Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

e oOo HELMET´07 / kesä-heinäkuu oOo e

03.06.2008 |

Toukokuun turinoinnit:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

.:*¨`*:. OIKEIN HYVÄÄ & LÄMMINTÄ KESÄÄ KAIKILLE .:*`¨*:.

pidetään pino pystyssä ;)

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiimpäs eilen neuvolassa. Sain taas nuo kelan paperit ja oyssiin taustatietolomakkeet. Nyt oli paino noussut jo 400g viime neuvolaan ku muuten oli joka kerralla vähän aina laskenut. muuten kaikki hyvin ja poju kasvaa kovaa vauhtia.

Meilläkään ei tule kun yks sana paitsi "kukko kiekuu" kun katsoo kirjastaan missä on kukon kuva :D...muuten tulee vaan isiä,tiiän,potta,poppa(kuulostavat kyllä aika samalle)pappa,mummu,täti,kukka.kakka öö olikohan muita.

Eilen neiti nousi ihan itse lattialta ilman minkäänlaisia tukia ylös ja otti ihan pienenpieniä askelia :D jos Aino nyt kävelisi ennenkuin tämä vauva syntyy...

Täällä taas tänään aurinkoa näkyvissä mut eilen oli sateinen päivä...jos sitä johonki kartanolle lähtis ku ei jaksa sisälläkään kökkiä

Meillä aino on välillä herkkäitkusempi...suuttuu jos ei saa minun puhelinta tai kaukosäädintä räpelöidä...mut nopeesti unohtaaki sitte miks ees kitisi.

no mut jos rupeis touhuaan nii pääsiski joskus ulos täältä :D

pikku85+Aino melkein 1v4kk + masu rv 22+4 tasan4kk laskettuun :D

Vierailija
22/57 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille tosi pitkästä aikaa! En ookaan tainnut tän sivu-uudistuksen jälkeen kirjotella (eka en päässyt kirjautumaan ja sitten kun pääsi, niin eihän nää sivut ikinä toimineet... eli hermo meni). No joo, mut nyt oon käynyt taas lueskelemassa juttujanne - kiitos teille aktiivisille että ootte pitäneet helmiksiä "hengissä" :) Ja kiva oli huomata, että minnikin oli palannut joukkoon! Ja onnea uuden tulokkaan johdosta!

Meillä on nyt n reilu pari kk kävelty ja vähän juostukin.Tasapaino kehittyy hienosti ja pelailee jalkapalloa kohta :) Mut puhetta ei meillä kyllä edelleenkään tuu, muuta kuin ikivanha "äiti". Yöt menee yhä hienosti, eli heräämättä nukkuu. Syöntiharjotuksia tehdään päivittäin, yrittää kovasti lusikalla syödä - joskus menee ruokaakin suuhun asti. Pottatouhut ei kiinnosta vieläkään, enkä oo pakollakaan yrittänyt. Kokeillaan taas vähän tuonnempana. Temperamenttia löytyy aikas lailla, eli huutoa ja kiljuntaa seuraa, jos ei hommat toimi herran toivomalla tavalla... Talvi meillä meni sairastellessa, mut nyt ollaan oltu terveinä kaikki kopukoo kop!

Mulla on loput kilot ja makkarat lähteneet sen jälkeen, ku lopetin imetyksen ja lisäsin samalla liikuntaa (kun sitä aikaakin löyty lisää :) Eli kohtahan sitä mahaa vois taas ruveta kasvattelemaan :DD

Sen verran multa on mennyt ohi, että mitäs muuten kuuluu muille pitkään imettäneille ja erityisesti miten yöt menee? Kolomonen, sporttari yms...?

Mä jatkan kotona oloa näillä näkymin tammikuun alkuun. Sitten pitäs löytää pjalle hoitopaikka ja itelle töitä! Nyt pitää nauttia täysillä kesästä ja edessä olevasta kiireettömästä syksystä!!

Aurinkoista kesää kaikille ja ollaan linjoilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan päästy kotiin särkännimi-reissulta ja pikkuhiljaa alkaa pyykinpesu ja muut siivoilut ja sitten jatketaaan taas matkaa mummolaan. On tää kesä yhtä reissaamista, mutta lapset tuntuvat tykkäävän ja rupeavat heti tappelemaan jos ei jotakin actionia keksi!!

