Miten spaghettia syödään oikeaoppisesti?
Näkee niin monta tyyliä:
- pelkkä haarukka
- haarukka ja veitsi
- haarukka ja lusikka
Sitten joku kertoi mulle, että intialaista ruokaa (esim curry) syödään lusikalla. Häh?
Kommentit (31)
Sen käyttäminen haarukkaa vasten on lapsia ja turisteja varten eikä oikeaoppista etikettiä. Kyllä nyt nolottaa ketjun ensimmäisiä.
sitä lusikkaa käytetään haarukan "pohjana", jolloin spagetti on siistimpää pyörittää haarukan ympärille. Ei lusikkaa ole tarkoitus suuhun laittaa.
Ei KOSKAAN pelkällä haarukalla! Jos ei ole lusikkaa, niin apuna käytetään veistä. On rahvaanomaista syödä spagetti pelkällä haarukalla.
Ja eipä ne kaikki aasialaisetkaan syö vain puikoilla. Joskus käyttävät jopa haarukkaa...on asunut Italiassa kahteen eri otteeseen, enkä ole sen nähnyt koskaan käyttävän lusikkaa, vaan pelkkää haarukkaa.
Mutta kysyppä, miten ne itse italialaiset sitä syö.
se syö kuten italialaiset syö. Tuommoiset tavat yleensä tarttuu. Pelkällä haarukalla minäkin syön, ei siitä lusikasta ole oikeastaan apua.
Voi olla, että eri puolilla Italiaa tehdään eri tavalla, mutta mä kyllä uskon, että tämä ystäväni (ja hänen miehensä, joka on myös asunut lähes 10 v Italiassa) tekevät kuten siellä seudulla tehdään.
Mutta ehkä sun pitäis mennä sanomaan tämä niille italialaisille, jotka syövät spagettia pelkällä haarukalla ;)
Se spagetti pyöritellään lautasta vasten ILMAN veistä. Lusikka on sallittu avuksi siihen pyörittelyyn lapsille ja turisteille. Jankka jankka.
sitä lusikkaa käytetään haarukan "pohjana", jolloin spagetti on siistimpää pyörittää haarukan ympärille. Ei lusikkaa ole tarkoitus suuhun laittaa.
mutta se on lapsia ja turisteja varten.
Minun italialaisten ystävieni piireissä haarukkaa ja lusikkaa käytetään yleisesti. Ei ainoastaan lapsilla ja turisteilla, kuten väität. Ehkäpä sitten on maakuntakohtaisia eroja.
Sen käyttäminen haarukkaa vasten on lapsia ja turisteja varten eikä oikeaoppista etikettiä. Kyllä nyt nolottaa ketjun ensimmäisiä.
Se spagetti pyöritellään lautasta vasten ILMAN veistä. Lusikka on sallittu avuksi siihen pyörittelyyn lapsille ja turisteille. Jankka jankka.
haarukkaa että lusikkaa. Ja he ovat ihan syntyjään italialaisia ja edelleen siellä asuvat. Sieltä siis tieto.
Ei KOSKAAN pelkällä haarukalla! Jos ei ole lusikkaa, niin apuna käytetään veistä. On rahvaanomaista syödä spagetti pelkällä haarukalla. Ja eipä ne kaikki aasialaisetkaan syö vain puikoilla. Joskus käyttävät jopa haarukkaa...
on asunut Italiassa kahteen eri otteeseen, enkä ole sen nähnyt koskaan käyttävän lusikkaa, vaan pelkkää haarukkaa.
se syö kuten italialaiset syö. Tuommoiset tavat yleensä tarttuu. Pelkällä haarukalla minäkin syön, ei siitä lusikasta ole oikeastaan apua.
Voi olla, että eri puolilla Italiaa tehdään eri tavalla, mutta mä kyllä uskon, että tämä ystäväni (ja hänen miehensä, joka on myös asunut lähes 10 v Italiassa) tekevät kuten siellä seudulla tehdään. Mutta ehkä sun pitäis mennä sanomaan tämä niille italialaisille, jotka syövät spagettia pelkällä haarukalla ;)
Italialaisten ystävieni luona käytetään sekä haarukkaa että lusikkaa. Ja he ovat ihan syntyjään italialaisia ja edelleen siellä asuvat. Sieltä siis tieto.
Ei KOSKAAN pelkällä haarukalla! Jos ei ole lusikkaa, niin apuna käytetään veistä. On rahvaanomaista syödä spagetti pelkällä haarukalla. Ja eipä ne kaikki aasialaisetkaan syö vain puikoilla. Joskus käyttävät jopa haarukkaa...
on asunut Italiassa kahteen eri otteeseen, enkä ole sen nähnyt koskaan käyttävän lusikkaa, vaan pelkkää haarukkaa.
Voi olla, että eri puolilla Italiaa tehdään eri tavalla, mutta mä kyllä uskon, että tämä ystäväni (ja hänen miehensä, joka on myös asunut lähes 10 v Italiassa) tekevät kuten siellä seudulla tehdään. Mutta ehkä sun pitäis mennä sanomaan tämä niille italialaisille, jotka syövät spagettia pelkällä haarukalla ;)
eri puolilla Italiaa tehdään eri tavalla. Onhan siellä muutenkin aika vaihteleva ruokakulttuuri.
en tullut hullua hurskaammaksi :D
AP
Jos ei ole lusikkaa, niin apuna käytetään veistä. On rahvaanomaista syödä spagetti pelkällä haarukalla.
Ja eipä ne kaikki aasialaisetkaan syö vain puikoilla. Joskus käyttävät jopa haarukkaa...