Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

e oOo HELMET´07 / kesä-heinäkuu oOo e

03.06.2008 |

Toukokuun turinoinnit:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

.:*¨`*:. OIKEIN HYVÄÄ & LÄMMINTÄ KESÄÄ KAIKILLE .:*`¨*:.

pidetään pino pystyssä ;)

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, on se pakko uskoa että nyt on kesä! Ihanaa, vaikka meillekin tulee kyllä lapsille aina silloin tällöin noita näppylöitä auringosta, mutta ainakaan isommilla ne ei kutise. Oon rasvannut lapset vaan aamulla huolellisesti ja illalla käydään suihkussa ja pestään rasvat pois, etteivät hikoile sen rasvan kanssa yöllä. Nyt ei taas oo näppyjä näkynyt.

Pakko hehkuttaa taas, meillä on nyt 2 yötä nukuttu niin että 12 tuntia ilman yhtään herätystä!! On tämä juhlaa, ihan oikeesti. Mä oon kuitenkikn nukkunut pätkittäin jo pian 2 vuotta, kun raskausaikanakaan en oo pystynyt täysiä öitä nukkumaan. Koirakin nukkui ulkona viime yö niin rauhallista oli (pelkää nimittäin sisällä olevia kärpäsiä raukka!)!

Nyt täytyy lähteä laittamaan aamupalaa, joten palailen taas paremmalla ajalla.

T.Kaisa ja Ronja

p.s Ihania kuvia!

Vierailija
42/57 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesisadetta oon odotellu koko päivän, kun sitä eilisessä säätiedotuksessa luvattiin kovasti, mutta ei taida jaksaa sataa kun ei ole yhtään pilviä edes.., tuulee aika kovaa ja pyykit lentelee pitkin poikin, kun en omista yhtään ehjää pyykkipoikaa =) pitäis varmaan ostaa =)

Eilen oltiin terassilla iltapäivällä muutamalla oluella ja tultiin hyvissä ajoin kotiin laittaan Peetua nukkumaan.

Ihan kiva oli käydä, kun viimeks ollaan oltu joskus viimekesänä mun muistin mukaan.

Peetulla taitaa puheen opettelu alkaa tosi myöhään, kun ei vieläkään edes yritä toistaa sanoja perässä...

Ainoat sanat mitä osaa on Äiti, Anna ja Tätä.

Eilen ruokapöydässä meidän kakkonen lohkas, että puhuukohan Peetu ollenkaan suomea, jos siitä tuleekin englanninkielinen =) .....Hyvä pointti!

Puhetta kyllä tulee -ja paljon, mutta selvää siitä ei ota.

Kiva kun Kolomosella on alkanut myös yöt sujua ilman herätyksiä!!

Tekee varmasti hyvää äipällekin nukkua muutama yö ihan putkeen! =)

No eipä mulla taas muuta, palaillaan.

mammutti ja Peetu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollakin tavalla kipeinä.. Nyt on Viivillä sitten mitä ilmeisemmin silmätulehdus! Molemmat silmät olivat rähmäisiä, kun heräsi päikkäreiltä (ollut jo 3 päivänä) ja näyttääpi tuo oikeanpuoleinen silmä vuotavankin.. Täytyypi kokeilla keitettyä vettä ja jos ei auta parissa päivässä niin soitellaan neuvolaan. Oltiinhan meillä eka vuosi hyvinkin sairastelematta ja nyt on sit oikeesti jatkuvasti jotakin pientä..

Me oltiin koko viikonloppu yökyläilemässä vaikka piti vaan käydä.. Oli kyllä mukavaa vaihtelua arkeen ja teki suhteellekin hyvää olla pitkästä aikaa vähän pidemmän aikaa erossa! Ajateltiin tuossa et voitaisiin vuoden päästä 21.6-09 viettää kihlajaisia :)))

Mä muuten vieläkin täällä naureskelen itsekseni kun tuo mein isukki oli viikonloppuna pitkästä aikaa viihteellä, ja oli aamusti (siis illalla!) heränny meijä Viivin pinnasängystä!! =D Siis miten ihmeessä se nyt sinne oli menny? Onneks ei oltu kotona.

Viivi on alkanu kiusimaan pikkusiskoa heti kun silmä hetkeksikin välttää.. :( Onneks sentään se pahin kiukku-minäitse-vaihe on laantunu monta astetta jo!

Täällä on tumma taivas, jyrisee ja tihkuttaa vettä. Josko saataisiin kunnon ukkosmyrsky ja sitten huomenna voisi taas olla kesäilmat ja aurinko paistaa ;) Mä rakastan ukkosilmoja, onneks lapsetkaan ei tunnu säikähtävän ;)))

t.Ufa

Vierailija
44/57 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin pitkästä aikaa uimahallissa kun se on vielä tämän viikon auki ja ilma on kurja.

Peetu nauratti kaikkia kanssauimareita kiljumisellaan ja naurullaan.

Vesipedoksi sitä monikin kutsui, tykkäsi kyllä tosiaan uimareissusta =)

Taisi osaltaan riehaantua jo senkin takia kun ei nukkunut päiväunia ollenkaan..

Kävi siis hiukan ylikierroksilla. Menikin samantien nukkumaan kun päästiin kotiin ja nukkuu kai aamuun asti.

UFA: Minä tykkään kanssa ukonilmasta eikä meilläkään lapset pelkää, päin vastoin yhdessä ihastellaan salamoivaa taivasta jos oikein kunnon ukonilma sattuu tulemaan!

Aika hauska tapaus tuo teidän isukin nukkumapaikka! =) Ihan täälläkin naurattaa ajatus =)

Pannari taitaa olla valmis, joten menenpä nostamaan sen uunista ulos!

m& vesipeto

Vierailija
45/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin oli eilen ja toissa päivänä sateinen keli mut ny aurinko taas paistaa mut ei taida mitenkää kovin lämmin olla...näyttäis ainakin tuulevan kovasti tuolla pihalla.

Meillä ainolla ollu ny nenä vähän tukossa ja muutenkin tollanen röhä tuolla kurkussa. Niin on kyl itselläkin vähä yskää ja nuhaa.

Juhannuskin lähestyy. Minkälaisia suunnitelmia teillä?

Me mennään varmaankin anoppilaan grillamaan ja jne. Oltiin ainakin viime vuonna. Mökille huvittais lähteä mut saapa nyt nähdä.

Ensi tiistaina ois sit ultra..sain varattua ajan yksityiseltä. Ei jaksais odottaa et näkis tuon pikkusen tuolla. Kovasti se on ny myllänny tuolla kun noita pieniä liikkeitä jo tuntee :D

mutta kohta alkaa serranon perhe niin pitääpä lähtee tekeen aamupalaa sitä ennen...Aurinkoisia kelejä kaikille

pikku,Aino ja masu rv19+5
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=706df714-377c-11dd-8384-…!

Vierailija
46/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin aurinko paistaa, vaikkei kovinkaan lämpimältä silti tuo ilma tunnu. Niihin ihaniin helteisiin kerkis jo tottumaan! Me ollaan juhannus kotosalla, tulee ehkäpä vieraita, ei oo vielä varmaan. Juhannuksen jälkeen mennään tallinnaan ja ollaan siellä yksi yö ja sitten varmaan nokka kääntyy kohti huvipuistoja ja sen sellaisia huvituksia.

Meillä on koko porukka räkätaudissa, jollain meistä on kurkkukipea, joillain vuotaa nenä ja yskittää. Kuumetta ei oo kellään, liekö sitten jotakin tällaista tautia liikkeellä!

Nyt tarttee lähteä kuskaamaan poikaa uimakouluun, onneksi sekin loppuu tämän viikon lopussa. Joka päivä kun on pitänyt just lounas aikaan olla siellä niin Ronjalla menee aina hermot ja sit menee mullakin! Toivotaan et poika oppii edes vähän uimaan =)

Mukavaa vikkoa kaikille! Mäkin muuten tykkään ukkosesta, mut sit kun sähköt menee niin ei oo enää hauskaa!

T.Kaisa ja Ronja (pe 1.v 3 kk)

Oottekos muuten taikauskoisia? Tuli mieleen kun perjantaina on 13.päivä! Meillä on kaksi lasta syntynyt juuri 13 päivänä, joten meillä se on kyllä enemminkin onnenpäivä, tosin nää ei oo syntynyt perjantaina. ;)

Vierailija
47/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako kukaan muistaa meikäläistä odotuspuolelta aikoinaan?? Vanha nimimerkki ei enää kelpaa, joten piti se vaihtaa, mutta olin ennen -minni- (ja masuasukas Mulperi)! Huvikseni ajattelin vilkuilla tänne taaperot puolelle, ja voi mikä iloinen yllätys, että löysin teidät täältä pinoilemasta. =D Varsinkin mammutti on ollut minulla monesti nyt mielessä, älä kysy miksi!? =) Kirjoittelen siis taas ahkerammin tuolla odotuspuolella, koska meille on tulossa yllärivauva tammikuussa! Tosin ekassa ultrassa en ole vielä käynyt, eli varmin todiste puuttuu, mutta testi oli +, ja oireet vanhat tutut. ;) Voi hitsi, pitääkin useammin vilkuilla tännekin pinoon, ja lueskella paremmin kuulumisianne! Nyt pitää kiiruhtaa taas, kaksi vanhinta on kesäkerhossa, joka pian päättyy, pitää lähteä hakemaan ne kotiin sieltä. =)

Vierailija
48/57 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen olen monesti miettinyt et mitä sulle/teille kuuluu! Kiva kuulla teistä ja tuu ihmeessä kertoilemaan lisää teidän taaperosta ja me täällä myöskin odotamme hengessä mukana kaikkien odottajien kanssa. Täällä onkin jo ufalle syntynyt toinen pikkuinen ja pikku85 odottelee jo hyvää vauhtia (viikkoja oli jo hurjasti kasassa) ja täällä jännätään mukana ultrakuulumisia yms.

Sulla minni alkaa olla jo sitten oikein kunnon suurperhe kasassa!! Meillekin kaikki ulkopuoliset povaavat ainakin yhtä lasta vielä, me tosin ollaan jo miehen kanssa päätetty ettei enempää "hankita" jollei niitä sitten jostakin vaan putkahda! Saakos udella kuinka tämä pikkuinen ylläri sai alkunsa? Mulla kun on kauhuskenaariot siitä että vaikka mulla hormoonikierukka onkin niin jotekin vaan tulisin raskaaksi, meillä on jo yksi ylläri (pilleri) lapsi ja nyt en enää sellaisia kaipaisi. No mutta nyt oma napainen jutustelu sikseen.... Kirjoitelkaa kaikki muutkin vanhat tutut, olis niin kiva jos tää porukka kasvaisi vähän suuremmaksi!

T.Kaisa ja Ronja

Vierailija
49/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä me ollaan käyty tänään hammaslääkärissä.

Aino eilen "tipahti" potalta, tai no yritti nousta itse ja potta keikahti ja löi naamansa kaakelilattiaan. Yläetuhampaat lohkesivat ihan pikkiriikkisen verran ja ylähuuli aukesi ja verta tuli. Mutta lääkäri tänään sanoi että ei tartte huolestua että kun turvotusta ei oo tullu ja hampaat ei oo vääntyny mitenkään tai painuneet sisään nii taidettiin selvitä pelkällä säikähdyksellä. Ja voitte vaan arvata miten tämä äiti säikähti.

Täällä ei oo oikeen kesästä tietoakaan. No nytten on joku reilut 10 astetta lämmintä ja aurinko pilvessä ja tuulee nii eipä oo lämmin...Saisi se kesä sieltä tulla.

Aino otti myös eilen illalla ensimmäisiä askelia ilman tukea. Käveli isänsä sylistä minun syliin ja takasin muutaman kerran :D että jos se neiti nyt oppisi kävelemään ennenkuin pikkusisko/pikkuveli syntyy...:D

Mutta nyt tämä mami lähtee sohvalle syömään jätskiä :P

pikku,aino ja masu rv 19+6(apua huomenna alkaa vk 20 eiks se oo puoliväli...)

Vierailija
50/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... pitkästä aikaa! Aika kiitää siivillä eikä muista edes kirjoitella tänne.

Kevät eli se 7 viikon työjakso meni tosi nopeasti ja mies viihtyi hurjan hyvin kotona. Olihan se tois lyhyt pätkä hänelle, mutta kuten itse sanoi, niin hyvä edes tuo. Hänhän oli esikoisen kanssa kotona 5 kk vuorotteluvapaalla, joten siihen nähden tuo 7 viikkoa oli minilyhyt. Ja mulla oli hauskaa töissä oman tutun luokan kanssa.

Kesä menee vauhdilla. Lapset tykkäävät kovasti yhteisistä touhuista eivätkä kinastele tms. Ovat kyllä niin ihana parivaljakko keskenään että. Ulkona ajelevat kaikkein mieluiten sellaislla potkuautoilla tai mitä nyt lienevätkään virallisesti. Mutta hauskaa heillä on. Ja sisällä puuhaavat milloin mitäkin.Katarina seurailee kyllä tosi paljon veljen leikkejä, mutta paljon hänellä on omiakin juttuja, mitä tahtoo tehdä. Esimerkiksi leikkii tosi mielellään sellaisilla muovisilla eläimillä itsekseen.

Mies on 5 viikon jakson töissä mutta jää sitten 4 viikon kesälomalle. Sitten puuhataan koko porukka yhdessä kaikkea kivaa. Muumimaailman ja Katinkullan lomat on jo varattu, katsotaan mitä muuta löhöilyn lisäksi tehdään.

Nyt ei kyllä ajatus kulje yhtään, pakko myöntää. On siis päiväkahvin aika! Palailen taas, kunhan ajatus kulkee. Mukavaa loppuviikkoa!

t: Tuula, Katariina ja isoveli Aleksanteri

Vierailija
51/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan hyvä et sataa, jospa tuo nurmikko sais vähän vihreämmän värin.

Meillä ei juuri ihmeempiä...poskihampaita tulee ylös molemmin puolin mut ei kyllä ole kitinöitä aikaan saanut. Kovasti meillä tykätään ulkoilusta ja isompien kanssa viihtyy hiekkiksellä ja keinussa tosi paljon. Kärryttely sen sijaan vahan tylsää kun ei pääse itse liikkumaan =0))

Korvatkin pysyneet ihan terveinä ja puolitoistavuotis neuvolassa saa sitten lääkäri tiirailla onko tuubit paikassa. Mites Vivian teillä, onko tulehdukset pysyneet pois?

Nyt pikkumies kantoi haalarin ja kengät mulle et täytyy visii lähtee sine ulos =0)

Palataan taas paremmala ajalla...

calmus & Onni

Vierailija
52/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sade senkun jatkuu ja sisällä ollaan aika tiiviisti..

Välillä on poika kuitenkin pakko päästää ulos kun sinne niin kovasti pyytää, satoi tai ei!

Kiva kuulla MINISTÄ ja MULPERISTA pitkästä aikaa! Paljon onnea ylläriraskaudesta!

Ja MINIKIN on linjoilla jälleen, kiva kun kuulee teidänkin kuulumisia!

JUHANNUS:

Ollaan ilmeisesti kotosalla, mutta jos oikein hienon kelin pukkaa niin käydään katsomassa kokko yhdessä uimarannassa ja isäntä "lupasi", että "saan" olla kuskina kun siellä on sellainen tanssilava ja olutta kaupan =/

Jos nyt sit tän kerran minä ajan ja mies saa ottaa pari olutta...

Kotona sit grillaillaan ja saunotaan, ehkä pyydetään joitain kavereita meille.

Meillä on ollut pientä probleemaa Peetun mahan ja pyllyn kanssa viimepäivät;

Oli monta päivää kovin itkuinen ja kakkasi monta kertaa päivässä. Pylly oli lopulta ilkeän punainen ja kipeä!

Ja syy sit varmaankin on maito..

Alettiin siirtyyn Tuttelista (juu, meillä sitä vieläkin juodaan) laktoosittomaan maitojuomaan (on annettu sitä pieniä määriä jo pitkän aikaa). Ilmeisesti tuli annettua liian isoja satseja kun aattelin, että maha jo kestää kun ruuassa on mennyt jo tavallinenkin maito + jäätelö + jugurtti eikä maha oo reagoinu niihin mitenkään.

No, eilen hain sit kaupasta riisimaitoo (mitälie onkaan) ja yö meni hyvin ja aamulla pylly oli jo hyvä. Poika onkin ollut tänään jo oma iloinen itsensä, eikä tietoakaan masu- tai pyllyvaivoista!

Nyt pitänee ottaa (taas kerran) neuvolaan yhteyttä jos päästäis lääkärille ja vaikka allergiatestiin.

TAIKAUSKOINEN en kovasti ole, mutta aina kun on perjantai 13. päivä niin vähän mietityttää, että mitähän tänään tapahtuu.. Koskaan ei oo kuitenkaan tapahtunu mitään erikoista..

Minä oon ahminu tässä alkukesän aikana jo 4 kirjaa..

Luen yleensä iltaisin jos telkkarista ei tuu mitään katottavaa.

Torey Haydenin kirjoja luin 3 ja juuri tänään sain jonkun suomalaisen (olikohan Seppo Jokinen) kirjailijan rikosdekkarin luettua.

Tässäpä taas nämä "tärkeimmät" =)

mammutti ja Peetu

Vierailija
53/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa kivasti ollut juttelijoita tänään :D

MINI: Vieläkös teijän neidin painoa/pituutta seuraillaan? Eikös teilläkin ollut ns. pieni tyttö?

MAMMUTTI: Itsekki tykkään hirveästi Torey Haydenin kirjoista. Tai no olen lukenut Tiikerin lapsen ja mikähän se toinen oli...tykkäsin siitä Tiikerin lapsesta kovasti..Kuulin joltain että siitä olisi tehty elokuva et sattumoisin ole sitä nähnyt? En tiedä kyl onko se samanniminen kuin itsekirja mut haluisin kovasti nähdä elokuvaversion...

Perjantai 13. Ite oon vähän taikauskoinen mutta en silti muista että mitään isompaa olisi tapahtunut näinä perjantaina...paitsi joskus yläasteella jäin auton alle mut siinäkään ei pahemmin käyny muutako leuka mustana ja polvet oli ruvella... Et saapi sitten nähä jos jotai sattuupi...

Taikauskosta puheenollen...Meillä Ainolla kohta taas etuhiukset silmillä ja yhdesti ollaan anopin kanssa niitä vähän saksittukin ja taas ois leikkaus edessä kohta...Anoppi vain silloin totesi et hänen mummonsa sanoi kuulemma aina että puhumattoman lapsen hiuksia ei saisi leikata. Mut totesin silloin et osaahan neiti jo sanoa kukka,poppa ja jne. Niin onko teillä muilla taikauskoisia sukulaisia? Tai jotain tällaisia uskomuksia?

