Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa neuvoja saada lisää ENERGIAA!

Vierailija
08.03.2011 |

Olen ihan kuitti, en jaksa mitään. Elämäntilanne: avio-ongelmia, gradu kesken, kokopäivätyö, 3v lapsi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hiilaritonta ruokaa (jätä pois peruna,pasta,sokerit,riisi,leipä) Paljon kasviksia. Vähintään viittä eri väriä lautaselle. Ulkoile. Nauti auringosta. Osta d-vitamiinia. Mene ajoissa nukkumaan.

Vierailija
2/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja gradut tehdään :D

tämä vahvistaa käsitystäni, että karppaus on uskonto joillekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllähän hiilarien vähentäminen virkistää.

Moni ei vaan viitsi ja halua, koska joutuu luopumaan herkuista.

Vierailija
4/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- enkä varsinkaan juosta tuntia!

Mutta joo, hankin jo syksyllä varusteet hölkän aloittamiseen, mutten ole voinut tautikierteen takia aloittaa. Aion aloittaa ensi kuussa.

VHH on tuttu juttu, mutta se on tyssännyt närästykseen - mutta täytyis ainakin jättää epäterveelliset herkut kokonaan.

Eilenkin menin nukkumaan 21:30, mutta kun piti kuudelta nousta, koko päivän olen ollut ihan raato. Ja joskus on pakko valvoa edes yhteentoista, tai muuten ei elämässä ole mitään mukavaa (kuten leffan katselua).

ap toivoo lisää ideoita, pliiiizz! Mitä tahansa, hassujakin!

Vierailija
5/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoita että olet vaikka kipeä ja lähde ihan yksin tai hyvän ystävän kanssa shoppailemaan, syömään ravintolaan ja bailaamaan! unohdat kaiken muun pariksi päiväksi tai vaikka pitkäksi viikonlopuksi. Jätät lapsen miehelle tai menet miehen kanssa ja viette lapsen hoitoon.

Tai sitten otat töistä lomaa ja kirjoitat sen gradun loppuun rauhassa, koska edes kerkeät kirjoittaa jos olet töissä koko päivän ja sitten lapsen kanssa?

Vierailija
6/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene uimaan,vaikka ekas lasten altaaseen.Syö paljon kasviksia ja vitamiinilisä, joskus vaikka kalan maksakapselit voivat auttaa.Ulkoile ja pistä ukkos joskus hoitaa lasta.Pidät omaa vapaata.

Vierailija
7/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan soppariin jatkoa! Shoppaillut olen viimeaikoina itselleni vaatteita ja kenkiä niin että tili paukkuu.. Gradu on tehtävä ilta- ja viikonloppupuhteena työn ohessa, muu ei ole meille taloudellisesti mahdollista. Mies on kyllä lapsen kanssa paljon, kuten tälläkin hetkellä saunassa.. ja mä en tee mitään kehittävää. Ellen sitten täältä saa hyviä ideoita kunnostautua! Tiskattava olis seuraavaks..

ap

Vierailija
8/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka määräaikaista osa-aikaisuutta, osittaista hoitovapaata. Hanki lapsenhoitoapua.

Sitten syö niinkuin edellä mainittiin, se auttaa ihan oikeasti jo samana päivänä. Erityisesti appelsiinit on tällä hetkellä tosi hyviä ja piristäviä. Ulkoilu ja liikunta auttaa vähän hitaammin mutta auttaa kuitenkin.

Ja käy ajoissa nukkumaan.

Vierailija
9/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä neuvoja, leikkimielellä, mutta toisaalta ihan tosissaankin:

1. leikkauta ja/tai sävytä hiuksesi, ehkä vaalemmaksi, jos et ole jo "blondi" - se kirkastaa ilmettä.

2. leikkauta tiukka otsatukka?

3. tyhjennä asuntosi kaikesta tarpeettomasta; osta erivärisiä jätesäkkejä ja lajittele roskiin menevät ja kierrätettävät. ole rohkea, heitä oikeesti pois kaikki, mitä mistä et pidä tai mitä et tarvitse, myös vaatekaapistasi.

4. järejstä itsellesi 1 koko päivä ja ilta vapaata; käy rauhallisesti uimassa, laita itseruskettavaa, mene leffaan ja syömään herkkuruokaasi ravintolaan.

4. kun sulla on se ihana uusi otsatukka, niin tee itsellesi hyvä meikkipohja, silmiin vain kevyt rajaus ja ripsiväriä ja huuliin KIRKKAAN punaista huulipunaa

5. osta kirkkaan värinen paita tai huivi, valitse väri, joka tuo valoa kasvoillesi

6. yritä joka päivä käydä edes 15min lenkillä, josta ajasta juokset puolet ( tyyliin 2min juoksua, 2 min kävelyä ). Ihan totta - 15 minuuttia riittää aluksi aivan hyvin. Älä vaadi itseltäsi sen enempää.

