Pettämisestä/ sivusuhteista
Taannoin selvisi että yksi tuttu pettää/on salasuhteessa oman parisuhteessa ohessa. Tuli jotenkin tosi surullinen fiilis, onko se tosiaan nykyään niin jokapäiväistä? Eikö pitkä (tylsä) turvallinen parisuhde enää riitä kenellekään vaan elämään kaivataan säpinää ja kipinää "kun muillakin on"...
En missään nimessä ole menossa kertomaan toiselle osapuolelle eikä asia kuulu minulle mitenkään, mutta silti se surettaa.... Petetäänkö itseänikin vaikka en vaan haluaisi sitä uskoa? Onko se pettäminen /sivusuhteilu oikeasti vain arjen mauste ja harmitonta huvittelua kun tekee mieli? Olenko ihan vanhanaikainen kun edes ajattelen jotain uskollisuutta hyveenä?
Kommentit (2)
totta kai se on pois omalta vaimolta (tai mieheltä), jos pettää. Ei ole olemassa mahdollisuutta, että panostat 200 % omaan suhteeseen ja samalla petät. Jos petät, niin panostat omaan suhteeseen vain 50 %. ja se on aika paljon pois omalta puolisolta.
Tuo on nykyään surullisen yleistä ;( Itse olen eronnut ja nykyään jälleen onnellisessa parisuhteessa. Edellisessä parisuhteessa oli molemminpuolista pettämistä, mikä on näin jälkikäteen ajateltuna todella surullista ja typerää. Kun, tuon rajan kerran ylittää ja koittaa hakea sillä "piristystä" tavaööiseen arkeen, on se lopulta kaiken tuho. Ikinä, et voi saada menetettyä luottamusta takaisin. Ja itselleni vaikeinta oli antaa itselle tehty anteeksi. Se (sivusuhde) on kuitenkin vain hetken hurmaa, josta ei koidu lopulta mitään hyvää. Ihmisten kannattaisi miettiä moneen kertaan mihin on ryhtymässä. Jos omassa parisuhteessa ei mene hyvin, kannattaa siihen ensin yrittää panostaa 110% ja jos sittenkään ei onnistu, erota ensin ja vasta sitten ryhtyä uuteen suhteeseen. Kokemuksesta oppineena, nautin täysillä parisuhteeni "tylsästä" arjestakin ja haluan olla luottamuksen arvoinen aina ;)