Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko kuoltuasi mätänemään multaan vai paistumaan uuniin?

Vierailija
09.03.2011 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nopeammin ohi kuin se mätäneminen.

Oikeasti olen sanonut miehelleni, että minut täytyy polttohaudata!

Vierailija
2/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuhkaus, niin ei tarttisi kenenkään miettiä hautapaikan hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-siis maahan mätänemään. Haluan sellaisen arkun, joka hajoaa kokonaan ja mahd. nopeasti.

Vierailija
4/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ennen minulta saa viedä kaikki elimet mitkä vielä on käyttökelposia.

Vierailija
5/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon valmistanut itselleni biojätekompostin mökille, jonne menen ennen kuolemaani odottamaan maatumista.

Vierailija
6/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkööt mitä haluavat.

Vierailija
7/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enköhän ole sinne menossa muutenkin...

Vierailija
8/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuskin sellaisenaan hautaamisesta hirvittää. Jos jotenkin ihmeellisesti en olisikaan oikeasti kuollut, niin armeliaampi olisi kärtsätä melkolailla hetkessä kuoliaaksi, kuin tukehtua päivien päästä hautaan...

Vierailija
9/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tehköön kait oman päätöksensä, miten tykkäävät...

Kunhan vaan tuonne Honkanummelle tulee laitettua, edes jokseenkin lähelle missä on muutkin läheiset. Sukuhautaa ei ole mutta läheisiä on lähes vierekkäin...

Vierailija
10/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tehköön kait oman päätöksensä, miten tykkäävät...

Parempi kylläkin esittää toiveensa etukäteen, jos on useampia lapsia saattavat alkaa riidellä miten hautajaiset hoidetaan kun kaikki luulee tietävänsä paremmin mitä äiti olisi halunnut.

Olen viime vuosina haudannut isäni ja isoäitini ja helpompi oli lähteä asioita hoitamaan kun tiesi mitkä heidän toiveet oli. Äitikin on ohjeet antanut oikein kirjallisena miten tulee toimia sitten kun sen aika on.

Vierailija
11/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jatkan matkaani..

Vierailija
12/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hautaan.

Vierailija
13/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta minua eikä ole minun ongelmani. Tehkööt mitä lystäävät, ei se minua juuri kutittele.

Vierailija
14/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kylläkin esittää toiveensa etukäteen, jos on useampia lapsia saattavat alkaa riidellä miten hautajaiset hoidetaan kun kaikki luulee tietävänsä paremmin mitä äiti olisi halunnut.

Riittää kun kertoo riittävän selvästi että ihan sama, jolloin ei tarvitse ajaa omaa mielipidettään läpi sillä mitä äiti olisi muka halunnut.

Useimmin se on vain keppihevonen oman mielipiteen saavuttamiseksi.

Tapelkoot.

Vierailija
15/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua maahan, jossa madot syövät ja routa raiskaa maallisen majani :)

Vierailija
16/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuollut silloin, enkä välitä missä olen.

Vierailija
17/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni on 86- vuotias ja hänelle iso juttu ettei tartte lapsien sitten miettiä hänen hautajaisiaan vaan on sitten suunniteltu jo valmiiksi paikat ja kaikki.

Minusta jokaisen tarttee tämä tehdä itse.

Onko teillä suunnitelmia että päädytte mille hautuumaalle, ketkä tulee kenties samaan paikkaan?

Haluaako miehesi polttohautauksen?

Itse halusin polttohautauksen joskus nuorempana mutta että joku minut tuhkaksi polttaisi? Ei kai ny sentään.. :(

Mulla meni aika kauan ymmärtää että arkut hajoaa ja kun ne hajoaa niin luut sekottuu multaan ja talven jälkeen hautuumaalla saattaa törmätä pääkalloon vaikka.

Vierailija
18/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minulle muuten. Jos vaikkapa kuolisin pienellä paikkakunnalla, olisi iso revohka kuletella ruumistani paikkaan, jossa sen saisi krematoitua. Sellainen tuntuu minusta vieraalta. Jos taas asuisin kaupungissa, jossa olisi krematorio, ihan sama, jos jälkeenjäävät sen valitsisivat. Hautaustoimihan noista monesti suosituksiakin antavat. En usko, että hautaustavan valinta on perillisille oikeasti niin vaikea asia. Ei kait sillä oikeasti ole mitään merkitystä. Ei minulle ainakaan. En usko, että alkaisin asiasta kenenkään kanssa riitelemään.

Vierailija
19/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo sopinut siitä mieheni kanssa ja kertonut myös vanhemmilleni ja siskollenikin, jotka taas valitsevat toisin. Oli kerran ihan kunnon keskustelu tästä!

Vierailija
20/23 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en matojen syötäväksi mene... Toisekseen alkaa olla niin monta raatoa jo mullissa joka hautausmaalla, että ahdastahan siellä meinaa tulla. Enpähän oo sit tilaa viemässä ku korkeintaan yhden purnukan verran...

Ja miehen kanssa ollaan sovittu jo tälleen hyvissä ajoin (samalla kun olen joutunut mm. isäni hautajaisjärjestelyjä miettimään), että hautajaiset järkätään sitten halvimman mahdollisen kaavan mukaan.