Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten spaghettia syödään oikeaoppisesti?

Vierailija
09.03.2011 |

Näkee niin monta tyyliä:

- pelkkä haarukka

- haarukka ja veitsi

- haarukka ja lusikka

Sitten joku kertoi mulle, että intialaista ruokaa (esim curry) syödään lusikalla. Häh?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lusikkaa, niin apuna käytetään veistä. On rahvaanomaista syödä spagetti pelkällä haarukalla.

Ja eipä ne kaikki aasialaisetkaan syö vain puikoilla. Joskus käyttävät jopa haarukkaa...

on asunut Italiassa kahteen eri otteeseen, enkä ole sen nähnyt koskaan käyttävän lusikkaa, vaan pelkkää haarukkaa.

Mutta kysyppä, miten ne itse italialaiset sitä syö.

se syö kuten italialaiset syö. Tuommoiset tavat yleensä tarttuu. Pelkällä haarukalla minäkin syön, ei siitä lusikasta ole oikeastaan apua.

Vierailija
22/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen käyttäminen haarukkaa vasten on lapsia ja turisteja varten eikä oikeaoppista etikettiä. Kyllä nyt nolottaa ketjun ensimmäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lusikkaa käytetään haarukan "pohjana", jolloin spagetti on siistimpää pyörittää haarukan ympärille. Ei lusikkaa ole tarkoitus suuhun laittaa.

Vierailija
24/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei KOSKAAN pelkällä haarukalla! Jos ei ole lusikkaa, niin apuna käytetään veistä. On rahvaanomaista syödä spagetti pelkällä haarukalla.

Ja eipä ne kaikki aasialaisetkaan syö vain puikoilla. Joskus käyttävät jopa haarukkaa...

on asunut Italiassa kahteen eri otteeseen, enkä ole sen nähnyt koskaan käyttävän lusikkaa, vaan pelkkää haarukkaa.

se syö kuten italialaiset syö. Tuommoiset tavat yleensä tarttuu. Pelkällä haarukalla minäkin syön, ei siitä lusikasta ole oikeastaan apua.

Voi olla, että eri puolilla Italiaa tehdään eri tavalla, mutta mä kyllä uskon, että tämä ystäväni (ja hänen miehensä, joka on myös asunut lähes 10 v Italiassa) tekevät kuten siellä seudulla tehdään.

Mutta ehkä sun pitäis mennä sanomaan tämä niille italialaisille, jotka syövät spagettia pelkällä haarukalla ;)

Vierailija
25/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se spagetti pyöritellään lautasta vasten ILMAN veistä. Lusikka on sallittu avuksi siihen pyörittelyyn lapsille ja turisteille. Jankka jankka.

Vierailija
26/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lusikkaa käytetään haarukan "pohjana", jolloin spagetti on siistimpää pyörittää haarukan ympärille. Ei lusikkaa ole tarkoitus suuhun laittaa.

mutta se on lapsia ja turisteja varten.

Vierailija
27/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun italialaisten ystävieni piireissä haarukkaa ja lusikkaa käytetään yleisesti. Ei ainoastaan lapsilla ja turisteilla, kuten väität. Ehkäpä sitten on maakuntakohtaisia eroja.

Sen käyttäminen haarukkaa vasten on lapsia ja turisteja varten eikä oikeaoppista etikettiä. Kyllä nyt nolottaa ketjun ensimmäisiä.

Vierailija
28/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se spagetti pyöritellään lautasta vasten ILMAN veistä. Lusikka on sallittu avuksi siihen pyörittelyyn lapsille ja turisteille. Jankka jankka.

Vierailija
29/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haarukkaa että lusikkaa. Ja he ovat ihan syntyjään italialaisia ja edelleen siellä asuvat. Sieltä siis tieto.

Ei KOSKAAN pelkällä haarukalla! Jos ei ole lusikkaa, niin apuna käytetään veistä. On rahvaanomaista syödä spagetti pelkällä haarukalla. Ja eipä ne kaikki aasialaisetkaan syö vain puikoilla. Joskus käyttävät jopa haarukkaa...

Voi olla, että eri puolilla Italiaa tehdään eri tavalla, mutta mä kyllä uskon, että tämä ystäväni (ja hänen miehensä, joka on myös asunut lähes 10 v Italiassa) tekevät kuten siellä seudulla tehdään. Mutta ehkä sun pitäis mennä sanomaan tämä niille italialaisille, jotka syövät spagettia pelkällä haarukalla ;)

Vierailija
30/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaisten ystävieni luona käytetään sekä haarukkaa että lusikkaa. Ja he ovat ihan syntyjään italialaisia ja edelleen siellä asuvat. Sieltä siis tieto.

Ei KOSKAAN pelkällä haarukalla! Jos ei ole lusikkaa, niin apuna käytetään veistä. On rahvaanomaista syödä spagetti pelkällä haarukalla. Ja eipä ne kaikki aasialaisetkaan syö vain puikoilla. Joskus käyttävät jopa haarukkaa...

Voi olla, että eri puolilla Italiaa tehdään eri tavalla, mutta mä kyllä uskon, että tämä ystäväni (ja hänen miehensä, joka on myös asunut lähes 10 v Italiassa) tekevät kuten siellä seudulla tehdään. Mutta ehkä sun pitäis mennä sanomaan tämä niille italialaisille, jotka syövät spagettia pelkällä haarukalla ;)

eri puolilla Italiaa tehdään eri tavalla. Onhan siellä muutenkin aika vaihteleva ruokakulttuuri.

Vierailija
31/31 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tullut hullua hurskaammaksi :D

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän