Mistä syystä jätät yhden lapsen kutsumatta kaveriryhmästä?
Tyttöni (6v) on hiljainen ja kiltti, mutta silti ihan suosittu leikkikaveri. Tytön eskariryhmässä on viisi tyttöä, joista yhdellä on tänään syntymäpäivä.
Minulla on niin paha olo tyttöni puolesta, että melkein pakahdun...
Tuntui niin pahalta hakea lasta eskarista, kun toiset neljä tyttöä menivät suoraan syttäreille. Kysyin vielä ohjaajaltakin, oliko tyttöni ehkä voinut hukata kutsun, mutta kuulemma häntä ei van oltu kutsuttu.
Kommentit (28)
jotkut vanhemmat ei ajattele niiin pitkälle kuin pitäisi...toisilta puuttuu empatiakyky...voi pikkuistasi. kerro hälle että on maailmassa kivojakin ihmisiä...kaikki sympatiat täältä
Meidän lapsen eskariryhmässä on myös vain muutaman lapsi. Painotin synttäreiden aikaan, että lapsen on kutsuttava kaikki. Mikään ei ole kurjempaa kuin jätää yksi kutsumatta.
ja on kyllä vaikeaa pitää rajaa jossain määrässä (esim. niin monta vierasta kuin ikävuosia). Päiväkodin lisäksi kavereita on pihapiiristä, joku on jo kutsunut lapsen synttäreille jne.
Kenet jättää pois,
- naapuri, joka näkee, kun muut lapset tulevat
- joku niistä joiden kanssa eniten leikkii päiväkodissa
- jo lapsen synttäreilleen kutsunut
Kaikesta huolimatta sympatiat tyttärellesi, mutta ehkä sielläkin raja oli vaikea asettaa...
vaikka olisi mikä häirikkö, en halua opettaa lapsille, että syrjiminen on sallittua. Joko kaikki tai sitten lasten toiveiden perusteella pinempi joukko, mutta yhtä en jättäisi kutsumatta.
Harmittaa kovasti tyttäresi puolesta. Voisiko olla, että vanhemmat eivät tunne teitä ja ehkä siksi jättävät tyttösi kutsumatta. En tiedä, vaikea sanoa... :(
ja on kyllä vaikeaa pitää rajaa jossain määrässä (esim. niin monta vierasta kuin ikävuosia). Päiväkodin lisäksi kavereita on pihapiiristä, joku on jo kutsunut lapsen synttäreille jne.
Kenet jättää pois,
- naapuri, joka näkee, kun muut lapset tulevat
- joku niistä joiden kanssa eniten leikkii päiväkodissa
- jo lapsen synttäreilleen kutsunutKaikesta huolimatta sympatiat tyttärellesi, mutta ehkä sielläkin raja oli vaikea asettaa...
kyse oli eskariryhmän yhdestä tytöstä ja varmaan vanhemmat tiesi sen... voimia vielä ap:n lapselle!
ja on kyllä vaikeaa pitää rajaa jossain määrässä (esim. niin monta vierasta kuin ikävuosia). Päiväkodin lisäksi kavereita on pihapiiristä, joku on jo kutsunut lapsen synttäreille jne. Kenet jättää pois, - naapuri, joka näkee, kun muut lapset tulevat - joku niistä joiden kanssa eniten leikkii päiväkodissa - jo lapsen synttäreilleen kutsunut Kaikesta huolimatta sympatiat tyttärellesi, mutta ehkä sielläkin raja oli vaikea asettaa...
kyse oli eskariryhmän yhdestä tytöstä ja varmaan vanhemmat tiesi sen... voimia vielä ap:n lapselle!
ja ehkä siksi yksi eskarista ei saa kutsua, jotta ne muut lähimmät? voi kutsua? Ei ole helppoa nämä, jos määrä on tarkkaan rajattu, paitsi meillä, ketä kutsuu, kun ei ole kavereita... Lapseni ei ole pariin vuoteen ollut yksilläkään synttäreillä, ja on vasta 9v.
toisetkaan vanhemmat eivät ole sen kummemmin tekemisissä keskenään.
Harmittaa kovasti tyttäresi puolesta. Voisiko olla, että vanhemmat eivät tunne teitä ja ehkä siksi jättävät tyttösi kutsumatta. En tiedä, vaikea sanoa... :(
toisetkaan vanhemmat eivät ole sen kummemmin tekemisissä keskenään.
mutta lapset ovat, ja senhän ne vanhemmatkin tietävät, mutta eivät osaa ajatella uuden lapsen tilannetta, kun itsellä menee hyvin.
Aina päiväkodissa tai koulussa on joku lapsi joka ei saa sanaa suustaan ja jonka kanssa lapsi ei ole koskaan edes jutellut, ja sellaista emme kutsu. Kiusaajia ei myöskään kutsuta.
Aina päiväkodissa tai koulussa on joku lapsi joka ei saa sanaa suustaan ja jonka kanssa lapsi ei ole koskaan edes jutellut, ja sellaista emme kutsu. Kiusaajia ei myöskään kutsuta.
ja kaikki on kutsuneet kaikki, eikä he kuitenkaan ihan joka päivä keskenään leiki. Tässä punnitaankin vanhempien oikeudenmukaisuus ja osaaminen. Syrjintä opitaan, se ei ole luonnollinen piirre.