7. älä vertaa itseäsi keneenkään muuhun. kuntoutat nyt itseäsi - peruskuntoasi ja mieltäsi - ihan pienin askelin.

lopeta kokonaan ajattelemasta, että olet "väsynyt ja huonossa jamassa" - alat heti huomisaamusta alkaen sanomaan itsellesi 12 kertaa päivässä "tänään on hyvä päivä, minä jaksna ja minä osaan, olen ihana ja hyvä tyyppi, elämä on hyvä, elämästä tulee ihan hyvä, minulla ei ole mitään hätää".

Voit myös mantrata tuota muutaman minuutin, esim. aamusin.

Huoli pois, elämä kantaa kyllä!

Vierailija
10/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun valmistumisella ei ole kiire, melkein vuosi aikaa. Enkä juuri voi tintiä lapsen kanssa vietetystä ajastakaan, koska jo nyt olen pitkien työpäivien takia aika vähän lapsen kanssa, isä on enemmän. Mutta juu, syömäpuoli pitäis kyllä saada kuntoon ja sitten lisää liikuntaa. Mutta miten sais ittestään irti..

ap

Vierailija
11/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on mustat lyhyet hiukset (olen kasvattamassa) ja vähän goottihenkeen suosin kalpeahkoa ihoa! Pelastusarmeija haki juuri monta jätesäkillistä tavaraa ja vaatteita, just nyt ei oikein ole karsittavaa.

Mutta jotain tuollaista asennetta tässä tarvitaan, kiitos vinkeistä vinkeistä!

ap

Vierailija
12/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse mennä juoksemaan, reipas kävelykin piristää kumasti loppupäivää.

Vierailija
13/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin ihana, kun herättää sanomalla "tänään on hyvä päivä! herää jo!" "ihana päivä tänään!" jne. :D

alota vaikka ensin syömällä hyvin, että saat siitä sitä energiaa vähän liikkua. tsemppiä!

Vierailija
14/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen syöminen on kaiken a&o, kalaöljy vielä listalle.

Heräileekö lapsesi öisin? Se väsyttää kamalasti. Koita saada kokonaisia yöunia, vaikka viikonloppuisin. Heräysvalo auttaa heräämisessä, testattu on.

3 v on sen ikäinen, että hänen kanssaankin voi ulkoilla, ainakin keväämmällä. Lapsi rattaisiin ja kävelylenkille tai ihan vaan metsään kävelylle, leikkipuistoon, hiihtämään.

Kotityötkin voi tehdä lapsen kanssa yhdessä, siitä saa yhteistä aikaa, jos lapsi ei ole ihan toivottoman villi tapaus.

Tsemppiä! Olen tänä talvena herännyt muutaman kerran "ihan itse" eli kukaan ei herättänyt. Ihan parasta. Tunnelin päässä on siis valoa!

Vierailija
15/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että vitamiinilisä (erit. C- ja B-vitamiinit) auttaa. Eli terveellisyyttä ruokavalioon (tämän siis tiesitkin, heh) mutta vielä lisävitamiinikuuri. Myös kalkkia ja magnesiumia plus muuta mistä kokeilemalla koet apua saavasi.

Pirteitä värejä kehiin (oranssi, keltainen, punainen antavat virtaa).

Haukkaa happea, MUISTA HENGITTÄÄ ihan sananmukaisesti, ota vaikka pieni hetki päivästä hengitysmeditaatiota niin rauhoitut ja saat ajatukset koottua.

Juo vettä runsaasti, jätä muut juomat (tää auttaa ainakin itselläni, aamulla ensiksi iso vesilasi ennen kuin syö mitään).

Oraganisoi hommat, tee listoja (mitkä hommat tärkeitä, mistä voi tarvittaessa luistaa). Tee rutiinit. Tee illalla jo aamun ruoka- ja vaateasiat kuntoon, pakkaa laukut. Tee iso annos ruokaa ennalta valmiiksi, jotta kaapissa on valmista otettavaa. Pilko myös salaattiaineet valmiiksi.

Tee asioita, joista nautit. Muista naurun ja ilon merkitys. Hyvä musiikki antaa draivia vaikka läpi harmaan kiven, joten satsaa siihen!!!

Siinä joitakin asioita, jotka ovat minua auttaneet.

Vierailija
16/16 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vaan eri ikäinen. Kaikki jaksamiskeinot onkin kai jo mainittu... eli lisää liikuntaa ja rentoutumista, vitamiineja, vähemmän hiilareita. Itseltäni loppui usko ja oli pakko ottaa vapaata töistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän