exän tavarat
millon mulla on oikeus tehä noille huonekaluille, astioille ym tavaroille mitä haluan? tietääkö kukaan miten lain mukaan menee?
ex muutti joulukuussa 2008 pois, minä jäin yhteiseen asuntoon josta muutin pienempään huhtikuussa 2009, kamat mukana, kun hällä ei ollu paikkaa niille. muutti vanhempiensa luokse ja siellä asuu edelleen eikä kuulemma vieläkään ole paikkaa mihin laittaa...
olen nyt muuttamassa eikä todellakaan huvittais roudata noita tavaroita mukana, en ees voi ostaa itelle uusia tilalle kun kyllä mullaki tila on rajallista.
olen pyytänyt hakemaan ja antanu aikarajoja, mutta ei auta, tavarat on ja pysyy mun nurkissa. mutta muistutus on aina että ne on hänen ja hänen maksamia... auttakaa nyt joku joka oikeasti tietää mitä mä voin tehdä??
Kommentit (17)
ja käy purkamassa miehen vanhempien pihalle. Kerro etukäteen että aiot tehdä näin ja kerro koska se tulee tapahtumaan. Herra voi sitten itse päättää, mitä kamoille jatkossa tapahtuu.
Minkä ikäinen ja minkälainen ihminen jaksaa asua kolme vuotta vanhempiensa nurkissa asuttuaan jo välillä omillaan?
Mutta aiheeseen palatakseni, ei sulla ole velvollisuutta säilyttää tavaroita, mutta ei varmaan myöskään oikeutta hävittää niitä. Tai en tiedä. Ehkä omistussuhde on jo vaihtunut, voidaan olettaa ettei mies tarvitse tai halua tavaroita koska ei ole hakenut niitä vuosien aikana pois.
kesäkuussa täyttää kyseinen ihminen 29 ja meillä on jopa 3,5 vuotias yhteinen poika.
sinne voisin kyllä käyä kippaan, mutta entä jos meneeki sitte niin että mun moka, kun mulle on ilmoitettu ettei sinne voi viedä,ei mahdu.. vanhemillaan on kyllä omakotitalo... mulla tällä hetkellä vuokralla 58 eliötä ja huhtikuussaki vain vuokralla kolmio...
hitto kun tietäs voinko ottaa täysin itselle tai viedä roskiin/kaatopaikalle... helpottas suunnattomasti.
jaa-a, vanha sohva(3-istuttava, metsän vihreää kangasta) ja yks noja tuoli, varmaanki vuodelta 2000, 4 hengen teema astiasto josta osa rikki, keltasia ja tummansinisiä. muutama pari "räsy"mattoa, yks kattolamppu,(plafondi).siskonsa vanha kirjotuspöytä kouluajoilta(sisko nyt 31)
eli ei mitään hirvittävän arvokasta mun mielestä ainakaan.toki tuo teema astiasto voi olla jonku arvonen, oon käsittäny että äitisä on joskus 2004 sen hobby hallista hälle tilannu.
vanha, ihan kivannäkönen rautasänky ja pari vanhaa vaahtomuovipatjaa, ja antenni digiboxi
Joo, ilmotus miehelle, että tavarat tulee x päivänä siihen pihalle ellei sitä ennen ole haettu tavaroita. On olemassa sellaisia vuokra-koppeja, jonne tavarat saa. Mikä vastuu sinulla on ex-miehen rojuja säilyttää?
Jos kamat ovat sinun asunnossasi eikä miehellä ole kuitteja niistä, niin ne ovat sinun tavaroitasi. Ja laadusta päätellen aikamoista paskaa (rikkinäiset astiat myös) eli roskiin vaan.
ja sanoisin, että lentävät roskiin ellei hän hae niitä.
Tai sitten tosiaan ilmoitat, että kippaat ne hänen vanhempien pihalle.
Itse olisin jo ajat sitten heittänyt menemään, jos herra ei suvaitse tulla noutamaan niitä
Vie miehen pihalle ne. Vedä vaikka pressu kasan päälle niin ei voi syyttää sinua tavaroiden pilaamisesta jos tulee sade parin vuorokauden sisällä. Sen jälkeen miehen olisi pitänyt saada kamat sisälle kohtuullisesti ja ne ovat hänen omalla vastuullaan.
Rahan arvoisiahan tuossa on vain ne astiat ja ehkä sänky, sohva ja nojatuoli. Niidenkin yhteenlaskettu arvo ehkä satasen luokkaa?
ilmottaisin, että jos et tule tavaroita siihen ja siihen päivään mennessä hakemaan (esim. muuttopäivä tai sitä edeltävä päivä) niin sitten kamat lentää roskiin. Ja tosiaan heittäisin ne sitten roskiin, jos ei näy eikä kuulu.
Ehdottaisin samalla tuota vuokravarastoa.
vuokraa tavaroiden varastoinnista. Esim. 20 euroa /kuukausi.
20 x 12 x 3 = 720 euroa. + viivästyskorot.
itse soittaisin virka-aikana poliisilaitokselle ja kysyisin heiltä neuvoa, niin ei ainakaan voisi saada mitään syytettä perään asiasta.
itse soittaisin virka-aikana poliisilaitokselle ja kysyisin heiltä neuvoa, niin ei ainakaan voisi saada mitään syytettä perään asiasta.
Ja tosiaan älä enää odottele. Voit myös ehdottaa exälle, että teette vuokrasopimuksen, jossa hän maksaa kamojen säilytyksestä. Pidä huoli, että saat mustaa valkoiselle.
Minun mielestäni tuo on niin pitkä aika, että exän olisi pitänyt pystyä hakemaan kamat jo ajat sitten. Tuskinpa joutuisit vastuuseen, jos vain heittäisit ne pois. Mutta ehkä varminta kuitenkin kysyä poliisilta.
KIRJATTU kirje, jossa määräaika mihin mennessä tavarat on haettava tai viet ne kaatopaikalle. Ja kohtuullinen aika, esim. viikko siitä kun saa kirjeen, ja lisää vielä aika milloin kamat noudettavissa, esim. joka päivä klo 19-21 välillä tai muuna etukäteen sovittuna aikana viikolla 13 tmv.
Jos ei hae tavaroitaan, heitä menemään. Kirjattu kirje siksi, että sinulla on dokumentti siitä että mies saanut tiedon asiasta =ei voi enää vaatia korvauksia tmv. jos ei tavaroitaan hae. kannattaa myös laittaa että tästä kirjeestä kaksi kopiota olemassa tmv.
minulla vastaava tilanne ja sieltä saa apua :)
minne lähetän kirjatun kirjeen kun miehellä ei ole osoitetta
Vierailija kirjoitti:
minne lähetän kirjatun kirjeen kun miehellä ei ole osoitetta
Ei kai sulla nyt yhä niitä kamoja ole?
älä ole toisen kynnysmatto nainen hyvä