G: Kuskaatteko koululaisianne harrastuksiin/kavereille?
Jos harrastuksiin tai kavereille on alle 3 kilometriä suuntaansa, niin viettekö autolla, vai kävelevätkö/pyöräilevätkö lapset itse?
Itselläni 10-vuotias, jota en ole juurikaan suostunut kuskaamaan, vaan on saanut kävellen tai pyörällä siirtyä paikasta toiseen. Ei oikeastaan koskaan ole asiasta edes valittanut. Joskus on saattanut pyytää, jos voin viedä tai hakea, mutta silloin on satanut kaatamalla tms. Ollaan joskus oltu pitkiäkin aikoja ilman autoa, joten jos on johonkin halunnut mennä, niin jalat tai pyörä ovat olleet ne ainoat vaihtoehdot, joten ehkä tuo on jo pienestä asti tottunut siihen, ettei sitä autoa aina tarvitse käyttää.
Miehen samanikäistä pitäisi taas kuskata joka paikkaan, puoli kilometriäkin on usein liian pitkä matka kävellä. Minä olen kyllä niin ilkeä, että jos on jonnekin kävellen mennyt, niin saman matkan voi kävellä takaisin :) Ilkeä ihminen siis olen.
Miten siis teillä muilla?
ja siitä mikä on harrastus. Ainoa joka on kesäharrastuksista lähellä (2,5km) on jalkapallo, ja sinne tenavat ovat menneet pyörällä (paitsi huonolla kelillä).
Muut harrastukset on sen verran kaukana että on pakko kuskata, koska julkista liikennettä ei meidän pikkukunnassa ole.
Hiihtotreenit on n. 500m päässä, sinnekin monta kertaa vien koska sille matkalle osuu yksi paha tien ylitys (risteys, ei suojatietä ja nopeus 60) ja lapsi on vasta 9v. Ja varsinkin luistelumonot ovat todella liukkaat kävellä.