Sain muuten tiistaina laitettua Ainon pienet vaatteet säilöön ja raivattua kaapistakin pienet vaatteet pois nii saadaan mahtumaan isommat ja kesävaatteet sinne...Saapa nähdä tarvitaanko punaisia vaatteita syksyllä vai aletaanko osteleen sitten sinisiä. :D Meillä on nyt tuttavat sanonu et tuntuu et poika ois tulossa...Saa sitte nähä...:D

No juups. mut palstaillaampa taas :D

pikku,aino ja masu edelleen 19+6

Vierailija
54/57 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea Minnille heti kättelyssä ylläriraskaudesta!

Meillä oli tänään pikkuneidin lääkärineuvola, niin samalla käynnillä katsottiin Viivin silmät ja sai silmätulehdukseen sekä tipat että voiteen. Jos ei mene ohi niin sitten uudestaan käymään (lääkäri epäili et olisi kyynelkanavan tukosta pikemminkin..) Tämä silmävaiva on vaivannut neidin yöuniakin, joten toivotaan että paranee pian!

Mammutti, meillä ollaan vasta parisen viikkoa oltu ilman tuttelia. Meillä se ripuli johtui maidosta ja mitä ilmeisemmin vatsa alkoi vasta nyt kestää. Just luin jostain et toisten lasten maha saattaa alkaa kestämään tavallista maitoa vasta 2 vuotiaana. Toivotaan ettei teillä sentään allergiaa olisi!

Pikku, vitsit millai ne sun viikkos on noin ehtiny kertymään? Mullekin sukulaiset ja tuttavat veikkasivat poikaa, mut kuinkas kävikään.. Kylläpäs aika menee hurjaa vauhtia.. Vastahan mun pikkunen synty ja nyt vietetään sunnuntaina jo ristiäisiä..

JUHANNUSta ei vietetä kylläkään kotona, mut suunnitelmat on ihan auki vielä. Ei huvita kotona olla kun tuo RMJ on nykyään ihan naapurissa.. Ehkä mennään rantaan mökkeilemään taikka sitten vaan lasten "teko-pappan" perheen luokse grillailemaan..

TAIKAUSKOinen en ole/ei olla. Silti kammoksun perjantaita 13.päivää jostakin syystä =O

Viivi on keksiny uuden huvituksen: työntää sormiaan kurkkuunsa kuin olisi joku bulimikko :( Onneksi ei sentään oksenna. En viitsis oikein kieltää kun siitä vasta yltyykin.. Mistä lie tuon oppinut?? Ei sitä jatkuvasti tee vaan silloin tällöin..

Uusi hitti on Teletapit Muumien ohella ja eilen oppi uuden sanan: kuukku (=kurkku).

Mukavaa loppuviikkoa mammoille!!! Palailen jälleen ristiäisten jälkeen.

t.Ufa
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=4eb66a8c-388b-11dd-a840-…!

Vierailija
55/57 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku85: Juu, meiltä löytyy sellainen pieni neiti. 1 v neuvolassa otettiin viimeksi mitat, mutta ei määrätty mitään erityistä kontrollia. Seuraavan kerran mitataan 1,5 v neuvolassa. Rasvalisästä toiki muistutteli eli puuroon pannaan aina margariinia, leivälle myös jne. Katariina nuoleekin leivältä ekana kaikki margariinit tyytyväisenä ja pyytää lisää ;) Mennään nyt kesäkuussa käymään neuvolassa ylimääräisten hepatiittirokotusten vuoksi ja ajattelin tarjota neitiä siellä puntarille ja pituuden mittaukseen. Olisi kiva itse nähdä, miten painoa ja pituutta kertynyt. Ainakin meistä on kasvanut kovasti ja välillä naureskellaan neidin "pullukkamasulle". Mites teidän Aino? Seurataanko painoa ja pituutta sen tarkemmin?

