te kaikki, jotka haluatte ns. hyville alueille.
Oletteko ajatelleet että niiden kalliiden asuntoalueiden kouluissa on hyvinkin varakkaita oppilaita ja pärjäävätkö teidän lapsenne ja elintasonne muutamille öykkäreille? Siellä on yleensä muutama erittäin ikävä pikkuihminen joiden ainoa tehtävä on lesoilla ja nokkimisjärjestys menee sen mukaan mitä omistaa ja miten paljon on rahaa taskussa. Erilaisuudelle ei ole tilaa.
Kommentit (14)
Siellä on yleensä muutama erittäin ikävä pikkuihminen joiden ainoa tehtävä on lesoilla ja nokkimisjärjestys menee sen mukaan mitä omistaa ja miten paljon on rahaa taskussa. Erilaisuudelle ei ole tilaa.
Erittäin ikäviä pikkuihmisiä on jokaisessa yhteiskuntaluokassa!
Mua paremmin toimeentulevana kyllä ihmetyttää suuresti tällainen ajattelutapa, että alempien sosiaaliluokkien lapset ovat jotenkin mukavampia ja parempikäytöksisiä, kuin parempien :O. Höpön löpön. Jokaisessa tuloluokassa on tosiaan surkeat vanhempansa ja heidän myötä onnettomimmat lapset. Veikkaan kuitenkin, että isoja ongelmia on silti enemmän perheissä, joissa on työttömyyttä, huonoa koulutusta ja vastaavaa. Jotka siis tuskin asuvat "paremmilla alueilla".
Siellä on yleensä muutama erittäin ikävä pikkuihminen joiden ainoa tehtävä on lesoilla ja nokkimisjärjestys menee sen mukaan mitä omistaa ja miten paljon on rahaa taskussa. Erilaisuudelle ei ole tilaa.
Erittäin ikäviä pikkuihmisiä on jokaisessa yhteiskuntaluokassa! Mua paremmin toimeentulevana kyllä ihmetyttää suuresti tällainen ajattelutapa, että alempien sosiaaliluokkien lapset ovat jotenkin mukavampia ja parempikäytöksisiä, kuin parempien :O. Höpön löpön. Jokaisessa tuloluokassa on tosiaan surkeat vanhempansa ja heidän myötä onnettomimmat lapset. Veikkaan kuitenkin, että isoja ongelmia on silti enemmän perheissä, joissa on työttömyyttä, huonoa koulutusta ja vastaavaa. Jotka siis tuskin asuvat "paremmilla alueilla".
Mutta erilaisuuden hyväksyminen on helpompaa kun ympärillä on erilaisia ihmisiä. Tajuatko?
joka on hyvä ja rauhallinen. Alakouluun matkaa muutama sata metriä. Koulussa on kaikenlaisia oppilaita, ihan meitä perusmalleja, maahanmuuttajia ja ns. parempien perheiden lapsia. Sopivasti kaikkea. Tylsiä öykkäreitä taitaa osua joka kouluun kuitenkin, ei pelkästään hyvien alueiden kouluihin.
Pyritään kasvattamaan lapsistamme sellaisia, että arvostavat enemmän ihmisyyttä kuin materiaa.
Erittäin ikäviä pikkuihmisiä on jokaisessa yhteiskuntaluokassa! Mua paremmin toimeentulevana kyllä ihmetyttää suuresti tällainen ajattelutapa, että alempien sosiaaliluokkien lapset ovat jotenkin mukavampia ja parempikäytöksisiä, kuin parempien :O. Höpön löpön. Jokaisessa tuloluokassa on tosiaan surkeat vanhempansa ja heidän myötä onnettomimmat lapset. Veikkaan kuitenkin, että isoja ongelmia on silti enemmän perheissä, joissa on työttömyyttä, huonoa koulutusta ja vastaavaa. Jotka siis tuskin asuvat "paremmilla alueilla".
ajatellut vastata, mutta vastaanpa nyt kuitenkin. Itse asun ns. hyvällä alueella Helsingissä ja lapseni käy alakoulua tällä hyvällä alueella. Itse olen töissä ns. huonolla alueella alakoulussa ja oma näkemykseni on aika pitkälti sama kuin kolmosella. Ongelmia ja ikäviä persoonia on kaikissa yhteiskuntaluokissa ja asuinalueilla, mutta kyllä niitä oikeasti kasvavan lapsen psyykettä kuormittavia ja esim. koulunkäyntiä ja oppimista esiintyviä ongelmia on enemmän näiden huonojen asuinaluiden kouluissa (syitä voi jokainen pohtia omassa päässään; ne lienevät aika ilmeiset)!
Siksi toiseksikin vain aika yksinkertainen aikuinen ja vanhempi ajattelee, että näille "öykkärikakaroille", jotka mittaavat koulutovereidensa arvon omaisuuden määrässä, pitäisi jotenkin "pärjätä" toimeentulolla. - Siis kyllähän jokainen järkevä vanhempi kasvattaa lapsensa ymmärtämään rahan arvon ja sen, ettei kaikkea voi saada. Näitä öykkäreitä ja omaisuudellaan pröystäileviä tietysti löytyy - niin lapsista kuin aikuisistakin - mutta enpä edes ole huomannut, että vähemmän huonoilla asuinaluilla. Ihan samalla tavalla, ellei jopa enemmänkin, siellä esitellään ja vertaillaan uusia kännyköitä ja valehdellaan siitä, kuinka kotona on ainakin 10 televisiota ynnä muuta sellaista. Itse olen jopa ollut huomaavinani, että täällä "hyvällä" asuinalueella rahaan ja omaisuuteen tottuneet lapset eivät juuri pidä siitä meteliä; eihän siinä ole mitään ihmeellistä.
olen oikeasti miettinyt tätä asiaa, koska harkitsemme muuttoa Westendiin! Sanomattakin lienee selvää, että jos meillä on varaa ostaa millin asunto, olisi meillä myös varaa kustantaa harrastuksia, merkkivaatteita, yms. aika paljon, mutta kun en halua joutua siihen kierteeseen - tai pikemminkin en halua, että lapseni joutuu siihen! Ja kyllä jossakin vaiheessa tulisi meidänkin perheen raja vastaan: auto 18-vuotislahjaksi ei ole suunnitelmissa...
On paljon "helpompi" olla normialueella sieltä varakkaammasta päästä ja elellä silti ihan normistandardien mukaan :-)
Oletteko ajatelleet että niiden kalliiden asuntoalueiden kouluissa on hyvinkin varakkaita oppilaita ja pärjäävätkö teidän lapsenne ja elintasonne muutamille öykkäreille? Siellä on yleensä muutama erittäin ikävä pikkuihminen joiden ainoa tehtävä on lesoilla ja nokkimisjärjestys menee sen mukaan mitä omistaa ja miten paljon on rahaa taskussa. Erilaisuudelle ei ole tilaa.
Oli sitten kyseessä mikä alue ja koulu tahansa. Aina jollakin on jotain enemmän kuin toisella ja siitä sitten ollaan kateellisia tai sitten sillä kerskaillaan. Alueella ei ole merkitystä.
Mutta erilaisuuden hyväksyminen on helpompaa kun ympärillä on erilaisia ihmisiä. Tajuatko?
Myös paremmilla alueilla asuu erilaisia ihmisiä. Tajuatko sinä sitä? Toisekseen, ongelmaperheissä on ongelmalapsia, jotka kiusaavat. Siihen riittää mikä tahansa syy.
Ja kolmannekseen, huonommalla alueella taas voi joutua (kaikella todennäköisyydellä joutuukin) silmätikuksi, jos on paremmin toimeentuleva. Kateus, nääs.
Ihmeellistä putkinäköisyyttä. Luuletko ap tosissaan, että siisteillä asuinalueilla asuvat ovat kaikki samasta muotista, ja kodeissa vallitsee materianpalvontakulttuuri? Usein tuntuu kyllä, että köyhemmissä piireissä materialismi ja esim. merkkien palvonta on vielä paljon pahempaa kuin siellä, missä raha ei ole niin tiukassa.
kyllä tuollaista ilmenee lapseni koulussa. Onneksi myös opettajat ovat päteviä ja laittavat öykkärit kuriin. tilanteet eivät pääse pahoiksi ja öykkäröinti loppuu nopeasti kun opettajat puuttuvat siihen.
TÄällä on kuvaamiasi lesoja öykkäreitä, mutta arvaa mitä: yleensä ne ovat juuri näitä alueelle vartavasten muuttaneita "hyvän perässä" muuttaneita. Normaaleilla ihmisillä täälläkin on ihan normaalisti muuta tekemistä kuin lesoilu ja käytöstapojakin on.
se ei näy koulukiusaamisena vaan vanhempina, jotka käyvät vanhempainilloissa. Yksi lapsi lähti jo ns. eliittilukioon eikä ole siellä tullut syrjityksi tavistaustansa takia. Päinvastoin, kavereita on paljon. Mainio persoona riittää.
pitäisi aina erilaisuus hyväksyä?
Huonosti käyttäytyvät mutiaiset tarvitsevat kuria eivätkä päänsilitystä.
Vältän mieluusti sosiaalisten, taloudellisten ja päihdeongelmien näkymisen päivittäisessä elämässä. Siksi kivaa asua ns hyvällä alueella! Noiden ongelmien vähyys perheissä näkyy keskimäärin tasapainoisempina ja onnellisempina lapsina.
Mitä materiaan tulee, niin nimenomaan ne kht:lla elelevät kotimammat korostavat ja jaksavat jauhaa jostain haalareista että kellä hienoimmat. En mä itse tuo tuollaisia asioita lasten korviin eikä itseäkään kiinnosta vaikka laatua ostan. Ei siitä tehdä numeroa kuten niissä perheissä, joissa joku materiajuttu on jotenkin iso juttu.
Kasvatamme lapsiamme esim luontoa kunnioittaviksi ja ekologisiksi, joten krääsä ja tavarat ei ole arvoissamme korkealla. Päinvastoin.
Eikä asuta ns. tosi hyvällä alueella. Kivempi näin kuin miehen siskon perhe asuu ns. hyvällä alueella ja ihan kamalat tappelut lasten kanssa, mitä voi saada ja mitä ei. Niiden kavereilla kun järjestään on kuukausirahat satoja euroja (!).