Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amanda..pari kysymystä nimestä

Vierailija
09.03.2011 |

-onko amanda mielestäsi ihan suomalaisen kuuloinen nimi vai ulkomaalaisen kuuloinen nimi?

- sopiiko amanda nimi mielestösi jos sukunimi on esim heikkinen, iivarinen yms?

- mitä mieleesi tulee nimestä?

-mitä lempinimeä voisi amandasta vääntää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sovi heikkiseen ja iivariseen (hih). amanda on kaunis nimi, jonka saatan tulevaisuudessa antaa lapsellemme, jos otan naimisiin mennessä mieheni ruotsalaisen sukunimen. omaan sukunimeeni (suomalainen la-päätteinen) en amandaa yhdistäisi, kuulostaisi lähiöjuntilta. amandasta keksisi lempinimiksi esim amu, ama, manta, anda, ada, dana.

Vierailija
2/7 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itselläni on yksi huomattavasti vanhempi sukulaistäti, jolla tuo nimi. Mantaksi on joskus kutsuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lempinimi on Ama. Neiti sanoo itseään kans Amaksi.

Vierailija
4/7 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se ruotsinkielen kautta on Suomeen tullut. 1890-luvulla syntyneen isoäitini nimi oli Amanda, eli kauan on ainakin käytetty. Sukunimet (tyttönimi ja avioliitossa) suomalaisia, ei kuitenkaan -la/lä tai -nen -päätteisiä. Amanda tietääkseni alunperin on latinaa ja tarkoittaa rakastettua. Että lainaa se on kaikissa muissakin kielissä ja varsin kaunis merkitykseltään.

Miksei vois olla myös joku noista suomalaisista perinnepäätteistä? Mieluummin tämä kuin joku "c-nimi".

Mieleen tulee mulle mummo ja nuori sukulaistyttö, jolle nimi myös on annettu. Ja se merkitys. Tykkään nimestä.

Manta siitä varmaan ekaksi tulis mun puheessa. Myös manda tai Mandi vois olla kiva lempinimi.

Vierailija
5/7 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummu oli Amanda, häntä sanottiin Mantaksi.

Vierailija
6/7 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat perheet ruotsinkielisiä.

Vierailija
7/7 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aihe, mut joo.. Oma nimeni on Amanda, ja kutsutaan lempinimillä Ambba (lausutaan Amppa), Ama ja Amppu. (:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi