Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatko vanhoillislestat masturboida?

Vierailija
08.03.2011 |

Jehovantodistajilla itsetyydyttäminen on kiellettyä vedoten raamattuun ja itsensä saaastuttamiseen. Teidän näkökulmanne taas liittyvät jatkuvasti melkeinpä kaikki aina siihen, että kaikilla siittiöillä tai munasoluilla pitää olla jonkinlainen oikeus syntymiseen, ellen ole väärin ymmärtänyt, eikö?

Mikä on siis yleinen suhtautumisenne masturbaatioon, onko se julistettu kiellettyjen listalle?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoillislestaadiolaisessa liikkeessä tarvitaan uskonpuhdistus; on hylättävä 1960 ja erityisesti 1970-luvulta periytyvät Heikki Saaren hengessä muodostuneet käsitykset niin sanotusta perhesuunnittelusta.

(Niille jotka eivät tiedä kuka Heikki Saari oli, kerron, että Heikki Saari oli oppisivistystä vaille jäänyt tyrannimainen hohtohahmo 1970-luvun vl-liikkeessä).

Olen sitä mieltä, että esimerkiksi minun vanhemmilleni olisi perhesuunnittelu ollut paikallaan ja heille hyvin riittänyt kurjuuden keskellä kasvatettavaksi (=lue pahoinpideltäväksi, jota se elämä sillloin todellisuudessa oli) 13 lapsen sijasta 3.

On se kauhistuttavaa, että lestadiolaisukot panee omien himojensa ja halujensa mukaan muijiaan välittämättä yhtään mitään siitä kuinka äärimmilleen ne vl-muijat joutuu ukkojen panohajujen vuoksi ja puhumattakaan siitä, miten ankeaa niillä syntyvillä lapsilla on elää jatkuvassa köyhyydessä, melussa yms kurjuudessa monilapsisissa vl-perheissä. (Tämän asian tiedän kokemuksesta).

Lestadiolaisliikkeessä on kyllä uskonpuhdistukselle tarvetta monissa muissakin asioissa kuin perhesuunnittelussa.

-Lainaus-

Vierailija
2/3 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että esimerkiksi minun vanhemmilleni olisi perhesuunnittelu ollut paikallaan ja heille hyvin riittänyt kurjuuden keskellä kasvatettavaksi (=lue pahoinpideltäväksi, jota se elämä sillloin todellisuudessa oli) 13 lapsen sijasta 3.

miten ankeaa niillä syntyvillä lapsilla on elää jatkuvassa köyhyydessä, melussa yms kurjuudessa monilapsisissa vl-perheissä. (Tämän asian tiedän kokemuksesta).

Eli olen kasvanut vl-perheessä ja erosin itse uskosta 14-vuotiaana. Minulla on myös paljon ystäviä ja kavereita jotka ovat kasvaneet vl-perheessä eikä ketään ole pahoinpidelty.

Köyhyyttä en ole kokenut enkä vl-piireissä ympärilläni nähnyt, koulussa ym huomasin, et meidän perheitseasiassa oli paljon varakkaampi kuin moni muu. Melua en myöskään kokenut mitenkään kurjuudeksi, se vain nyt oli osa suuren perheen elämää et sitä meluakin on.

Tiedän kyllä, että vl-piireissäkin on "sosiaaliluokat" eli on nämä suuret yritysjohtajat ym perheineen ja sit on "tavikset" ja sit on tietenki köyhiäkin varmasti kun vl-liike on niin laaja. Pahoinpitelyitäkin varmasti valitettavasti tapahtuu.:(

Mut mulla ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa lapsuudestani vaikka vl-perheessä kasvoinkin ja vanhoillislestadiolainen ideologia mielestäni sairas onkin.:)

Niin ja varsinaiseen kysymykseen: kyllä sitä itsetyydytystä syntinä pidetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ottaa huomioon miten paljon siitä on kaikenlaista hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi