Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä aitoa taidetta kotona?

Vierailija
07.03.2011 |

Paljonko olette maksaneet tauluista suurin piirtein? Olisi yksi taulu joka mua kiinnostaa. Moderni teos, maksaa 1500 euroa. Tekijä ei ole mikään kuuluisuus.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin suurin osa lahjaksi saatuja. Grafiikkaa, muutama maalaus ja keramiikkaa.

En ole maksanut mistään noin paljoa vaikka tekijöillä onkin hieman nimeä. Grafiikanlehdet kun on usein edullisempia kuin maalaukset.

Jos sulla on varaa ja teos on mieluinen, ei tuo nyt mahdoton hinta ole. Ties vaikka kuinka arvo nousisi

Vierailija
2/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo tiukka hinta mikä galleriassa ilmoitetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiselta taiteilijalta joka ehkä on joskus myynytkin jotain. Ei tarvitse olla Edelfeltiä kuitenkaan.

Vierailija
4/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marika Mäkelän teoksia neljä.

Vierailija
5/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ostaa vaan sitä mistä todella pitää. Meillä on mm. Kain Tapperin ja Hannu Väisäsen töitä.

Vierailija
6/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni äiti maalaa tauluja, on pitänyt näyttelyitäkin. Ei kyllä ole mikään tunnettu maalari mutta kuitenkin. Me olemme saaneet ilmaiseksi hänen taulujaan.

Vierailija
7/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grafiikkaa, valokuvateoksia, yksi öljy- ja akryylimaalauksia.

Vierailija
8/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari taulua. Tosin ne on saatu lahjaksi, joten en tiedä mitä ovat maksaneet. Toinen on kihlajaislahja ja toinen häälahja. Ihania molemmat!

Vierailija
9/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kolme grafiikan lehteä ja kolme maalausta, joista yksi taitelijakaverilta ja yksi suvussa kulkenut ja yksi ostettu (700 e)

Vierailija
10/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain perinnöksi...

Vierailija
11/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on metalli- tai puupiirrosvedos.

Täällä enemmän:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Grafiikka

Vierailija
12/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

grafiikkaa painetaan useita vedoksia taiteilijan tekemästä kaiverruksesta ja ne numeroidaan.

Vierailija
13/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, se on painokuva : ) grafiikkaa painetaan useita vedoksia taiteilijan tekemästä kaiverruksesta ja ne numeroidaan.

Vaan vedos. Painokuvaksi se muuttuu, kun siitä otetaan painokoneella rajoittamaton määrä painokuvia kirjaan tai lehteen.

Grafiikanlehtiä otetaan rajattu määrä - yleensä taiteilija itse ja käsin - ja that's it.

Vierailija
14/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi perintönä saatu öljyvärityö.

Vierailija
15/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuko hinta taulun koosta? Tietysti tekijän tunnettuudestakin mutta... en halua maksaa liikaa. t. ap

Vierailija
16/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuko hinta taulun koosta? Tietysti tekijän tunnettuudestakin mutta... en halua maksaa liikaa. t. ap

sen vuoksi ei tuohon kysymykseesi voi sanoa yhtään mitään.

Sinänsä 1500 on aika normaalihinta taulusta, jota ei ole maalannut mikään valtavan tunnettu taiteilija tai joka ei ole tunnetun taiteilijan tärkeä teos.

Jos galleria pyytää tuollaista hintaa, siitä ei ole oikein tapana tinkiä. Joko maksat tai et.

Voit aina googlettaa kyseisen taiteilijan muita töitä ja tarkistaa hintatason.

Vierailija
17/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä hankitaan sitä mistä pidetään. Töitä on laidasta laitaan. 1500 euroa ei mielestäni ole mikään paha hinta, pääasia että miellyttää silmää ja itse tykkää.

Vierailija
18/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen hyvin yhden galleristin ja olen usein seurannut myyntiprosessia. Kyllä galleristilta voi kysyä, onko hinnoista mahdollista tinkiä vai ei. Voi myös tehdä tarjouksen. Usein galleristi ottaa tällöin yhteyttä taiteilijaan, joka sitten sanoo juu tai ei. Ja se taas voi mennä ihan fiilispohjalta eli kyse on aika pitkälle siitä, haluaako taitelija ylipäätään myydä taulujaan ja jos niin millä ehdoilla. TOisille on tärkeää myydä ylipäätään, toisille on tärkeää että hinta pysyy korkealla vaikka kauppoja tulisi vähemmän. Joku ei halua myydä tinkijälle, toiselle sillä ei ole väliä tai se voi olla jopa suositus.

Mut se on totta, että hinta ei riipu koosta - ainakaan suoraan. TOki usein samassa näyttelyssä isommat työt ovat kalliimpia kuin pienemmät. Kaikenkaikkiaan taide harvoin on sijoitus: et saa rahojasi kasvamaan merkittävästi ennen kuin piiitkällä aikavälillä ja sekin on aika epävarmaa. Mutta jos tykkäät taulusta, voit saada koko rahalla iloaja huvia. Kyse on sit siitä, että kuinka paljon olet siitä ilosta valmis maksamaan.

Vierailija
19/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne kaikki on ns. nuoruuden töitä. Toinen on mun miehen enon nuoruusaikainen työ ja toinen koulukaverini Atskin aikainen työ, Molemmista on tullut kuuluisia, mutta ihan eri tyyleillä:-). Lisäksi on monia muita "aitoja" töitä. Mulla on myös mun kaverini

pastellityö, jonka se on yrittänyt ostaa multa takaisin. pelkää varmaan video- ja käsitetaiteilija imagonsa puolesta:-). Kallein taulu maksoi 500 markkaa, ja yksi saatin perinnöksi (tai mies sai).

Vierailija
20/22 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 1500 ei ole paha maalauksesta, mutta grafiikasta on paljon, jos ei tosiaan ei ole mikään kuuluisuus.

Meillä on paljon grafiikkaa, tykkään siitä kovasti. Yksi öljyvärityö on mietityttänyt pidemmän aikaa, on hieno, mutta ei oikein sovi meille.

Viimeisin ostokseni maksoi 550, yleensä nuo grafiikanlehdet maksavat vähemmän.