Mitä älytöntä olet syönyt kauheassa makeanhingussa?
En pidä kotona mitään herkkuja, kun varmaan se söisin kaikki jonain makeannälkäpäivänä...No, eihän se tietenkään mitään estä, eilen kun se kauhea hinku iski niin pakkasesta löytyi Pirkan murotaikinaa, jumalaut et oli hyvää miksrossa vähän sulatettuna! Juu salaa söin ettei perhe näe :)
Kommentit (24)
tonnikala öljyssäkin saattaa helpottaa pahinta tuskaa. siis leivän päällä. ja paljon valkosipulia päälle.
alan nyyhkimään pateettisesti ja pakotan miehen käymään kaupassa...
pahaa ulkomaalaista suklaata, sekin tarkoitettu ripustaa kuuseen.
ja sitten kaurahiutaleita, kaakaojauhetta ja rasvaa mössösi.
SUOMALAISET OVAT POHJOIS-EUROOPAN LIHAVINTA KANSAA
Ei jaksa kiinnostaa mua. Oon ollut aina normaalipainoinen vaikka makeaa syönkin.
söin ison purkillisen säilöttyjä persikoita sokeriliemessä. Aivan tajuttoman huono olo jälkikäteen ja oksennushan siinä tuli.
Pakasteesta jäistä ja raakaa lehtitaikinalevyä jossa on luumuhilloa päällä. On tosi ällöttävää ja koostumus limainen.
Raaka lehtitaikina on minunkin "herkkua" ollut pienestä pitäen. Minä kyllä sulatan sitä ensin.
kananmunasokerivaahtoa (KONJAKILLA!), hunajaa, sokeria, palasokeria, hermesetasta, you name it :D
en siis olekaan ainoa - välillä ostan piparkakkutaikinaa kaupasta ja sitten syön sen pakkasesta muutamassa päivässä pois. Nam...
Pienenä napostelin usein palasokeria.
sekaan kaurahiutaleita (tai kookoshiutaleita tai mantelirouhetta), vaniljasokeria ja ripaus suolaa.
Sitten vaan herkuttelemaan!
Niin noloa mössöä..
nonparelleja, hunajaa lusikalla purkista, kaakaojauhetta
Hyvä kikka on myös vaahdottaa sauvasekoittimella rasvatonta maitoa pirtelöksi ja sinne sokeria ja kaakaojauhetta. Tulee nopeesti ja auttaa pahimpaan.
vaikka mitä.
Sokeria suoraan purkista, kaakaojauhetta, raakaa pakastettua taikinaa, pahoja keksejä...
eipä tähän makeanhimoon muu ole auttanut kuin raaka vieroitus eli nyt 2 viikkoa ilman sokeria ja pakko sanoa että edelleen tekee tiukkaa :( Ja näin viimeyönä marengeista unta.
söin välillä purkillisen hunajaa. Nyt ei enää menis.
sokerikakkutaininan ja syönyt takinan, en edes miehelleni kehtaisi kertoa!
Syö usein esim. nonparelleja jos ei ole karkkia...
oikea resepti kuuluu: margariinia/voita, kaurahiutaleita, sokeria, kaakaota, tilkka kylmää kahvia. vaivataan kasaan, muotoillaan palloiksi ja pyöritellään kookoksessa.
jossain tuon vaivaamisen yhteydessä ryhdyin mättämään seosta suuhuni.
Pakasteesta jäistä ja raakaa lehtitaikinalevyä jossa on luumuhilloa päällä. On tosi ällöttävää ja koostumus limainen.
samoin kuin kaakaojauhetta. Tai olen laittanut sokeria muroihin ja syönyt normaalisti maidon kanssa.
Enää en oikein pääse kiinni siihen tunnelmaan, jotenkin iän myötä makeanhimo on huomattavasti laimentunut.