Luojalle kiitos masennuslääkkeistä!
Tammikuun alussa Beckin depressiotestissä tuli pisteitä 36 (vakava masennus). Aloitettiin lääkitys (ja seuranta sekä keskustelu mt-hoitajalla). Kuukausi sitten pistemäärä oli laskenut 24:ään ja tänään pisteitä tuli enää 14 :)
Olen taas elossa ja järjissäni!!!!!
Ilman lääkkeitä olisin varmaan suljetulla osastolla.
Kommentit (18)
Mitä lääkkeitä syöt?
Itse käytän escitalopram actavista (cipralex) paniikkihäiriöön ja tuntuu kyllä olo parantuneen aika hyvin.. Mielialalääkehän tuokin siis.
Hienoa että olet saanut avun!
ajattelin vain, että mulla on citalopram-paketti kaapissa, mutta en oo uskaltanut avata...
Söin cipralexia vuoden verran masennukseen. Tunsin itseni terveeksi ja pikkuhiljaa lopetin lääkityksen. Ei vieroitusoireita. MUTTA negatiiviset ajatukset tulleet takaisin ja luulen että aloitan suosiolla lääkityksen uudestaan.
En olisi selvinnyt järjissäni miehen pettämisestä, henkisestä väkivallasta sekä vammaisen taaperon yksinhuoltajuudesta ja eron vuoksi (vl) vanhempieni taholta hylätyksi tulemisesta ilman masennuslääkkeitä. Tiedän pärjääväni joskus ilmankin niitä, mutta juuri nyt ne pitävät minut kiinni normaalissa elämässä ja itsearvostukseni edes jonkinlaisessa kunnossa.
ajattelin vain, että mulla on citalopram-paketti kaapissa, mutta en oo uskaltanut avata...
Esim. Sertralin päinvastoin laihduttaa. Itseltäni katosi vuoden Sertralin-kuurin aikana kaikki liikakilot ja paino putosi normaalipainon alalukemille. Energiaa ja intoa urheilemiseen tuli roppakaupalla.
Seromex, Cipralex ja Efexor on olleet aiemmin käytössä, ja tiedän todella mitä niillä vieroitusoireilla tarkoitetaan (Efexor on KAUHEA!)
Aiemmin en ole kokenut noin voimakasta aallon pohjaa kuin mistä aloitin toipumisen tammikuussa. Myöskään Cipralexista ja Efexorista en ole saanut samanlaista apua kuin tästä Sertralinista (mm. Zoloft) joka nyt otettiin käyttöön.
Lääkärini sanoikin että kokeillaan tällaista "vanhaa" lääkettä, että monesti ne joille citalopram(/essitalopram) (Cipralex, Sepram) ei auta, hyötyvät sertralinista. Onneksi oli oikeassa.
Jos lääke jäi päivänkin ottamatta, oksentelin hirveästi. Cipralex sopii muuten, mutta olen lihonut tynnyriksi...
Siis pystyttekö saamaan orgasmin lääkkeitten vaikutuksen alaisen? Mä joskus söin citalopramia ja se vei seksihalut ja orgasmikyvyn.
jos ei iltaisin saa unta, eikä aamuisin jaksaisi millään nousta, mikä lääke sopisi parhaiten?
Hyvä vaikutus, ei sivuvaikutuksia minulle ja seksuaalinen puoli toimii ihan kuten ennenkin.
jos ei iltaisin saa unta, eikä aamuisin jaksaisi millään nousta, mikä lääke sopisi parhaiten?
Mikätahansa muuten sopiva lääke korjaa tuonkin vian ajan kanssa. Mirtazapinilla (Remeron) on kuitenkin erityisen unettava vaikutus, ja sitä määrätään myös pelkästään uniongelmiin.(Ikävä kyllä lihottaa)
Minulla on nukkumisen tukena Opamox-lääkitys pienellä annoksella, vähentää ahdistuneisuutta ja helpottaa siksi nukahtamista (muuten jää ajatukset kiertämään kehää).
Ap.
mullakin käytössä Seronil :) Olen saanut elämäni takaisin eikä ole ollut sivuvaikutuksia.
Voimia sinulle! Onpa vastoinkäymisiä osunut kohdallesi! <3
Vierailija kirjoitti:
Tammikuun alussa Beckin depressiotestissä tuli pisteitä 36 (vakava masennus). Aloitettiin lääkitys (ja seuranta sekä keskustelu mt-hoitajalla). Kuukausi sitten pistemäärä oli laskenut 24:ään ja tänään pisteitä tuli enää 14 :)
Olen taas elossa ja järjissäni!!!!!
Ilman lääkkeitä olisin varmaan suljetulla osastolla.
Tai ajallinen yhteensattuma. Tai plasebo.
Tutkimusten mukaan SSRI-lääkkeiden teho perustuu puhtaasti placebo eli lumevaikutukseen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4172306/
Erityisen tärkeä kohta: "Antidepressants are supposed to work by fixing a chemical imbalance, specifically, a lack of serotonin in the brain. Indeed, their supposed effectiveness is the primary evidence for the chemical imbalance theory. But analyses of the published data and the unpublished data that were hidden by drug companies reveals that most (if not all) of the benefits are due to the placebo effect. Some antidepressants increase serotonin levels, some decrease it, and some have no effect at all on serotonin. Nevertheless, they all show the same therapeutic benefit. Even the small statistical difference between antidepressants and placebos may be an enhanced placebo effect, due to the fact that most patients and doctors in clinical trials successfully break blind. The serotonin theory is as close as any theory in the history of science to having been proved wrong. Instead of curing depression, popular antidepressants may induce a biological vulnerability making people more likely to become depressed in the future".
itse olen 10-vuotta tahinut näiden masislääkkeiden kanssa,ja eri vaihtoehdoista huolimatta en voi kehua,että olo olisi jotenkin oleellisesti ollut parempi...ja siihen päälle vielä se,että joidenkin lääkkeiden alasajo on täyttä tuskaa..että mukamas näistä ei tule riippuvaiseksi..HAH HAH!
Niin useasti kokenut oksennus-paskannus-tutina-hikoilu-kylmänväreet-viekkareita,että...