Lohta n. 200g ja kreikkalaista salaattia n. 250g, kaatuko laihis nyt tähän :(?
Olen yrittänyt olla tosi tarkkana nyt laihiksella ja laskea kalorit tarkkaan, nyt kuitenkin tuli syötyä noin paljon lounaalla :((. Paljonkohan tuosta tulee kaloreita, osaako joku sanoa noin suurinpiirtein? Voinko syödä tänään enää mitään?? Mulla kalorit pitää jäädä n. 1000-1200, että laihdun (kokeiltu on kaikkea!!). Yleensä syön lounaalla max jonkun tomaattikeiton tai tonnikalaa+raejuustoa. Että pitikin repsahtaa :(!
Kommentit (22)
Ei kaadu juu ei.
jatkat ihan normaalisti, tuosta ei tule sinulle 5 lisäkiloa, usko pois.
peli menetetty. Voit samantien luovuttaa ja ostaa illaksi vaikka suklaata ja sipsiä...
Huoh, repsahduksen jälkeen tietenkin otat itseäsi niskasta kiinni ja jatkat laihista.
Ei kaadu juu ei.
jatkat ihan normaalisti, tuosta ei tule sinulle 5 lisäkiloa, usko pois.
niin ettei niitä kiloja tule... Mulla on oikeesti tosi tarkkaa noiden kaloreiden kanssa tai lihon. ap
kannattaiskohan oikeesti liittyä johonkin kiloklubiin tai keventäjiin, kun perusjutut on noin hukassa...
eli en siis syö enää mitään tänään, max jonkun omenan :(. Aamiaisen kun tuohon lisää niin se 1000 kcal on jo täynnä. Voihan vee, sanon minä!! ap
Onhan vaikka mitä vähäkalorisia/lähes kalorittomia syömisiä. Nälässä nyt ei ainakaan kannata olla. Ja miten muka sun kulutus on niin pieni ettet saisi syödä kuin 1000 kaloria laihduttaessa? Harrasta liikuntaa niin saat syödä enemmän?
eli en siis syö enää mitään tänään, max jonkun omenan :(. Aamiaisen kun tuohon lisää niin se 1000 kcal on jo täynnä. Voihan vee, sanon minä!! ap
Päivän mittaan tulisi syödä tasaisesti, jos panttaat liikaa niin keho varastoi kaiken irtoavan energian siitä ruokamäärästä mitä syöt.. eli myös ne epäterveelliset. Lisäksi keho alkaa elämään ''säästöliekillä'', eli kuluttaa sitä energiaa minimit. En nyt tarkoita että yhdessä päivässä näin kävisi, mutta noi panttailudieetit voi usein tällaista aiheuttaa.
Tutustu oikeasti esim kiloklubiin tai tarkemmin energy.net sivustoon, ne on ilmaisia.
Onhan vaikka mitä vähäkalorisia/lähes kalorittomia syömisiä. Nälässä nyt ei ainakaan kannata olla. Ja miten muka sun kulutus on niin pieni ettet saisi syödä kuin 1000 kaloria laihduttaessa? Harrasta liikuntaa niin saat syödä enemmän?
jos siis haluan laihtua niin ne kalorit on pakko pitää tosi matalana. Liikuntaa pitää kyllä tietty vähän lisätä, mutta kunto on sen verran huono, että sillä en hirveästi noita "lisäkaloreita" saa. Ja olen jo tähän mennessä 8 kg laihtunut, 5kg pitäisi vielä puristaa... Senpä takia tiedänkin että mun elimistö (laihduttaessa) ei vaan salli tuollaisia repsahduksia. No, hyvä tietää tämäkin... ap
Olen yrittänyt olla tosi tarkkana nyt laihiksella ja laskea kalorit tarkkaan, nyt kuitenkin tuli syötyä noin paljon lounaalla :((. Paljonkohan tuosta tulee kaloreita, osaako joku sanoa noin suurinpiirtein? Voinko syödä tänään enää mitään?? Mulla kalorit pitää jäädä n. 1000-1200, että laihdun (kokeiltu on kaikkea!!). Yleensä syön lounaalla max jonkun tomaattikeiton tai tonnikalaa+raejuustoa. Että pitikin repsahtaa :(!
tapauksessa kaatunut! Oikein hyvä lounas, jos oli kova nälkä. Itse noudatan GI-ruokavaliota ja 2 x olen pudottanu yli 20 raskauskiloa elämäni aikana reilussa puolessa vuodessa. Itse söisin tuollaisen lounaan jälkeen iltapaksi vaikka purkin Ehrmannin rahkaa, johon on lussattu 1 banaani joukkoon, siihen päälle vaikka desi marjoja tai kourallinen pähkinöitä. Jos kaipaat välipalaa, niin kourallinen pähkinöitä tai vaikka sen lisäksi vielä omena.
Suosittelen GI-ruokavaliota lämpimästi, ei tarvi nähdä hetkeäkään nälkää eikä orjallisesti laskea kaloreita. :) Onnea painonpudotukseen!
illaksi, silläkin nälkä lähtee, kun tarpeeksi syö.
Vähäkaloriset Valion marjakeitot ovat ihania ja täyttävät vähän vatsaa nekin. Tee smoothie pakastemansikoista, light-jogurtista, kevytmaidosta ja puolikkaasta banaanista sekä ripauksesta makeutusjauhetta tai hunajaa. Ei ole kovin montaa kcal.
tapauksessa kaatunut! Oikein hyvä lounas, jos oli kova nälkä. Itse noudatan GI-ruokavaliota ja 2 x olen pudottanu yli 20 raskauskiloa elämäni aikana reilussa puolessa vuodessa. Itse söisin tuollaisen lounaan jälkeen iltapaksi vaikka purkin Ehrmannin rahkaa, johon on lussattu 1 banaani joukkoon, siihen päälle vaikka desi marjoja tai kourallinen pähkinöitä. Jos kaipaat välipalaa, niin kourallinen pähkinöitä tai vaikka sen lisäksi vielä omena.
Suosittelen GI-ruokavaliota lämpimästi, ei tarvi nähdä hetkeäkään nälkää eikä orjallisesti laskea kaloreita. :) Onnea painonpudotukseen!
ja näille jotka kauhistelee, niin tuo on sellainen lounas, minkä syön silloin, kun EN ole laihiksella (aika iso kyllä silloinkin)... Mutta näin laihiksella on oltava supertarkkana, nyt vaan repsahdin. Mutta kuten tuossa joku sanoikin, nyt vaan taas itseä niskasta kiinni ja eteenpäin :). ap
päivä ei kaada mitään. :) En itse alkaisi syödä mitään light-tuotteita. Paljon lisäaineita ja makeutusaineita. Kunnon, puhdasta ruokaa, mutta pitäisin hiilarit (leipä, peruna, pasta, riisi) ainakin aluksi pois ruokavaliostani, ei toki kasvikset eikä hedelmät. Ei kannata panikoitua ja joka päivä vahdata kaloreita, se on turhan stressaavaa. Kyllä se paino tippuu kun vähän kattoo mitä syö. Ja tuo sun lounas ei todellakaan ollut mikään paha juttu - lohi on hyvää rasvaa ja proteiinia, salaatissa vain kasviksia, oliiveja ja juustoa. Leipä olisi tuossa ateriassa se, jonka itse jättäisin pois, jos sitä olisi tarjolla.
illaksi, silläkin nälkä lähtee, kun tarpeeksi syö. Vähäkaloriset Valion marjakeitot ovat ihania ja täyttävät vähän vatsaa nekin. Tee smoothie pakastemansikoista, light-jogurtista, kevytmaidosta ja puolikkaasta banaanista sekä ripauksesta makeutusjauhetta tai hunajaa. Ei ole kovin montaa kcal.
Lisäksi voit syödä vaikkapa reilun annoksen pakastevihanneksia, esim. Findus Classic, ja tonnikalaa vedessä. Älä vaan nyt jätä kokonaan syömättä, siitä se repsahtaminen vasta alkaakin.
Mä en oikeesti tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näitä valopäitä jotka laihduttaa kituuttamalla ja osa vielä komppaa.
Ettekö te tosiaan ymmärrä että ihmisen peruselintoiminnot vaatii tiEtyn määrän ravintoa?
Onneksi itse pudotin ylipainoni Kiloklubissa syömällä hyvin ja terveellisesti ja nyt kolmatta vuotta samalla linjalla. Ihanaa olla normaalipainoinen ja syödä hyvin!
Kituuttaminen kostautuu jossain vaiheessa.
Mä en oikeesti tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näitä valopäitä jotka laihduttaa kituuttamalla ja osa vielä komppaa.
Ettekö te tosiaan ymmärrä että ihmisen peruselintoiminnot vaatii tiEtyn määrän ravintoa?
Onneksi itse pudotin ylipainoni Kiloklubissa syömällä hyvin ja terveellisesti ja nyt kolmatta vuotta samalla linjalla. Ihanaa olla normaalipainoinen ja syödä hyvin!
Kituuttaminen kostautuu jossain vaiheessa.
ei mulle esim. 1200 kalorin syöminen ole mitään kidutusta, ei mulla silloin nälkä ole yhtään. Syön hyvin, 5 kertaa päivässä ja olo on loistava. Kilot tippuu ja pysyy pois. Ei kaikkien elimistö vaan toimi samalla tavalla, jos on ikänsä (40v) syönyt vähän niin ei se elimistö vaan yhtäkkiä pysty ottamaan hirveitä määriä ruokaa vastaan ilman että lihoo. HUOH näitä valopäitä, jotka ei tajua sitä, että kaikkien elimistö ei toimi samalla tavalla!!
Mä en oikeesti tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näitä valopäitä jotka laihduttaa kituuttamalla ja osa vielä komppaa. Ettekö te tosiaan ymmärrä että ihmisen peruselintoiminnot vaatii tiEtyn määrän ravintoa? Onneksi itse pudotin ylipainoni Kiloklubissa syömällä hyvin ja terveellisesti ja nyt kolmatta vuotta samalla linjalla. Ihanaa olla normaalipainoinen ja syödä hyvin! Kituuttaminen kostautuu jossain vaiheessa.
itketkö vai nauratko.
Itse olen kokeillut ns. kunnollista ruokavaliota, jota mm. kiloklubi suosittelee.
Lihoin sen seurauksena yli 10 kiloa ..siinä vaiheessa uskoin jo, että ns. normaali ruokavalio ei sovi minulle.
En ymmärrä miksi tämä vaivaa joitakin ihan hirveästi.
Kituuttaminen kostautuu jossain vaiheessa.ei mulle esim. 1200 kalorin syöminen ole mitään kidutusta, ei mulla silloin nälkä ole yhtään. Syön hyvin, 5 kertaa päivässä ja olo on loistava. Kilot tippuu ja pysyy pois. Ei kaikkien elimistö vaan toimi samalla tavalla, jos on ikänsä (40v) syönyt vähän niin ei se elimistö vaan yhtäkkiä pysty ottamaan hirveitä määriä ruokaa vastaan ilman että lihoo. HUOH näitä valopäitä, jotka ei tajua sitä, että kaikkien elimistö ei toimi samalla tavalla!!
Mulle esim. Kiloklubi tarjoaa sellaista 1800 kcal päivän energiamäärää, joka on aivan liian suuri. Olen vielä muuttanut profiiliini liikuntamäärän aktiiviliikkujasta siihen vähemmän liikkuvaan, koska sillä määrällä mitä liikun oikeasti energiamäärä oli yli 2000 kcal.
Söin 2 viikkoa sen mukaan, kaikki pallukat pysyivät vihreinä ja join vettä ja liikuin, tuloksena että lihoin kilon. Kiitos.
Sama juttu liikunnassa. Jotta mulla oikeasti kuluu energiaa, liikunnan pitää olla kovatempoista, esim. juoksua, jumppaa, kovaa uintia. Sellainen täällä viljelty klisee "vauva vaunuihin ja kävelylle niin kuntokin kohoaa" ei mulla tehoa todella mihinkään muuhun kuin ehkä mielen virkistykseksi. Voin olla puoli vuotta tekemättä mitään ja aloittaa sitten lenkkeilyn ja juoksen 30 min kunnon sykkeellä ihan leikiten ja aika nopeasti pääsen normaaliin tunnin juoksulenkkiin.
Mulla on surkea aineenvaihdunta ja inhottavat geenit, lihon tosi helposti ja todellakin laihtuminen vaatii kyllä sellaista 1000 kcal pintaan, mieluummin alle olevaa ruokavaliota. Tällä tahdilla laihdun n. kilon viikossa. Viikon loma ilman ihmeempää kontrollia (mutta myös ilman ihmeempää mässäämistä, en edes pidä makeasta) tuo heti kilon lisää. Viikon nautinto vastaa siis viikon nipistystä lähes kaikesta. On todella inhottavaa joutua koko ajan vahtaamaan mitä syö ja kuinka paljon, hyvä ruoka on kuitenkin yksi elämän suuria nautintoja.
Onneksi on jonkinlainen itsekuri ja olen ihan normaalipainoinen, silti nyt kevään tullen olisi kiva karistaa pari talven aikana kertynyttä kiloa pois.
mä syön normaalisti sellaiset 1500-1800 kaloria päivässä, en tosiaankaan sillä laihdu. Sen takia aina kauhistelenkin täällä joidenkin syömiä ruokamääriä, ihan järkkyjä määriä. Jos mä esim. söisin tollasen lounaan joka päivä niin lihoisin varmasti! Me ihmiset vaan ollaan erilaisia kaikin puolin.
se on piloilla nyt!