Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdotonta PCO -naisen laihduttaa

Vierailija
10.03.2011 |

15 kg ennen kesäkuun alkua? Mitä luulette? Synnytyksestä aikaa reilu kolme kuukautta ja kilot oli ennen raskautta. En imetä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että tuohon tahtiin onnistuis, mutta osoita mun olevan väärässä ihan vapaasti

Vierailija
2/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalampaa kuin "taviksella".

Itse olen vuosi sitten ottanut itseäni niskasta kiinni.

Urheilen 4-6 päivänä viikossa ja tein kunnon ruokaremontin.

tammikuusta marraskuuhun sain tiputettua 6kg!

Marraskuussa sain metforem reseptin (suun kautta otettava diabetes lääke) ja nyt marraskuusta tähän päivään on tippunut 10kg! Ja ruokailu tottumukset sekä liikunta on pysynyt kokoajan samana. Tosin joulun ja vuoden vaihteen aikoihin tuli syötyä kyllä enemmän.

Mutta kyllä se tippuu hitaasti ,mutta varmasti. Hiilarithan on ihan pahinta siis kaikki hiilarit myös hedelmät.

Tai ainakin hiilarit pitäis syödä eri aikaan kuin muu ruoka. Eli ei esim. hedelmään ruuan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että tuohon tahtiin onnistuis, mutta osoita mun olevan väärässä ihan vapaasti

Joo taitaa olla liian kova tahti. Jos sais sen 10 pois ja sitten kesällä 5 niin hyvä olis.

Vierailija
4/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun en laiskuuttani jaksa googlettaa.

Vierailija
5/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa minulle mitä ruoka-aineita vältät tai mitä syöt ja onko tuo PCO sinulla kuinka pahana? Millaisia määriä syöt? Itku pääsee kun ei enää haluais lihoa ja haluaisi kilot pois. Nyt olen 171 cm ja painan 87 kg.

Vierailija
6/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mun kommentti oli siis kolmoselle.

Joku kysyi PCO:sta. Se on monirakkulaiset munasarjat. Joukko erilaisia sairauksia voi olla (diabetes, korkea kolesteroli, finnit mm), jos sairastaa PCO:ta, mutta kaikkia ei kaikilla ja eri voimakkuuksina. Laihduttaminen hankalaa.

Vierailija
7/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOlemmissa munasarjoissa n.15rakkulaa (viimeksi ultrattu silloin marraskuussa) Ovulaatiota ei tällähetkellä tapahdu (clomifen ei toimi) eli terolutia joudun myös syömään jatkuvasti.

Liikakarvan kasvua minulla on sekä tuo keskivartalo lihavuus. Painoin silloin reilu vuosi sitten 86kg ja nyt siis 70 ja olen 161cm. Ylipaino on 95% mahassa.

Pco aiheuttaa insuliinin liikatuotantoa mikä sitten kerääntyy nimen omaan vatsan alueelle rasvana.

Minulla nyt siis käytössä tuo metforem mikä tasaa tuota insuliinin tuotantoa ja on auttantu näin painon pudotuksessa.

Lapsia meille on siunaantunut kaksi (enneksi aloitettiin nuorena ;) Ehkäisy on ollut käytössä viimeksi 8v. sitten joten ei ihan helpolla meille tule. Kolmas olisi nyt toiveissa ja tarkoitus olisi vielä n. 5kg tiputtaa ja sitten alkaa viemään sitä eteenpäin.

itse syön n. 500-800 kalorin vajeella (itse olen rekistöröitynyt kalorilaskuri.fi sivuille ja kirjaan sinne syömiset ja liikunnan. KÄyn sauvakävelyllä tai reippaalla kävely hölkkälenkillä siis 4-6 pävänä viikossa n. tunnin kerrallaan.

Eli niinä päivinä kun ei liiku syön sen verran vähemmän.

Syön siis 5 kertaa päivässä ,että soerit pysyisi mahdollisimman tasaisena.

Ruokana vähärasvaista lihaa (broileria, nautaa, kalaa) ja täysjyvä riisiä tai pastaa. Perunaa tosi harvoin max.kerran kuukaudessa.

Kasviksia myös pyrin syömään joka ruualla.

Sitten raejuusto ja rahkaa.

Ja leipääkin koska ilman sitä en osaa olla :).

N. esimerkki päivä olisi tällainen:

Aamu

-Ruispala, margariini, keittokinkku, juustoviipale (kadett 5%) parika/kurkku/tomaatti.

-Keitetty kananmuna

päivällinen:

-broilerin rintaleike n.100 (kypsänä)

-täysjyväriisi n.150g (keitettynä)

-kasviksia 150g (yleensä jotain pakaste sekoitusta)

Välipala:

-pirtelö jossa:

-maitorahka 150-200g

-jotain pakastemarjaa n.150g

-sokeroimaton mehukeitto n.100g

Illallinen:

Naudan jauhelihasta tehtyjä lihapullia n.100g (kypsänä)

(joissa siis vain jauhelihaa ja mausteet)

-Tomaattikastiketta (kaupan valmis paseerattu tomaatti johon hyvät mausteet)

-n.100-150g kasviksia

-Täysjyvä spagettia n.100g

iltapala:

-tonnikalaa, kurkkua, tomaattia,raejuustoa keitetyn kananmunan valkuainen,nämä kaikki pilkotaan ja sekoitetaan. Sekaan öljyä.

t.3

Vierailija
8/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just!

Vierailija
9/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

metforem 500 vai 750?

Vierailija
10/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi jotenkin vaikeampi laihduttaa, miksi olisi.

Pikemminkin toisin päin, että se mitä syöt vaikuttaa taudin oireiluun, eli sopivalla (diabeetikon) ruokavaliolla taudin saa hyvin aisoihin.

PCO-nainen myös.

Vierailija
11/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taudin saa yleensä kuriin,mutta pco voi olla m yös hoikalla!

Silti se pco aiheuttaa ylipainoa juuri tuon insuliinin liikaerityksen vuoksi!

eli aiheutuu noidankehä, pco aiheuttaa ylipainoa ja ylipaino pahentaa pcota.

Itselläni siis käytössä metforem 500mg 2x päivässä.

Ja kummasti se paino alko vain tipumaan,kun tuon metforemin sain käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan