Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä neljä poikaa ja

Vierailija
10.03.2011 |

moni sanoo, et teillä viellä tytön paikka auki.

No ei ole tytön paikkaa auki. Mulla ei todellakaan ole mitään kaipuuta. Jos viides lapsi saadaan, niin tuntuu todella luontevalta jos on poika :) Tiestysti tyttökin käy, mutta ajatus on todella "outo".

Mieheni tädillä on viisi tyttöä. Ja silloin aikoinaan, kun oli viides tyttö syntynyt, niin oli mieheni äidille tuhahahtanu, että taas se tuli tuollanen.. Olivat ekasta lapsesta alkaen toivoneen poikaa. Mutta nyt on sitten tyttäret tuoneet niitä kaivattuja pieniä poikia mummille :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me nyt vähemmälläkin ymmärretään, että tykkäätte omista lapsistanne ja muiden ihan ihan p..stä

terv pojan ja 2 tytön äiti, jolle kumpikaan sukupuoli raskausaikoina ei tuntunut oudolta

Vierailija
2/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuorimmainen on tyttö. Nyt on sellainen olo, että meiltä ei puutu mitään, eikä tarvitse enää arpoa asian suhteen : lapset ovat tässä.

Mutta totta : suurempi ongelma meidän poikaperhe tuntui olevan usein ulkopuolisille.

On tuo tytön tyllerö silti niin ihana, etten voinut kuvitellakaan, miten ihanaa on, kun on se oma tyttö! :) Ja se ei ole mitään pois siitä rakkaudesta, mitä tunnen poikiani kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta edelleen arvon että pitäiskö tehdä vielä 1 lapsi vai ei.

Ikäkin tulee kohta vastaan eli muutaman vuoden sisään asia ratkaistava...

Vierailija
4/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi myös tyttöjä

tunnen muutaman perheen, missä 2 ekaa on poikia ja 3. tyttö. ja voi jeesus, minä pikkuprinesassana näitä tyttöjä pidetään.

kauheeta kattoo

Vierailija
5/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sukupuoli vaihtuu vaikka kahden tai kolmen lapsen jälkeen. Tulee jotenkin tuntu, että juuri tätä sukupuolta kaipasimme, nyt meillä on kaikki. Aika kovat odotukset asetetaan lapselle ja toisaalta mitätöidään ne aiemmat samaa sukupuolta olevat lapset.

Vierailija
6/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljättä odotetaan. Ei tarvitse onneksi kenenkään mennä sanomaan, että tytön/pojan toivossa meille tulee neljäskin. Molemmat sukupuolet ovat ihania. Ovat erilaisia, mutta kuitenkin samanlaisia. Ihania aina.

Vierailija
7/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mieheni täti on tuhahtanut viidennestä tytöstään?

Ihan sama mitä tänne kirjottaa, niin saa kyllä todella outoja vastauksia.

ap

Vierailija
8/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi myös tyttöjä

tunnen muutaman perheen, missä 2 ekaa on poikia ja 3. tyttö. ja voi jeesus, minä pikkuprinesassana näitä tyttöjä pidetään.

kauheeta kattoo

Vaikeat prinsessat tulee perheistä, joissa useamman pojan jälkeen tulee tyttö. Mamit menee jotenkin ulapalleen, katoaa viimeinenkin järki. Kauheinta oli nähdä, kun äidillä ja tyttärellä oli samanlaiset pinkki-valkeat juhlapuvut.

Vierailija
9/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuorimmainen on tyttö. Nyt on sellainen olo, että meiltä ei puutu mitään, eikä tarvitse enää arpoa asian suhteen : lapset ovat tässä.

Mutta totta : suurempi ongelma meidän poikaperhe tuntui olevan usein ulkopuolisille.

On tuo tytön tyllerö silti niin ihana, etten voinut kuvitellakaan, miten ihanaa on, kun on se oma tyttö! :) Ja se ei ole mitään pois siitä rakkaudesta, mitä tunnen poikiani kohtaan.

ympäristön paineitten takia?

Vierailija
10/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi myös tyttöjä tunnen muutaman perheen, missä 2 ekaa on poikia ja 3. tyttö. ja voi jeesus, minä pikkuprinesassana näitä tyttöjä pidetään. kauheeta kattoo

Vaikeat prinsessat tulee perheistä, joissa useamman pojan jälkeen tulee tyttö. Mamit menee jotenkin ulapalleen, katoaa viimeinenkin järki. Kauheinta oli nähdä, kun äidillä ja tyttärellä oli samanlaiset pinkki-valkeat juhlapuvut.

älkää olko tiukkiksia, suokaa nyt se ilo jollekulle joka tyyliin 20vuotta odottanut tyttöä ja sitten lopulta sen saa... :)

Vierailija
11/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasta kolme poikaa, mutta kuukauden päästä voi olla neljä tai sitten meille tulee tyttö.

Jotenkin silti ärsyttää nämä ihmiset joiden mielestä meille tehdään vielä tyttöä vaikka meille halutaan lapsi. Eikä tosiaan vaikuta meidän lapsi lukuun tämänkään lapsen sukupuoli tai edellisen.

Toki myönnän että olishan se itsellekkin kivaa vaihtelua päästä ostamaan vaaleanpunaisia vaatteita ja saada vahvistusta tämän mies ylivoiman keskelle :D Mutta poika on ihan yhtä tervetullut!

Just sanoin miehelle että onhan se sit kiva liikkua kun ihmiset ensin laskee että montako lasta niillä oikein on ja sitten toteavat että kato ovat kaikki vielä poikia :D

Vierailija
12/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnollisista paineista.

3

Vierailija
13/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hauskasti sanottu. Mulla ei varmaan tuota ongelmaa tule olemaan, jos sattuisi tyttö syntymään poikien jatkoksi. Olen miesvaltaisella alalla töissä ja kuljen turvasaappaissa ja turvavaatteissa.

Vapaa-ajalla vain farkkulinja, maastokengät tai bootsit. En meikkaa en ole ikinä meikannu, en käytä koruja. Ei ainuttakaan mekkoa ole kaapissani.

Vai höyrähtäisnkö sitten ihan erilaiseksi tytön myötä. Luulen, että tyttö kulkisi äidin ja poikien mallin mukaan ;)

T:ap

Vierailija
14/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi myös tyttöjä

kauheeta kattoo

Meillä kaksi poikaa ja tyttö. Ja tuossa tuo 3v tyttö leikkii poikien vanhoissa sinisissä vaatteissa poikien kanssa legoilla. Tykkää kyllä vaaleanpunaisesta, prinsessoista jne. vaikka kukaan perheessä ei ole sellaista tytölle tuputtanut eikä käy hoidossakaan missä sellaista mallia näkisi.

Minulla on vain 3 isoveljeä ja ei minua kyllä "prinsessaksi" kasvatettu. Nukeilla en suostunut leikkimään enkä hameita käyttämään jne. Eli eipä yleistetä turhaan.

Vierailija
15/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista kolme ensimmäistä olivat tyttöjä. neljännestä toivoin tyttöä ihan käytännön syistä, ettei tarvitsisi kovin paljon vaatteisiin tai tarvikkeisiin panostaa, meillä kun jo ihan nämä ensimmäisetkin ovat olleet niitä prinsessatapauksia. lisäksi ajattelin jotenkin olevani "tyttöjen äiti". en edes tiedä miten tuon perustelin itselleni, mutta noin vain kuvittelin.

poika tuli ja olin aivan yhtä onnellinen, kuin jokaisesta aikaisemmasta lapsestani.

vanhemmilleen lapsi on lapsi, oli hän sitten mitä sukupuolta tahansa. toivoa saa ja voi, mutta käytännössä taitavat suurin osa olla onnellisia kummasta tahansa sukupuolesta.

niin joo, ja meillä on myös se vammainen lapsi. eli kaikki eivät ole edes niitä kaivattuja terveitä. ja yhtä paljon rakastan häntäkin kuin muita lapsiani.

Vierailija
16/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse olin ihan samanlainen ennen neljättä lasta, toistelin etten mitään tyttöjä haluakaan.

Sitten kun sen tytön sain, niin silmät vasta aukesi. Kyllä se äiti-tytärsuhde vaan on jotain ihan muuta kuin äiti-poikasuhde.

Vierailija
17/18 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka äijämäisesti olisit ja tekisit, siitä tytöstä voisi silti tulla niin tyttöä ettei voisi kuvitellakaan, se toisiaan voisi olla liiankin outoa sulle :)

Vierailija
18/18 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molempia toivoin.

Kaikki omia persoonia ja pinkki-innon sain purettua aika nopeasti pikku-vauva -aikana. Siitä eteenpäin neitokainen on mennyt siinä missä isoveljensäkin tasavertaisena eikä meidän perheessä ketään nosteta toista korkeammalle. Kaikki ihania kullan muruja!