Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijat

Vierailija
07.03.2011 |

Monessa työnhakuoppaassa lukee, että kannattaa ottaa yhteyttä hakemuksen lähettämisen jälkeen ja näin osoittaan kiinnostuksensa paikkaa kohtaan. Omasta mielestäni se vaikuttaa kovin turhalta ja tekee kiireisille ihmisille vain lisää työtaakkaa.

Mitä mieltä te olette kannattaako firmaan ottaa hakemisen jälkeen vielä uudestaan yhteyttä? Minkä ajan kuluttua hakemisesta? Mitä alaa/firmaa edustat?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että usein nämä soittajat ovat juuri sellaisia, jotka ovat lukeneet rekrytointioppaasta, että kannattaa soittaa. Ei ole mitään asiaa, soitetaan vain soittamisen vuoksi. Itse taas en ole koskaan soittanut yhdekään hakemuksen perään ja haastatteluihin olen päässyt lähes aina. Että itse en tosiaankaan pidä soittamista edellytyksenä, ellei sitten oikeasti ole jotain kysyttävää.

Vierailija
2/4 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä tapana soitella paikan perään erikseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on oikeasti jotain kysyttävää työhön liittyen. Turhia kysymyllä antaa huonon kuvan itsestään.

Vierailija
4/4 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä, mutta vain, jos on jotain oikeaa asiaa. Eli siis ei soiteta pelkästään siksi, että kysytään, tuliko hakemus perille, tai "kannattaisiko minun hakea tätä", vaan keksitään jotain oikeaa kysyttävää tehtävästä. Se osoittaa kiinnostusta tehtävää kohtaan ja samalla sitten voidaan toki rupatella muutakin (= käydä ehkäpä lyhyesti hakijan taustaa läpi tms.).

Minun mielestäni paras ajankohta siis on soittaa ennen hakuajan päättymistä (monissa ilmoituksissa on puhelinajatkin tätä varten). Ja sitten lähettää hakemus samana päivänä, kun on soittanut.

Olen ollut enimmäkseen it-alan firmoissa töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi