Antakaahan vinkkejä näiden raaka-aineiden muuttamisesta ruuaksi :)
Mulla on jauhelihaa 400g
Kermaa 2dl
tomaattipyrettä
mausteita
Miten noista voisi soveltaa hyvän ruuan?!... mun aivot tukossa ku oon kipeenä :D
Kommentit (5)
kermaa nesteeksi, vähän korppujauhoja ja muna, tomaattipyrettä mausteeksi
Noin uusavuton ei voi olla!
Ruskistapa vaikka se jauheliha kevyesti voissa, sitten lisäät siihen pari rkl jauhoja. Kun jauhot alkavat kullertaa niin sekaan n. 2dl kuumaa vettä, sekoita tasaiseksi ja lisää kerma. Lopuksi tomaattipyre ja mausta maun mukaan esim. basilikalla. Lisuukkeeksi vaikka pastaa.
Mutta kyllä mä nyt sen sentään tiiän että jauheliha ruskistetaan :D
En yleensä tee itse kastikkeita, ku oon ostanut ne aina valmiina. Alan nyt vasta eka kertaa elämässäni kiinnostumaan ruuan laitosta ja harjottelemaan, kuinka tekisi itse helpon kastikkeen.
Aiemmin ei ole ollut kiinnostusta saati aikaa.
teet tomaattimurskasta ja jauhelihasta hyvän kastikkeen (ruskista ja mausta jauheliha + kuullota sipuli hyvin, lisää tomaattimurska ja kuivattuja yrttejä). Jos kerta ruuanlaitto on uutta niin heitä kerma ja juustoraastetta tuohon kastikkeeseen sekaan, voit myös tehdä valkokastikkeen erikseen mutta varoituksena - palaa helposti pohjaan. Sitten vaan lasagnelevyjen kanssa vuoron perään vuokaan ja kuorrutus juustolla. Jos lasagnelevyjä ei löydy niin tavallinenkin makaroni käy. Tällaista pikalasagnea teen useinkin, kun pitää saada kaapit tyhjiksi ja tuohon saa upotettua lähes kaiken kaapeissa pyörivän tuorejuustoista lähtien. Maistuu sitä paitsi ihan oikealle lasagnelle vaikka vähän oikaisee :)
tomaattisen jauhelihakastikkeen. Jättäisin kerman pois. Sitten vaan keittäisin pastaa kaveriksi. Yksinkertaista mutta hyvää!