paljonko ulos-ottomies saa ottaa palkasta?
Kommentit (9)
riippuu mm. huollettavien lasten määrästä. Googlettamalla löytyy laskukaava.
palkasta ulosmitataan niin paljon kun lain mukaan saa ottaa?
tutustua ulosottolakiin: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/kumotut/1895/18950037001
Lainaus ko. laista koskien suojaosuutta:
Palkasta ulosmitattava määrä
48 § (8.6.2006/469)
Suojaosuus
Määräajoin maksettavan palkan ulosmittauksessa velallisen suojaosuus on velallisen itsensä osalta 19,50 euroa ja hänen elatuksensa varassa olevan puolison, oman lapsen ja puolison lapsen osalta seitsemän euroa päivässä seuraavaan palkan maksupäivään asti. Suojaosuus lasketaan kuukaudessa 30 päivältä.
Puolisolla tarkoitetaan 1 momentissa aviopuolisoa ja avioliitonomaisissa olosuhteissa elävää. Velallisen elatuksen varassa olevana pidetään henkilöä, jonka saama tulo ei ylitä velallisen itsensä osalta laskettavaa suojaosuutta, ja tällaista lasta siitä riippumatta, osallistuuko myös toinen puoliso hänen elatukseensa. Velallisen maksama elatusapu voidaan ottaa huomioon siten kuin 51–53 §:ssä säädetään.
Suojaosuuden määrä tarkistetaan oikeusministeriön asetuksella vuosittain siten kuin kansaneläkeindeksistä annetussa laissa (456/2001) säädetään.
palkasta ulosmitataan niin paljon kun lain mukaan saa ottaa?
lasta, joka kuitenkin asuu luonani joka toinen viikko. häntä ei lasketa tähän, eikä myöskään Kelan juttuihin, koska on virallisesti kirjoilla isänsä luona. Eli asumistuki on no no tämän takia. En edelleenkään ole ap, vaan ohis.
lasta, joka kuitenkin asuu luonani joka toinen viikko. häntä ei lasketa tähän, eikä myöskään Kelan juttuihin, koska on virallisesti kirjoilla isänsä luona. Eli asumistuki on no no tämän takia. En edelleenkään ole ap, vaan ohis.
vetää enemmän siis liksasta, se on selvä homma. Lainaa sitten rahaa jostain.
yleisesti ottaen. toivottavasti tulevaisuudessa voidaan ulosmitata koko palkka kunnes erääntyneet velat hoidettu!
meillä miehen palkasta joka on 2000€/kk maksetaan 300€ ulosottoon, loput jää itselle. Meillä 2 lasta ja mulla hyvä palkka.
Mä sain justiin ilmoituksen olosotosta et exältä on peritty lähemmäs 13 000e elareita eromme jälkeen.
Hän asuu yksin ja lapset minulla.