Eli ovatko ne joku opetustilanne, jossa pitää ehdottomasti toimia tietyllä tavalla vai voisiko mahdollisesti olla niin, että synttärit ovat eskariajan ulkopuolella olevia yksityistilaisuuksia, joissa lapsi ja vanhemmat saavat päättää, keitä kutsutaan ja keitä ei?
Tietysti on kurjaa olla se yksi, jota ei kutsuta, mutta entäpä jos edes joskus mietittäisiin sitä, että ei niitä juhlia järjestetä, jotta yksi olisi ilman kutsua vaan siksi, että synttärisankari saisi haluamansa juhlat. Minusta on todella outoa kuvitella, että vanhemmat järjestävät lapsilleen synttärikutsuja , joihin eskarilaisten vanhemmat saavat päättää kutsuttujen määrän ja kutsuttujen nimet.
Ne synttärit ovat sen syntymäpäiväsankarin omat juhlat! Ne ovat tismalleen sellaiset kuin se juhlakalu haluaa, eikä ole olemassa mitään pakkoa kutsua kaikkia. Ei edes silloin, kun siitä tulee jollekin paha mieli.
Olen pahoillani tyttösi puolesta.
ja kaikki on kutsuneet kaikki, eikä he kuitenkaan ihan joka päivä keskenään leiki. Tässä punnitaankin vanhempien oikeudenmukaisuus ja osaaminen. Syrjintä opitaan, se ei ole luonnollinen piirre.
Minä kun luulin, että ne ovat lapseni oma juhla hänen täyttäessään vuosia.
Eli ovatko ne joku opetustilanne, jossa pitää ehdottomasti toimia tietyllä tavalla vai voisiko mahdollisesti olla niin, että synttärit ovat eskariajan ulkopuolella olevia yksityistilaisuuksia, joissa lapsi ja vanhemmat saavat päättää, keitä kutsutaan ja keitä ei?
Tietysti on kurjaa olla se yksi, jota ei kutsuta, mutta entäpä jos edes joskus mietittäisiin sitä, että ei niitä juhlia järjestetä, jotta yksi olisi ilman kutsua vaan siksi, että synttärisankari saisi haluamansa juhlat. Minusta on todella outoa kuvitella, että vanhemmat järjestävät lapsilleen synttärikutsuja , joihin eskarilaisten vanhemmat saavat päättää kutsuttujen määrän ja kutsuttujen nimet.
Ne synttärit ovat sen syntymäpäiväsankarin omat juhlat! Ne ovat tismalleen sellaiset kuin se juhlakalu haluaa, eikä ole olemassa mitään pakkoa kutsua kaikkia. Ei edes silloin, kun siitä tulee jollekin paha mieli.
Mitään hän tässä elämässä ei ole PAKKO tehdä mutta onneksi kaltaisiasi minäminäminä- tyypit ovat vähenemään päin ja on olemassa mukaviakin ihmisiä jotka ottavat toiset huomioon ja opettavat tavan myös lapsilleen.
Olen pahoillani ap sinun tyttösi puolesta.
Ihminen voi elää elämänsä ajattelemalla vain itseään ja omaansa, mutta tuo elämä on rajattua ja köyhää. En ikinä haluaisi opettaa lastani sellaiseen. Lapsi itse ei vielä yksin osaa sosiaalisia taitoja vaan tarvitsee hiukan vanhempien ohjausta.
Tutustumalla erilaisiin ihmisiin ja oppimalla tulemaan toimeen ja seurustelemaan sellaistenkin kanssa joista ei todennäköisesti tule niitä hyviä ystäviä vaan pysyvät hyvänpäiväntuttuina elämä voi antaa paljon enemmän!
... mietittäisiin sitä, että ei niitä juhlia järjestetä, jotta yksi olisi ilman kutsua vaan siksi, että synttärisankari saisi HALUAMANSA juhlat. Minusta on todella outoa kuvitella, että vanhemmat järjestävät lapsilleen synttärikutsuja , joihin eskarilaisten vanhemmat saavat päättää kutsuttujen määrän ja kutsuttujen nimet. Ne synttärit ovat sen syntymäpäiväsankarin OMAT juhlat! Ne ovat TISMALLEEN sellaiset kuin se juhlakalu HALUAA, eikä ole olemassa mitään pakkoa kutsua kaikkia. Ei EDES silloin, kun siitä tulee jollekin paha mieli.
silkkaa ajattelemattomuuttani. Mä en käsitä, kuinka te niin hyvin edes tunnette lapsenne eskariryhmän?! :D Mä en muista montako lasta siellä on enkä tunnista nimeltä kuin ne, keiden kanssa lapseni leikkii. Synttäreitä kun on järjestetty, olen miettinyt jonkun järkevän luvun, montako voi kutsua, ja lapsi sitten itse valitsee juhlaan vieraat. Osa on hoitokavereita (parhaat kaverit sieltä), osa pihakavereita. Ei ole tullut yksinkertaisesti mieleen kysyä lapselta, että moniko poika eskariryhmästä jää kutsumatta, olen olettanut, että useampi, mutta olen pahoillani, jos vain yksi (joka luonnollisesti sitten olisi kutsuttu myös). Siis ihan puhdasta ajattelemattomuutta: ajatus ei ole tullut mieleen. Ei piittaamattomuutta toisten tunteista tai välinpitämättömyyttä.
perusteella en jättäisi kutsumatta, kyllä olisi vankemmat perusteet, jos näin tehtäisiin.
Suru tytölläsi ja itselläsi on varmasti kaamea, erittäin kurjaa! Olen pahoillani puolestanne.