- Kysymyksiä käsitöitä arvostaville -
Mitä itsetehtyä (ommeltua, neulottua, virkattua, askarreltua) voisit itse ostaa esim. kirppisreissun yhteydessä?
Tai mitä itsetehtyä (ostettuna hankittu) voisit antaa jollekin lahjaksi?
Mitä olisit valmis haluamastasi tuotteesta maksamaan?
Lähtökohtana, että tuote on hyvin ja laadukkaasti valmistettu.
Kommentit (10)
Arvostan käsitöitä, teen niitä itse, en osta niitä, annan lahjaksi esim kudottuja sukkia. Olen huomannut että usein henkilö joka ei osaa itse tehdä, ei osaa myöskään arvostaa. Eli tuskin tulet rikastumaan.
Arvostan käsitöitä, teen niitä itse, en osta niitä, annan lahjaksi esim kudottuja sukkia. Olen huomannut että usein henkilö joka ei osaa itse tehdä, ei osaa myöskään arvostaa. Eli tuskin tulet rikastumaan.
inhoan sitä, että kirpparille tuodaan myyntiin omia uusia askarteluja. Kirppis on vanhan tavaran myyntipaikka, EDULLINEN sellainen. Askarteluintoilijat myyköön tuotteensa muuta kautta, pliis.
Virkattu pöytäliina voisi lähteä mukaan ja myös päätyä lahjaksi. Yleensäkin mukaan tarttuisi sellaisia juttuja, joita en itse osaa/jaksa tehdä.
Torilla maksaisin enemmän kuin kirpparilla, koska torilla olet todennäköisemmin tehnyt tuotteen itse.
Myyn usein kirpparipöydälläni itsetekemiäni kortteja. Ja ne menevät myös hyvin kaupaksi. Missä ihmeessä muualla myisin niitä? Ja en viitsi ottaa jotain myyntipaikkaa, kun joutuisin myymään miljoona korttia kattaakseni myyntipaikan hinnan. Ja teen niin paljon kortteja, että hukkuisin niihin, ellen möisi niitä.
Mä en tajua, miksi jotain ärsyttää, mitä muut myyvät pöydillään? Pistä silmät kiinni ja kävele ohi. Jos mua joku ärsyttää, niin se, että kirpparilla myydään ihan upouutta kamaa, kaikenmaailman ruuvimeisseliä ja kalastustarviketta!
kun kirppikselle on tultu nimenomaan etsimään ja kulkemaan silmät auki. Miten mielestäsi itsetehty uusi kortti eroaa uudesta ruuvimeisselistä? Kumpikaan ei kuulu kirpparille, koska on UUSI.
Käsitöiden myyntiin erikoistuneita nettisivuja löytyy pilvin pimein, ja myös ihan oikeita kauppoja! Mitäs jos veisit tuotteitasi niihin, koska kirpparille ne eivät kuulu.
terv. 5
neulotut ja huovutetut kintaat - sellaiset superlämpimät, tiiviit huopaiset. Osaisin toki itsekin sellaiset tehdä, mutta tuli hyvät vastaan ja oli sopivasti rahaa (myönnän, olivat ostohinnaltaan hyvin edulliset, ei siinä tekijä osannut pyytää riittävästi vaivanpalkkaa työlleen ja taidolleen).
Jotta ostaisin jonkun tekemän käsityön tekijälle kohtuulliseen hintaan pitää sen olla parempi kuin omatekemäni tai sellainen, mitä en osaisi itse tehdä. Tai sitten visuaalisesti ja ominaisuuksiltaan (tekninen valmistustaito, materiaali, muoto, väri jne.) niin hieno, että se herättää halun omistaa/hankkia kyseinen tuote, oli tuote mikä tahansa.
ja antanut niitä myös lahjaksi. Osaan itsekin tehdä paljonkin erilaisia mutta kun joku hassu myy pilkkahintaan siistejä sukkia ja lapasia, tottakai ostan, jos tarvetta on. Aina joku osaa tehdä erilaista kuin itse ja kaikkeen ei aika riitä.
Mun mielestä on hieman tyhmää myydä laadukkaita käsitöitä kirppiksellä ja tavallaan polkea hintoja. Ja sitä käsitöiden arvostusta siinä sivussa.
Kirppiksellä ihmiset olettaa saavansa kaiken puoli-ilmaiseksi ja siinä mielessä menee hieman pilalle laadukkaan tuotteen myynti. Jos laitat kunnon hinnan hyvälle tuotteelle, etkä ehkä myy montaakaan ja jos taas pistät hinnat alas, poljet niitä hintoja.
Käsitöille pitäis löytää joku muu kanava myydä..
uu joku yritteliäs kahvipakettikassien tekijä tekee ihan käyttäjäryhmätutkimusta.....
en ostaisi mitään, koska itsekin osaan tehdä.