Neulojat! Auttakaa helppojen villahousujen haaraosassa!
Olen siis neulomassa pienelle vauvalle pieniä villahousuja. Olen neulonut viidellä puikolla tuubia alaspäin, sitten jaoin silmukat puoliksi ja tein jo toisen lahkeen. Nyt pitäisi aloittaa seuraava, mutta lahkeiden väliin jää tietysti aukko haarakohtaan. Mitä tekisitte sen kanssa?
Kommentit (7)
ihan pienelle tekee ja haluaa vaipoille tilaa, niin siihen keskelle haaraan voi myös neuloa kiilan.
En ihan ymmärtänyt. SIis joo, toki sinne kuuluu jonkinlainen haarakiilakappale. Toisen lahkeen olen kyllä jo tehnyt ja meinasin laittaa siihen keskellu muutaman silmukan ylimääräistä, mutten sitten tehnytkään niin, enkä ala lahjetta sen takia nyt purkamaan. Neulon siis toisenkin samalla lailla ja sinä sanot että vaan ompelen reiän umpeen, vai?
Onneksi housut on ihan minivauvalle ja tehty joustinneuleesta, niin kyllä ne varmaan istuu, vaikka tuo haara on miten sattuu tehty.
ap
mutta itse tein niin että kun jaoin ne silmukat kahteen lahkeeseen niin laitoin keskeltä väärille puolille ikäänkuin ristiin silmukat. Ei tarvinnut ommella yhtään, ei jäänyt reikää ja kyllä ne istuu vauvalle vallan mainiosti :-). Ovat nätitkin.
ja mietin, että miten päin se aukko ommellaan yhteen? Leveyssuuntaan vai syvyyssuuntaan?
Helppojen housujen ohje löytyy esim täältä:
http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=19
mutta itse tein niin että kun jaoin ne silmukat kahteen lahkeeseen niin laitoin keskeltä väärille puolille ikäänkuin ristiin silmukat. Ei tarvinnut ommella yhtään, ei jäänyt reikää ja kyllä ne istuu vauvalle vallan mainiosti :-). Ovat nätitkin.
Olisinpa fiksu minäkin! Ensi kerralla teen noin.
ap
eikä housut edes istuisi jalassa....
Sieltä haarosita pitää päätellä molemmista lahkeista keskeltä about 5 silmukkaa
Sitten kun housut on valmiit niin reikä vain ommellaan umpeen :)