Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neulojat! Auttakaa helppojen villahousujen haaraosassa!

Vierailija
09.03.2011 |

Olen siis neulomassa pienelle vauvalle pieniä villahousuja. Olen neulonut viidellä puikolla tuubia alaspäin, sitten jaoin silmukat puoliksi ja tein jo toisen lahkeen. Nyt pitäisi aloittaa seuraava, mutta lahkeiden väliin jää tietysti aukko haarakohtaan. Mitä tekisitte sen kanssa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä housut edes istuisi jalassa....

Sieltä haarosita pitää päätellä molemmista lahkeista keskeltä about 5 silmukkaa

Sitten kun housut on valmiit niin reikä vain ommellaan umpeen :)

Vierailija
2/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pienelle tekee ja haluaa vaipoille tilaa, niin siihen keskelle haaraan voi myös neuloa kiilan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa aukko umpeen

Vierailija
4/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärtänyt. SIis joo, toki sinne kuuluu jonkinlainen haarakiilakappale. Toisen lahkeen olen kyllä jo tehnyt ja meinasin laittaa siihen keskellu muutaman silmukan ylimääräistä, mutten sitten tehnytkään niin, enkä ala lahjetta sen takia nyt purkamaan. Neulon siis toisenkin samalla lailla ja sinä sanot että vaan ompelen reiän umpeen, vai?

Onneksi housut on ihan minivauvalle ja tehty joustinneuleesta, niin kyllä ne varmaan istuu, vaikka tuo haara on miten sattuu tehty.

ap

Vierailija
5/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse tein niin että kun jaoin ne silmukat kahteen lahkeeseen niin laitoin keskeltä väärille puolille ikäänkuin ristiin silmukat. Ei tarvinnut ommella yhtään, ei jäänyt reikää ja kyllä ne istuu vauvalle vallan mainiosti :-). Ovat nätitkin.

Vierailija
6/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietin, että miten päin se aukko ommellaan yhteen? Leveyssuuntaan vai syvyyssuuntaan?

Helppojen housujen ohje löytyy esim täältä:

http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=19

Vierailija
7/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse tein niin että kun jaoin ne silmukat kahteen lahkeeseen niin laitoin keskeltä väärille puolille ikäänkuin ristiin silmukat. Ei tarvinnut ommella yhtään, ei jäänyt reikää ja kyllä ne istuu vauvalle vallan mainiosti :-). Ovat nätitkin.

Olisinpa fiksu minäkin! Ensi kerralla teen noin.

ap