Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kissan sijoitussopimuksesta, mitähän tässä tekis?

Vierailija
07.03.2011 |

Eli tilanne on tämä, että mulla on kissa ihan normaalilla sijoitussopimuksella, eli ei maksanut mulle mitään, hoidin kuin omaani, kasvattaja etsi uroksen, maksoi synnytyksestä ja pennuista aiheutuneet kulut ja kääri rahat pennuista taskuunsa, eli kaikki on.

Nyt sitten haluan tästä pentueesta yhden pennun ja kasvattajakin haluaa sijoitukseen tämän pennun. MUTTA kasvattaja haluaa multa kulukorvauksena 250 euroa pennusta! Lisäksi kaikki menisi samalla tavalla kuin ensimmäisenkin kissan kohdalla.

Tuntuu että mun kiintymystä tuohon pentuun käytetään hyväksi pahemman kerran. Kissaliiton sijoitussopimuksissa ei ole mitään kulukorvaus-kohtaa, eli tuossa rikottaisiin kissaliiton sopimuksiakin.

Ihan surkea fiilis :(. En haluaisi alkaa tappelemaan asiasta, voihan se kasvattaja periaatteessa päättää että hakee kissan pois kun mitään papereita ei ole tehty...

Tekis mieli vinkata kissaliittoon, mutta samalla olisi varmaan meidän pintapuolinen "ystävyys" mennyttä

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin ymmärtäisin tuossa maksun, joka kattaa pennusta jo tulleita kuluja, eli mitä kasvattajalta on mennyt astutusmaksuihin, eläinlääkärikuluihin, mahdollisiin ulkomailtatuontikuluihin, terveystesteihin ym.

Kulujanhan on paljon jo ennenkuin pennut saadaan maailmaan ja sitten vielä päälle pentujen ell kulut, rokotukset, ruuat ym.

Ja pentumaksuilla kasvattajat sitten yrittävät kattaa ne kulut joita heillä jo ollut.

Tapausta tuntematta sen enempää, voisi siis kuvitella, että tuon 250€ haluaa pennusta, jottei jäisi miinukselle.

Toki voi olla muitakin syitä tai pelkkä ahneus, mutta vastasin tähän nyt yleisellä tasolla.

Sijoituskissan ottajalle olisi aina hyvä muistuttaa, ettei sellaista olekaan kuin ilmainen rotukissa ja miksi pitäisi ollakaan.

Vierailija
2/3 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään sopimusta, että sijoituskissasta maksetaan jopa puolet kissan hinnasta.

Kasvattajalle tulee kuluja kissojen terveystesteistä, ulkomaantuonneista, pentujen ell käynneistä, rokotuksista ja ruuista.

Minusta tuo 250€ on ihan kohtuu kulukorvaus, kun ei se pennuttaminenkaan ole sille kasvattajalle ilmaista ollut.

Toisaalta jos pennut ovat kasvaneet sinun luonasi ja olet siis hyvää hyvyyttäsi hoitanut pentuja koko ajan niin sitten kasvattaja voisi kyllä "korvata" sen vaivannäön sinulle antamalla uuden pennun sijoitukseen ilman kulukorvausta.

Montako pentua syntyi? Yksi syy voisi nimittäin olla, että jos jostain syystä kasvattajalta on juuri tuohon pentueeseen mennyt todella paljon rahaa, niin haluaa kattaa omat kulunsa jäämättä miinukselle.

Tuo sinun "kasvattaja kääri rahat pennuista" kommentti viittaa siihen, ettet todellisuudessa tiedä kuinka paljon kissojen kasvattaminen maksaa.

Ainakin minulle tutuissa roduissa kasvattajat nippanappa pysyvät omillaan ja usein tekevät kyllä pentueilla tappiotakin. Ei siis ole mikään rahasampo tuo kissojen kasvatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi maksaa siitä, että hoitaa ja huolehtii kissasta. Ihan samalla tavalla se kasvattaja joutuisi muutenkin maksamaan nuo kulut, jos kissa olisi hänen luonaan..

Tuntuu hullulta tuo kulukorvauksen vaatiminen.

Vaadi sinä kissan ruuista ja hiekoista korvauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä