Miksi et hanki vesirokkorokotusta lapsellesi?
Hankin molemmille lapsilleni vesirokkorokotuksen omalla rahalla, kun rokotus ei vielä kuulu julkiseen rokotusohjelmaan. Itse sairastin taudin 7-vuotiaana todella rankkana: suu, korvat, alapää täynnä rakkuloita. Ei olisi tullut mieleenkään antaa lasteni joutua kärsimään samaa kammottavuutta.
Miksi niin moni ei hanki vesirokkorotusta? Rahastahan se ole kiinni. Meidän rokotukset taisivat aikanaan maksaa 60-70 euroa kersalta...
Kommentit (20)
jo pikkulapsina. Itse sairastin nuorena aikuisena ja oli kyllä aika kova tauti, vaikka mitään varsinaisia komplikaatioita ei tullutkaan. Jos lapseni ei sairasta tautia, sanotaan vaikka kymmenvuotiaaksi mennessä, voisin harkita rokotusta.
jotkut lastentaudit kuuluvat lapsuuteen. Kun niitä kitketään rokottamalla pois, syntyy uusia, kuten parvo- ja enterorokot. Vesirokko on vaaraton ja verrattain helppo tauti. Itse sairastin sen kipsijalkaisena ja rakkulat kipsin sisällä kutisivat hurjasti, mutta kamalammat muistot kyllä jäi jostain pikku vatsataudeista. Rokotteissa on myös paljon kyseenalaisia aineita, joita en halua lapseeni ilman todella hyvää syytä.
ja taudin sairastamalla saa sitä vastaan paremman suojan kuin rokotteen ottamalla.
t.4
sai sen rokotetutkimuksen kautta ja oli puolitoista viikkoa kipeä.
Itse (kuten kolme muutakin siskoani) olen sairastanut sen lapsena ja aivan lievänä. Pidän sitä normaalina lastentautina ja kuten yksi vastaaja sanoikin, juurikin näiden rokotteiden takia tulee aina vain uusia rokkoja.
Siksi kuopus ei sitä rokotetta tule saamaan.
En mitenkään olisi voinut olla töistä poissa viikkoa-puoltatoista per tenava (kolme lasta). Siksi hankin rokotukset kaikille.
viiden vesirokon sairastaneen lapsen äiti, jolla on myös mies. vesirokon takia ei tarvitse olla poissa mistään 1,5 vkoa
Meilläkin on kolme lasta, ensin sairasti yksi ja sitten kaksi. Olin molemmilla kerroilla pois päivän, mies toisen ja sitten lopun aikaa meillä oli MLL hoitaja. Ei ollut mikään ongelma. Itseäni mietityttäisi "turha" rokotus jonka teho on suhteellisen huono. Mitä sitten jos tyttö sairastuu rokkoon uudelleen vaikkapa aikuisiällä raskaana ollessaan? Sairastamalla saa varmemman suojan.
En mitenkään olisi voinut olla töistä poissa viikkoa-puoltatoista per tenava (kolme lasta). Siksi hankin rokotukset kaikille.
ja muistan vain kutinan jota ei saanut raapia.
Itse vetoan siihen että sairastamalla ko taudin saa paremman suojan sitä vastaan kuin rokotteella. Lisäksi se rokotus ei varmista sitä ettei vesirokkoa tule. Jos käykin sitten niin että ottaa rokotteen, se ei suojaakaan kunnolla ja saakin vesirokon sitten teininä tai myöhemmin niin se on hengenvaarallinen.
En ole kuullut että kukaan olisi vesirokkoa sairastanut kahteen kertaan.
"Kun niitä kitketään rokottamalla pois, syntyy uusia, kuten parvo- ja enterorokot." :D Siis rokotteetko luovat uusia tauteja???
sitte melko saletti, että saa vyöruusun joka on todella kivulias tauti.
Ehdottomasti rokotus paikallaan. Nykyään vyöruusuun on rokotus, periaatteessa sama kuin tuo vesirokkorokotus, sen voi ottaa yli 65v.
Pilkku unohtui, siis lapsena kun sairastaa tuon vesirokon, vanhempana on sitte tuo vyöruusu tulossa.
Pojalle on kai kohta otettava, kun 10 täyttää eikö ole vielä sairastanut, muille en edes harkitse, 5 ja 2 vuotiaille, tytöille, oon sitä odotellut jo vuositolkulla, mutta ei ole tullut.
Ihan perus lastentauti, en näe syytä kitkeä pois.
ja muistan vain kutinan jota ei saanut raapia.
Itse vetoan siihen että sairastamalla ko taudin saa paremman suojan sitä vastaan kuin rokotteella. Lisäksi se rokotus ei varmista sitä ettei vesirokkoa tule. Jos käykin sitten niin että ottaa rokotteen, se ei suojaakaan kunnolla ja saakin vesirokon sitten teininä tai myöhemmin niin se on hengenvaarallinen.
En ole kuullut että kukaan olisi vesirokkoa sairastanut kahteen kertaan.
Pojalle on kai kohta otettava, kun 10 täyttää eikö ole vielä sairastanut, muille en edes harkitse, 5 ja 2 vuotiaille, tytöille, oon sitä odotellut jo vuositolkulla, mutta ei ole tullut. Ihan perus lastentauti, en näe syytä kitkeä pois.
ei näy eikä kuulu vaikka kuinka koitan tartuttaa, ettei tarviais aikuisena sairastaa vaikka kyllä siitäkin hengissä selviää.
vanhempana todella hirvee tauti tai jos on muuten alhainen immuuni, sairastuu johonkin vakavaan sairauteen, miettikää sitä hetki...
Meillä muuten sairasti vesirokon neljä lasta samaan aikaan. Nuorin oli 2kk ja vaikka hänellä oli ihan näppyjö ja kuumetta, ei vaikuttanut kärsivän mitenkään taudista.
Olihan meilläkin lapsilla kovaa kutinaa, mutta se nyt vain kuuluu asiaan. Ymmärrän vesirokkorokotteen oton jos lapsi ei ole esim. 10vuotta täytettyään sairastanut sitä vielä, mutta pikkulasille ihan turhaa rahastusta.
Ja olimme miehen kanssa kumpikin vuorollaan töistä pois, ei ne viiko-pari loppujen lopuksi ole pitkä aika...
"Kun niitä kitketään rokottamalla pois, syntyy uusia, kuten parvo- ja enterorokot."
taas tyhmyys kukassaan,, en ole koskaan kuullut mitään naurettavampaa väitettä,,oitääkö itkeä vai nauraa,, taas vissiin luettu jotain huuhaa sivuja..
käykää hömelöt taikauskoiset vaikka avoimessa yliopistossa jokin perus immunologian kurssi niin alatte ymmärtää mihin rokotteet perustuvat ettekä usko ihan mitä hölynpölyä tahansa.
ainiin ja ap:n kysymykseen, kyllä vanhempi lapsi on rokotettu ja nuorempi saa valirrixin kun täyttää vuoden..
ennen kuin täytti 6 kk. Meni meillä todella lievänä. Ei mitään ongelmaa. Ei siis tarvetta rokottamiselle.