiin enkä avaudu täällä av:lla jostain bensakuluista.

En ole tuon ketjun ap vaan tuosta sain idean tähän ketjuun..

Ja olen myös törmännyt myyjiin, jotka töykeästi tokaisevat, että nouto vai postitus.