Meillä imetyspuuhat on vähän niin ja näin: Perjaatteessa yritän lopettaa kokonaan, toisaalta tuli taas takapakkia kun oli tuo hirmuinen ripulitauti. No nyt ollaan taas oltu vuorokausi ilman, saas nähdä josko tää loppuisi nyt sitten kokonaan. Töihin oon menossa 2 kk päästä, joten sitä ennen pitäisi olla imetystouhujen kokonaan loppu ja unohdettu. Nyt Ronja ei jätä hetkeksikään mun tissejä rauhaan jos syliin pääsee, käsi käy paidan alle välittömästi! Yöt menee onneksi taas ihan katkotta 10 tuntia eli se on luksusta meidän perheessä jos jokin.

Nyt aamupalan laittoon!

T.Kaisa ja Ronja jo 1.v ja 3½ kk päälle =D

Vierailija
24/57 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kommentoida sulle tuosta, kun sanoit, että "ei niitä vauvoja näillä ehkäisyllä ja kerta/kk seksilläkään tehdä". Odotuspuolella on eräs odottaja, joka kertoi ihan uskomattoman raskautumistarinansa. Hänelle oli tehty sterilisaatio, ja nyt hän on raskaana! Eli mikään ehkäisy ei ole varmaa. =) Tuo oli siis joku essure-sterilisaatio, jossa munajohtimiin laitetaan titaani implantit (tukitaan putket). Oli ollut tuo toimeenpiteen tehnyt lääkärikin aika ihmeissään, mutta niin vaan pääsi käymään! Hän sanoikin, että ovat nyt sellainen tilastollinen tahra. =) Mutta siis hyvillä mielin odottelevat nyt kuitenkin neljättään. Ja sitten oma kokemukseni tuohon kerta/kk tahtiin. Mun menkat oli siis 9.4. ja seuraava yhdyntä 2.5. ja raskaana ollaan. No meillä tuo "ehkäisy" oli keskeytys.. Mut kuitenkin, ei siis minkäänlaista yritystä. Eli jos vaan menkkoja ei kuulu, ni ei muuta kun testin ostoon - mikään ei ole mahdotonta! ;)

Vierailija
25/57 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys, pitäisi pakata, mutta ei vaan huvita!

Piti kommentoida, joo, mähän kyllä jo tuossa eilispäivänä sitten menin ja tein testin jotta pääsisin tästä piinasta kun koko ajan on paha olo ja painoa tulee lisää jne.... Negatiivista näytti, niinkuin pitikin. Mullahan on toki hormoonikierukka ja se kai aina vähän väliä aiheuttaa näitä pahoinvointi kohtauksia. Menkkoja mulla ei sitten olekaan ollut pariin vuoteen, viimeiset kun olivat silloin kun Ronjaa aloin odottaa tai siis sitä ennen =) Joten se niistä raskausvaivoista... meillä mentiin tänään nukkumaan ihan kivasti ilman tissiä ja toivottavasti nukutaan jälleen aamuun asti niinkuin viimeyönäkin.

Sporttari!!!! Ilmoittelehan itsestäsi, sua täällä kaipaillaan =)

Vierailija
26/57 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh tätä säätä. Tälle päivälle "luvattiin" ihanaa hellettä, mutta kyllä Keski-Suomi on harmaa ja sadekuuroja tulee :( Onneksi oltiin aamulla puistossa, jossa katos. Piti pitää sadetta välillä.

Muuten kesä menee vauhdilla. Olen nauttinut kesästä lasten kanssa. Nyt mieskin jää sitten lomalle. ja heti loman alkuun ma-aamuna lähdetään kohti Turkua ja Muumimaailman reissua. Ollaan kaksi yötä, joten ehditään ihan kivasti olla ja lomailla sielläpäin Suomea. Loppulomalla mennään viikoksi Katinkultaan. Muita varauksia ei ole tehty, saadaan ihan oman mielen mukaan mennä ja tulla.

Eilen grillattiin omatekoisia hampurilaisia ja vartaita ja syötiin niitä ulkona. Meidän 3 v söi niitä hyvällä ruokahalulla, katseli aurinkoa ja tuumasi:" Minä nautin kesästä." Hän taisi kiteyttää meidän kaikkien ajatukset.

Pikku neitikin rakastaa kesää, sen huomaa. Andoja (sandaaleita) vetää jalkaan koko ajan ja painelee pihalle. Ja jos sandaaleita ei näy, hiippailee terassilta paljain varpain ulos ja sekös ihanaa, kun jalkoja kutittaa. Ihana katsoa, kun lapset nauttivat niin pienistä asioista.

Tämä kesä on ollut kyllä aivan ihana, kun ei koskaan tarvitse miettiä, että mitä tehtäis. Lapset virittelevät koko ajan jotain pientä puuhaa keskenään. Jos eivät muuta, niin ajelevat ulkona potkuautoilla. Se on parasta hupia heille. En olisi uskonut, että 1 ja 3 vuotiaat voivat noin paljon puuhata keskenään. Nauraa höpöttävät toisilleen ja muuta yhtä hauskaa.

Toivotaan, että sateet lakkaisivat vihdoin ja saisi ihan oikeasti siirtyä lyhyisiin vaatteisiin.

t: Tuula ja lapset

Vierailija
27/57 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Ouluunki luvattiin hellettä mut eipä oo näkyny...sadepilviä kovasti kertyy taivaalle...Meilläkin miehellä alkais tänään se loma mut tekemistä ei olla keksitty...ollaan kuitenki sellasia hetken mielijohteesta menijöitä nii jos me keksitään jotai näiden 5 viikon aikana...:D

Kävelin tuossa Aino vaunuissa tänne isäni tykö ja alamasuun alkoi sattua ihan toden teolla vaikka en edes lujaa kävellyt ja matkaakin vain joku pari kilsaa...inhottaa jos menee niin vaivaseksi tämä raskaus et ei eteenpäin pääse...

mietin täsä jos lähtis kaupungilla käymään...jäätelöllä :P

mut palataan taas...

pikku85+Aino ja masu rv22+6

Vierailija
28/57 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kitistään ja tapellaan ihan kyllästymiseen asti ja ihan kaikkien kolmen pojan voimalla =/

Peetua myöten on pojat olleet huonolla tuulella ja ärsyttävät toinen toistaan.. Ulkona ollaan oltu, mutta kun siellä on kylmä ja välillä sataa niin tekeminen on aika vähissä.

Onneks jo keskiviikosta lähtien pitäis taas lämmetä!

Leikkasin Peetun hiuksia kun olivat jo niin pitkät ja tytöksi moni vieras luuli, nyt jää nähtäväksi pitääkö sanonta/uskomus paikkaansa, ettei hiuksia saisi leikata ennen kun lapsi oppii puhumaan...

Mikään taidonnäyte siitä ei tosin tullut kun pää pyöri kaiken aikaa, mutta on se ainakin lyhyempi. =)

Juu ja mulla jatkuu ongelmat synnytyksen jälkiseurausten kanssa..:

Eli se reisivaltimon ohitusleikkaus + suoniproteesi pakotti mut syömään -ilmeisesti loppuelämän- verenohennuslääkettä, mikä on ihan sikakallista (yli 70e/kk) eikä siihen saa kelakorvausta paitsi b-lausunnolla.

Sain kyllä b-lausunnon sen perusteella kun oon allerginen asperiinin vaikuttavalle aineelle (asetyylisalisyylihappo) ja asperiini olis ainut korvaava lääke tähän. Mutta allergiaa ei ole virallisesti todettu missään ja kela onkin nyt lähettänyt Tayssiin lisäselvityspyynnön siitä mun allergiasta..!! (Pelkästään se saamani b-lausunto ei riitä kelaan)

Kusessa siis ollaan ja todennäköisesti jää saamatta kelakorvaus eli joudun ostamaan kalliit lääkkeet lopun elämää itse!!!

VOI V........!!!!! Niinkun tässä ei tarpeeks olis laskuja ym. menoja jo muutenkin.

Oppisopimuksella lähden johonkin kouluun/töihin syksyllä jos en saa muuten töitä, sen oon nyt päättäny!

Tein ammatinsoveltuvuustestin netissä ja kovasti se hoitoalaa mulle tyrkyttää..

mutta nyt pois

Vierailija
29/57 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

en tiedä muistatteko vielä minua, olin mukana odotusaikana ja vielä vauva-ajan alussa, meidän pieni Sini syntyi neljä viikkoa etuajassa 31.01.07 ja siihen aikaa asusteltiin Saksassa.

Minä sitten jossain vaiheessa lopetin kirjoittelun kun en oikein ehtinyt koneelle ja muutenkin elämässä oli vaikeeta. Mulla ja miehellä nimittäin tuli nyt ero alkuvuodesta ja muutin lapsien kanssa takaisin Suomeen. Erottiin kyllä ihan ystävyydessä ja exä yrittää käydä lasten luona niin usein kuin mahdollista, mutta koska välimatka on näin pitkä, tod. näk. neljä kertaa vuodessa tulee lapsiaan näkemään.

Nyt sitten asutaan Kajaanissa ja vietän kesää lasten kanssa kotiäitinä. Esikoinen lähtee syksyllä eskariin, minä jään Sinin kanssa kotiin. Uuden rakkauden olen täältä löytänyt, joka lapsista tykkää ja meidän kanssa tykkää puuhailla. Hän myös yh-isä.

Olis kiva, jos pääsisin taas mukaan keskusteluihin.

karoli + Sini 01/07

Vierailija
30/57 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun karolille: muistan kyllä, että joukossamme oli silloin odotuspuolella joku Saksanmaalta, mutta nikkisi ei kyllä ollut muistissa...ja se ei kyllä ole mitenkään uutta meikäläiselle :) Tervetuloa vaan taas joukkoon! En itsekään ole täällä taas hetkeen käynyt pinoutumassa, mutta tunnen silti kuuluvani joukkoon. Onnea sulle paljon uuteen suhteeseen!

Ja ufalle: Meillä Aadalla oli myös vaihe, jolloin työnsi sormia niin syvälle kurkkuun, että yökkäsi ja se oli hänestä kovin hauskaa! (meistä enemmänkin outoa ja teki pahaa katsella) Nyt se touhu on jo vähän jäänyt. Muistan, että yksi vanha hoitolapseni teki ihan samaa ollessaan suurinpiirtein saman ikäinen. Kai tää kuuluu taas jotenkin näihin tyttöjen outoihin tapoihin...?

Sitten vähän omaa napaa... Olen nyt sairaslomalla loppuviikon, kun helmikuulle povattu vauva ei sitten jaksanutkaan loppuun asti :( Nyt vain odotellaan vuodon päättymistä ja jos tiputtelu jatkuu yli viikon, pitää mennä ultraan ja sit katsotaan tilanne uudestaan. Realistina ja muutaman keskenmenon jo kokeneena, en vielä odottanutkaan liikoja ja olinkin vasta kuudennella viikolla eli ei tunnu kovin pahalta. Eikun uutta putkeen :)

Olinkin kovin iloissani, kun huomasin minnin ja mulperin kuulumiset! Onnellista odotusaikaa!! Niin ja jopas oli pikku85:lle tullut viikkoja! Olenko tosiaan ollut täältä niin kauan poissa...

Aadan eloon taasen kuuluu hyvää. Neito on oppinut sanomaan "ärrän" ja tunkeekin sitä nyt vähän joka paikkaan :) Isiäkin huutaa nykyään nimellä, kun siinä saa pärisyttää ärrää.

Pottailut on meillä hyvällä mallilla. Kakka tulee tosi harvoin vaippaan ja pissa tulee aina potalle laitettaessa. Kakalle siis osaa pyytää itse, mutta pissahätää ei aina huomaa ilmoittaa. Yleensä silti pärjätään parilla vaipalle per päivä. Yön jälkeenkin vaippa opn pääsääntöisesti kuiva.

Syömäänkin on vihdoin opittu itse ja se helpottaa kyllä kummasti! Saa itsekin syödä muiden kanssa samaan aikaan ruokansa lämpimänä. Puurot kyllä olen vielä syöttänyt.

Kesälomasuunnitelmia ei kovin paljoa olla mietitty. Korkeasaareen ollaan kyllä koko perhe menossa niin, että yövytään reissussa. Muuten kierrellään kaikkia ilmaisia lastenpaikkoja, sillä repivät ihan hirveitä summia nykyään joka paikassa!! Jonnekin kotieläintilalle olen luvannut lapset viedä sekä Kirjurinluotoon Pelle Hermannin puistoon, vaikka siellä jo alkukesästä käytiinkin hoitolasten kanssa. Esikoinen pääsee kummien kanssa Puuhamaahan ja yleensä mummu ja pappakin ovat vieneet lapsia jonnekin. Pienella lomabudjetilla mennään, kun remonttikin on edelleen kesken...

Töitä olisi vielä kaksiviikkoa ja sitten se kaivattu loma alkaa! Yritän käydä kesän aikana täälläkin taas vähän useammin. Kivaa, että täällä on vielä paljon porukkaa!

Pessi80 ja Aada kohta jo 1,5v

Vierailija
31/57 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan karoli, mä muistan sut kyllä! Tervetuloa munkin puolesta takaisin! Ja pahoittelut eron johdosta - mutta kiva kuulla että elämä hymyilee taas :)

Ja pessille pahoittelut keskenmenon takia :( Mukava kuitenkin kuulla sustakin tauon jälkeen.

Meille ei nyt kuulu mitään uutta, kovasti yritetään auringosta vaan nauttia ulkona, mutta kylläpä on kovin vaihtelevainen tää suomen kesä nyt. ei koskaan tiedä kun ulos lähtee, että mitä lapsukaisille pitäis pukea päälle :o

Joillain tulee jo r-kirjainta, wau - meillä ei siis puhua pukahdeta vieläkään!!! Kuitenkin tukkaa pitäis varmaa jo leikata, mut niiku mammutti tais todeta niin uskaltaako sitä sit vielä.... :) ?? että jääkö poika mykäksi?? miten muuten mammutti teidän isommat lapset, alkoivatko puhua aikoinaan mihinkä aikaan? meillä nimittäin esikoinen puhui jo tässä vaiheessa paljon enemmän. mutta tiedän juu, ei sais vertailla.... mut silti kiinnostaa hih!

Ufakos se oli kysellyt sormien työntämisestä kurkkuun. juu, meillä harrastetaan samaa. ja varsinkin kun syöminen tuntuu tolta luolamieheltä sujuvan parhaiten sormin, niin välillä ne tahtoo mennä liiankin syvälle ja sit melkein yökitään. en tiedä pitäskö tota sormillasyöntiä rajoittaa jossain vaiheessa. toisaalta hienoa kun on niin kiinnostunut kuitenkin syömään itse, ja kun lusikan käyttö ei oikein vielä onnistu.

eipä nyt kai muuta tällä kertaa. kirjotelkaahan muutkin kuulumisia kesälaitumilta!

Vierailija
32/57 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin lopulta FM:ksi viime kuussa ja pikku hiljaa alan päästä eroon pitkään seuranneesta "pitäis tehdä, mutta..." -fiiliksestä. Lomakin alkaa huomenna.

Pirpana on ollut kaksi viiikkoa varahoidossa (pph) oman jäätyä lomalle kuun alussa ja ihan ok on mennyt. Vierastaa hoitajan hössötystä, kun oma hoitaja on rauhallinen viilipytty (tosi mukava sellainen, en parempaa olisi voinut saada), mutta viihtyy kuitenkin, ei aina lähtisi iltapäivällä kotiinkaan ennenkuin lähden edellä nurkan taa.

Meillä on syöty ja juotu pääosin itse 1-v päivästä asti ja se sujuu jo melkoisen hyvin. Toki auttaa vasemmalla kädellä ja paloiteltu ruoka syödään osin sormin, mutta myös puuro menee lusikoimalla. Kiisseli ja muussaamattomat keitot on ainoat ongelmia tuottavat mutta nekin haluaisi syödä itse.

Pimu juoksee ja kiipeilee paljon ja hienomotoriikkakin on tosi kehittynyt. Puhetta sitten vastaavasti ei tulekaan oikeastaan yhtään. Ei edes sitä äitiä. Joku satunnainen "kato", tässä, maito tai auto voi lipsahtaa, mutta ei edes päivittäin. Ymmärrystä sen sijaan riittää vaikka muille jakaa, joten en ole huolissani.

ON: pikkukakkonen on toiveissa. Imetyksen lopetuksen jälkeen vasta toinen kierto menossa, eka 47 pv, nyt menossa kp. 55... Ennen tätä esikoista kierto oli 42 pv eli piiiiiitkä silloinkin. Mitään raskausoireita ei kuitenkaan ole, joten pitäisi ehkä hakea keltarauhashormonikuuri kierron normalisoimiseksi. Mut toki testailen ennen sitä ellei menkat kohtapuolin ala. Lykkään ja lykkään testiä, en haluaisi pettyä... Saapa nähdä kuin käy.

Jospa sitten tarttuisi tähän viimeiseen työpäivään! Lomasuunnitelmia ei ole mitään mökkeilyä ja oman pihan laittoa kummempia. Jossain kotieläintilalla varmaan käydään ja siinä se. Ja toki uimassa jos kelit kohenee.

Ja vielä Pessille pahoittelut km:sta ja Karolille erosta. Minä ainakin muistin vielä teidät molemmat :-) Onneksi kesällä vastoinkäymiset ainakin minulla tuntuvat pienemmiltä ja helpommin ylitettäviltä kuin talven pimeydessä. Nautitaan auringosta kun sitä satunnaisesti tänä kesänä saadaan!

Vierailija
33/57 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa avata nyt KESÄpinon molemmille kuille, kun toukokuussa oli sen verta hiljaista... Että mammat hiukan kuulumisia vähän väliä, kiitos! :)

Me oltiin kaikki (paitsi vauva) viime viikolla vuorokauden mittasessa oksennustaudissa. Ensin alotti Viivi su-ma välisenä yönä. Siinä sai sydän syrjällään pelätä, että toinen tukehtuu.. Mä oksensin sitten maanantai-illan ja mies tiistain. Oli se kiva hoitaa kahta pientä itse huonokuntoisena.. Onneks ei kauemmin kestäny!

Viivillä on nytten joku ihmeen 1v3kk uhma- ja omatahto-kausi.. Mikään ei ole hyvin! Viivi saa ihan mielettömiä raivareita joka asiasta. Kauheita huutokohtauksia aamuisin ja öisin (vaikka täysin unessa!!). Pahuuksiaan siis esim. siskoaan kiusaamaan mennessä katsoo vielä virneellä, että nähäänkö me varmasti mitä hän tekee.

Uusin sana on nyt kiikkaa ja kiikkuu. Tykkää siis neiti keinua ulkona :) Eilen oltiin kirjurinluodossa katsomassa sorsia, kanoja ja riikinkukkoja. Veden äärellä oli kiva temmeltää. Oli meijä neidillä bikinitkin päällä, mut oli pakko pitää kunnon vaatetus yllä kun tuuli niin kovin.

Ostin myös eilen Viiville ihan uuden kesähatun ja yhden shortsisetin sekä kolme yksittäistä t-paitaa. Ei aina sentään kirppikseltä. Halvalla silti pääsin, kun nuokin olivat tarjouksessa =P

Pieni neitikin kasvaa aivan hurjaa vauhtia. Arki sujuu hyvin kahden pienen kanssa ja nautin täysin rinnoin tästä viimeisestä vauva-ajasta! Tytöllä on ristiäiset viikon päästä sunnuntaina ja koko nimeksi tulee siis ENNI MELLA-SOFIA. Jos ei nyt kuulumisia saada aiemmin uudestaan kirjoitettua. :)

Tuosta linkistä pääsee Viivin omille sivuille, paljon kuvia! Käyttäjätunnus ja salasana: vieraat [http://baby.liberovaipat.fi/viivi07]

Kuulumisiin!! :x

Vierailija
34/57 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku sulle piti laittaa vielä.. Mä tunsin Viivistä liikkeet jo tosi aikasin, mut täst toisest tuntu selvät liikkeet kunnolla vasta 25-30 viikkojen välillä.. Muutenkaan en tuntenu kunnon potkuja samalla tavalla kun Viivistä. Ja nyt mun oli istukka edessä, että se pehmensi. Eli äläpä huolehdi! :)

Ja Viiville annetaan jo tavallista maitoa ;) Vatsa toimii pehmeästi, muttei sentään ripulia ole. Kaapissa on vielä 1,5 litraa tuttelia ja ne onkin sitten viimeiset. Ehkä tuolla neidillä ei vaan aiemmin maha tykänny kestää, tiedä sitten..

Nyt pois...........

Vierailija
35/57 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan meille sitte oma pino..oon käyny täällä tiirailemassa mutku en ite osaa tehä nii en oo viittiny tehä pinoa...:D

Meillä Aino on täällä 38.5 asteen kuumeessa...toinen reppana on ihan töötti. Pitäis vaan ny nopeeta parantuu ku perjantaina ois mun täti ja sen perhe tulossa Englannista niille isän 50 juhliin nii ois kiva et Aino ois terve et sais touhuta heidän kanssaan täällä. Ja lauantaina ois ne juhlatki sitte.

Nyt oon kyl jo tuntenu sellasia kevyitä liikkeitä ei vielä niitä kunnon potkuja mut möyrintää kuitenkin. :D th sano viime viikolla neuvolassa et oli voimakkaat sydänäänet...mut ei uskaltanu ennustaa silti mitään sanohan tuo et vois se olla tyttökin. et toi kommentti sai mut entistä enemmän haluamaan tietää kumpi täällä ois tuloillaan...

Kivat sivut oli viivillä...

mutta meen hoivaan pikku neitiä!!!

Palaillaan ja aurinkoisia kesäpäiviä kaikille

pikku85+kuumeessa oleva Aino ja Masusasu 18+4 (jos muistan oikein)

Vierailija
36/57 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empäs ookaan taas tänne ehtinyt, ihan kun olis kauhea kiire koko ajan. No joo, meillä on tässä menossa kaikennäköistä, kämppä on myynnissä, kukaan ei vaan ainakaan vielä oo tarjoutunut ostajaksi ja tätähän saa sitten olla koko ajan puunaamassa että pysyy jossakin järjestyksessä.

Sitten, ette arvaakaan, siis meidän Ronja joka ei vielä 2 kk sitten oikein syönyt mitään eikä nukkunut öisin ja tissin voimilla mentiin hyvinkin pitkälle, on nyt sitten kaikkiruokainen ja omassa huoneessaan läpi yön nukkuva pikku tyttönen!!!

Meillä mies siirsi ja siirsi tuota unikoulun ajankohtaa kaikilla mahdollisilla verukkeilla ja sit mä yhtenä iltana "pimahdin" kun olin 4 kertaa vienyt Ronjan jo sänkyyn eikä se suostunut sinne kertaakaan jäämään. Siitä se sitten alkoi ja Ronjahan protestoi iskälle kokonaiset 4 minuuttia!!! Sen jälkeen on nukkunut tuonne aamu 5-6 saakka inahtamattakaan ja eilen mäkin sain viedä Ronjan omaan sänkyyn eikä jäänyt yhtään itkeskelemään!!! Tissiä meillä syödään enää iltaisin (muttei siis nukahdeta siihen) sekä aamuisin kun herätään, pian nekin unohdetaan ja jätetään pois.

Vieläkään meillä ei kävellä!! Puhe lisääntyy joka päivä ja kävelee kyllä jos joku pitää kädestä, mutta itse ei suostu kävelemään vaan jos joku irroittaa otteen niin lähtee hän samantien konttaamaan. Ehkä joskus sitten.....

Syksyynkin tuli meillä muutos. Mä sainkin kaikille lapsille paikat samaan päiväkotiin ja päiväkodin johtaja sitten laskeskeli kiltisti mulle nuo hoitomaksut eikä ne tulekaan olemaan paljoakaan enempää kuin olisi kahdelta lapselta. Summistahan ei vielä varmuutta ole, mutta ei pitäisi paljoa yli 400 € olla eli töihin se on vaan sitten mentävä. Nyt puuttuu ainoastaan se kunnon työpaikka. Mullahan on työpaikka (vakituinen sellainen) mutta kun on myyjän hommaa niin töitä pitäisi sitten tehdä 7-20 ja lauantaisin sekä sunnuntaisin ja sitähän minä eikä mieheni enää sulata. Jotakin muuta hommaa olis siis nyt etsittävä, toivottavasti löydän, hoitovapaata kun ei oikein voi jatkaa ilman että ilmoittaa siitä 2 kk aikaisemmin tai sitten on mentävä vanhaan duunipaikkaan hetkeksi ja aloitettava vaikka joulusta sitten taas hoitovapaa. En vaan millään haluaisi vähän väliä laittaa muksuja hoitoon ja sitten taas ottaa sieltä pois.

Mites muut, jokos ootte kaikki töissä tai menossa töihin?

Mun piti vieä myöskin pikku85:lle kommentoida noista liikkeistä. Mulla ei tuntunut Ronjan kanssa liikkeitä ollenkaan ennen kuin vasta viikolla 20+, edes sydänääniä ei saatu kuulumaan vasta kun vko 13+ neuvolassa. Onneksi silloin siinä ekassa ultrassa (vko 12) oli kaikki hyvin, sitä ennenhän en ollut kuullut tai nähnyt mitään merkkejä vauvan olemassa olosta (muutakun sen plussa testin tietty). Mulla oli myöskin istukka edessä eli siitä kaiketi johtui, vähän kyllä silloin mietitytti kun kaikki kaverit ja tutut sanoivat et kolmannesta noi liikkeet voisi tuntea jo tosi aikaisin! Loppu hyvin, kaikki hyvin! Muutenkin noita raskauksia ei vissiin pitäisi kauheasti vertailla kun ei niistä oikein mitään voi päätellä, ainakaan mun kohdalla. Mulla kun on ollut kaikki 3 täysin erilaisia eikä mitkään synnytykset tms. oo mennyt minkään loogisen kaavan mukaan eikä mitään tyttö/poika sykkeitäkään oo ollut erotettavissa kun oon noita neuvolakortteja jälkeenpäin tutkinut.

Nyt täytyy ruveta varailemaan tallinnan matkoja.

MUKAVAA KESÄÄ KAIKILLE ja tosiaan yritetään pitää pinoa hengissä ja kirjoitellaan kuulumisia!

T.Kaisa ja Ronja pian 1.v 3 kk

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1343e80b-3168-11dd-8384-…!

Vierailija
37/57 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kiirettä näemmä on kun ei ole aikaa koneen ääressäkään istua. Täällä lounaassa on ollut näitä sortsi kelejä jo pidemmän aikaa ja ollaan sitten nautiskeltu upeista aurinkoisista päivistä.

HAMPAISTA piti kommentoida sen verran että meillä on 4 ja puoli hammasta =0)) Nyt on kyllä jo tulossa lisää ja poskihampaan kohdalla ikenessä on poika raukalla ihan mustelma et saapa nähdä kuinka kipiäksi vielä tulee... Hyvin kyllä menee kokkareinenkin ruoka vaikka hampeja noin vähän.

NUKKUMINEN sujuu ihan hyvin eli omassa sängyssä meidän huoneessa nukkuu ja herää 2-3 välillä ja nukkuu kainalossa aamuun. En yksinkertaisesti pysy hereillä yöllä et jaksaisin taputella omaan sänkyynsä uneen...allergialääkkeet väsyttää meikäläistä sen verran paljon.

KESÄSUUNNITELMIA meillä on mökkeily kun miehen loma alkaa juhannuksen jälkeen. Lasten siis isompien kanssa käytiin jo lintsillä toukokuun lopussa mutta varmaan muumimaahan mennään vielä tänä kesänä. Sitten on jalitsua, urheilukoulua ja uimakoulua...et kyllähän tuota ohjelmaa riittää.

TÖIHIN paluu edessä joskun hamaassa tulevaisuudessa eli varmaan sitten kun poitsu sen 3 vuotta täyttää.

LÄMPÖISTÄ JA AURINKOISTA KESÄÄ KAIKILLE!!!

calmus & kiipeilevä taapero

Vierailija
39/57 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja kuvia ootte laittanu..Jospa minäkin saisin taas siirrettyä joskus kamerasta kuvat koneelle niin saisin tännekin laittaa...

Käytiin tiistaina Särkänniemessä. Ihan yhtäkkiä mies keksi, että mennäänkö, kun keli oli hiukan viileämpi ja jotakin piti keksiä.

Isommat pojat oli mummolassa ja haettiin ne sieltä eikä kerrottu minne mennään.

Ilmeet oli näkemisen arvoiset kun käännyttiin Särkänniemen parkkipaikalle! =)

Peetu jaksoi hienosti koko reissun, vaikkei kovin ihmeellistä tekemistä sillä ollutkaan. Juoksenteli välillä paikasta toiseen ja välillä katseli rattaista toisten menoa.

Tänään oltiin uimassa ja Peetu ui aika kauan ennen kun tuli kylmä.

Oltiin sellasessa rannassa missä on pitkälle matalaa ja vesi jo aika lämmintä rannasta.

Kiva kun KOLOMONEN on saanut hoitoasiat järjestymään, eikä tuo hinta olekaan kolmesta lapsesta ihan niin suolainen kun mitä olis kuvitellu!

Minä kesälomailen tämän kesän ja syksyllä katselen sitten uudestaan noita työkuvioita..

Jos jalka ei parane (puutuu siis edelleen) koskaan normaaliks niin joudun kai kouluttautuun johonkin istumatyöhön tai ainakin sellaseen missä pitää liikkua mahd. vähän.

Eikä mitään hajua mitä se homma vois sit olla..!

Peetulle taitaa tulla auringosta ihottumaa!..

Ensin luulin, että näpyt on vauvarokkoo, mutta kun ne auringossa alkaa aina punottaa eikä häviä mihinkään, niin ei se sit rokko olekaan!

Vitsit jos me joudutaan ihan majaileen sisällä tai varjossa kaiket kesät..!!!!...

Huomenna on soitettava neuvolaan ja kysyttävä ohjeita.

Tässäpä nämä meidän kuulumiset.

Nautitaan kesästä ja auringosta =)!

mammutti ja Peetu 1v 3kk

Vierailija
40/57 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täälläkin oli tänään lämmintä aamusta iltaan. Ja päästiin pihalle kun Ainon kuumekin meni ohi. Käytiin neidille sandaaleja katselemassa mut joka paikasta oli pienimmät koot loppunu :( pitänee käydä parin päivän päästä uudelleen. Neiti ei kävele vieläkään nii eipä nuilla ny hirvee kiirus oo... oli kyllä sulosen näköset nuo ufan pienoiset...:D

Mulla on alkanu henkeä ahdistaan ihan hirveesti..Tuntuu ettei välillä saa keuhkoja täyteen ilmaa...Pitänee soittaa neuvolaan ja kysyä et mitäs mä ny teen ku tää ei helpota ku ne mulle viime viikolla sano et voi johtua tosta mun alhasesta Hb:stä(vaikka mulla on ollu ennenki matala Hb nii ikinä ei oo näin ahdistanu)

Huomenna leipomaan niille isän 50-v synttäreille...Ja isän sisko tulee lapsiensa ja miehensä kanssa huomenna...Tuskin maltan odottaa...Meinaa aina olla ikävä noita sukulaisia ku asuvat noin kaukana...

Mutta ny meen tehistä kattoo...

pikku85+Aino tänään 1v3kk ja masukki huomenna rv 19

kokeilen myös tota kuvahommaa...!!!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=88e932fc-332a-11dd-a840-…!