Me lähdetään käymään koko porukka JKL:ssä iltapäivällä miehen kotiuduttua, kun miehen ja Aleksanterin täytyy mennä parturiin. Huomenna lähdetään reissuun, kun su ne rippijuhlat. Unohtui vaan ihan kokonaan tuo miesten parturiaika, tai siis ihmisten, kuten Aleksanteri sanoisi... vaikka ei olla kuin yhden yön reissulla, niin silti ärsyttää pakata tavaroita. On kuitenkin niin paljon muistettavaa; juhlavaatteista ja koruista alkaen. Onneksi lähes kaikki on jo nostettu esille, sen kun pannaan kassiin. ja loput hygieniat ym aamulla. Hotelliyö virkistää, vaikka ollaankin koko poppoo liikkeellä. Lapset saa pomppia isolla sängyllä, se parasta heille :)

Nyt menen sipaisemaan itseni sievempään kuntoon. Mies tulee töistä aiemmin, jotta päästään lähtemään ajoissa.

Hyvää viikonloppua!

t: Tuula ja nukkuvat laspet

Vierailija
56/57 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkosta odotellessa... Tosi hiostava keli ja tummat pilvet lähestyy...

pikku:

En oo nähny elokuvaa, mutta jos sellanen on niin mielelläni sen katsoisin!

Minä oon lukenu Tiikerilapsen, Auringonkukkametsän, Hiljaisuuden lapset, Sähkökissan...ja ööö, varmaan jonkun muunkin, mutta en muista nimee.

Taikauskoiset sukulaiset:

Juu, meiltä löytyy just toi tukanleikkuu-taikausko ainakin anopin puolelta.

Aina kun tulee pienen lapsen tukanleikkuusta puhetta, niin monikin sanoo, ettei sais leikata ennen kun lapsi osaa puhua...Vie kuulemma puhekyvyn!

Voi tosiaan olla, että meillä siirrytään tavismaitoon vasta lähempänä kahta ikävuotta jos sillonkaan.

Riisijuomasta tuntuu tulevan ilmavaivoja ja niitä itketään alkuyöstä paljonkin, joten siirrytään takaisin tutteliin kokonaan.

Huomenna soittelen sit neuvolaan ja kysyn olisko syytä allergiatestiin mennä vai odotellaanko aikoja parempia..

Nuhakin meille löysi tiensä ja viimeyönä nousi Peetulle kuumekin. Kovin huonosti nukuttiin yö ja nyt ollaankin ihan sippejä..

Tosin nenä ei vuoda enää läheskään yhtä paljon kun eilen, joten kuume ilmeisesti vei mennessään flunssan (tai ainakin toivon niin!).

Silmätulehdus taisi tulla myös kun toinen silmä rähmii niin. Yritän ensin kotikonstein hoitaa sen pois, mutta jos ei ala paraneen niin tippoja on haettava.

Nyt on mentävä kattoon mitä tuolla olkkarissa touhutaan, on niin hiljaista...

mammutti ja Peetu

Vierailija
57/57 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan satanut koko viikon vettä...plaah.

No jotain positiivista...käytiin eilen ultrassa.

Siellä se meidän POIKA köllötteli ja möykkäsi. Kaikki oli hyvin ja pikkuisen koko vastasi viikkoja ja kokoarvioksi tuli 360g. Että semmoista...:D:D

Juhannuksestaki näyttää tulevan sateinen nii eipä täsä ihmeempiä voi suunnitella.

Mini05: Me jouduttiin Ainon kanssa käymään verikokeissa joissa katottiin kilpirauhasarvot, keliakia, ja jotai allergia juttuja ja sit lääkäri halusi tutkia Ainon nii käytiin sit viel lääkärillä joka kuitenki oli sitä mieltä että neiti on reipas ja hyväntuulinen. Mut lääkäri silti halus laittaa Ainon tiedot vielä lastenlääkärin kautta mut sieltä tuli vaan päätös et seuraillaan neuvolassa ihan normaalisti eli meilläkin seuraava käynti se 18kk nla.

mutta nyt meen serranon perhettä kattoon.

pikku85+aino+ poika RV 20+4