Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri pitää koiraansa irti, mitä voin tehdä asialle?

Vierailija
07.03.2011 |

Koira on isohko ja ei tottele omistajaansa. Meillä myös koira, joka ei hyväksy muita koiria ja pieni lapsi ja itse olen raskaana, joten on myös vähän pelottavaa kun koira tulee meidän luokse.

Isännöitsijä ei saa asialle näköjään mitään tehtyä, kahdesti olen asiasta sanonut hänelle ja myös koiran omistajalle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä otin naapurin koiran meille sisälle (asutaan rivarissa) ja ilmoitin siitä löytöeläintaloon. Kyseinen naapuri päästi aina koiransa rivitaloasuntonsa etupihalle mutta eihän se koira siellä pysynyt vaan kiersi kuseksimassa muidenkin pihoille ja leikkipaikalle. Isännöitsijälle oli asiasta ilmoitettu ja ko. henkilölle asiasta huomautettu mutta hän edelleen piti koiraa irti. Tiesin koiran olevan kiltti ja utelias, joten kun se tuossa meidän oven vieressä ja etupihalla sattui olemaan niin avasin oven ja koira tuli sisälle. Sitten odotin jonkun aikaa, tein ilmoituksen ja vein koiran löytöeläintaloon. Sanoin, että otin koiran talteen kun se juoksenteli taloyhtiön pihalla ilman pantaa eikä omistajaa näkynyt missään. Tuo oli ihan kaikilta osin tottakin. Olsihan sen koiran voinut napata joku toinenkin; joku sellainen joka ei olisi tiennyt kenen koira se on ja joka ei välttämättä olisi vienyt sitä löytöeläintaloon. Mutta mikä tärkeintä: ei ole sen jälkeen koira juoksennellut pihalla irti...

Vierailija
2/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sano, että pihalla juoksentelee iso vihainen koira vapaana.

Kyllä luulis sen jälkeen uskovan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei auta, sitten isännöitsijälle. Jos sekään ei auta, niin tekisin rikosilmoituksen.

Ihan oikeasti tekisi mieli ottaa koira kiinni ja toimittaa sinne missä pippuri kasvaa, mutta en haluaisi itse syytettä, joten jättäisin tälläisen toiminnan.

Vierailija
4/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu käski soittaa eläinsuojeluvalvojalle.

Vierailija
5/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti tekisi mieli ottaa koira kiinni ja toimittaa sinne missä pippuri kasvaa, mutta en haluaisi itse syytettä, joten jättäisin tälläisen toiminnan.

eli otappa sitten sitä isäntää niskasta kiinni ja toimita minne lystäät.

Vierailija
6/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea soittaa poliisillekkaan kun naapuri yleensä vaan käyttää koiransa kusella tuossa lähellä.. Niin itse tilanne on melko nopeasti ohi.

Ja tosiaan, vikahan ei ole koirassa vaan omistajassa...

-ap

Vierailija
7/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli otappa sitten sitä isäntää niskasta kiinni ja toimita minne lystäät.

Koiran lähettäminen vaikkapa timbuktuun, olisi hyvä rangaistus sen isännälle. Isäntä kärsisi (kaiketi?) ja ehkäpä koira saisi rakastavan kodin, jossa siitä pidettäisiin huolta.

Vierailija
8/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei saa olla taajamassa irti, joten siihen on pakko jonkun puuttua.

Vierailija
9/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän juttelemassa koiran omistajan kanssa. Sillä tavalla minä sain yhden "maailman omistajan" kuriin joka piti aina koiraansa irti. Ei riittänyt minun sanomiset yhtään.

Vierailija
10/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihna? Koira tuskin on sinulle vihainen, joten kun kohtaatte, menet sitä vastaan, annat namin ja kytket koiran kiinni. Vie se sitten omistajalle tai sido puuhun odottamaan omistajaa. uudelleen ja uudelleen. Taatusi saa omistajan raivopäisyyden partaalle. Tehosi meillä, kun naapri piti omaa koiraansa vapaana, ja meillä samanlainen tilanne kuin ap:llä.

Vierailija
11/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin omistaja saa varoituksen ja toisesta ilmoituksesta sakkoja. Eiköhän se rahanmeno ala jo sitten omistajaa sen verta ärsyttämään että pitää piskinsä kiinni.

Vierailija
12/12 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soittaisin poliisille. Minilla myös koiria, mutta en pitäisi niitä vapaana ikinä kaupungissa tai muutenkaan asutusalueella. Mökillä vain.

Jos tosiaan koira ei tottele omistajaansa niin minä soittaisin poliisille. Olet jo huomauttanut omistajalle asiasta, ja jos hän ei reagoi siihen on sitten mentävä kovin ottein.

Itse olen saanut pysyvän trauman isoista koirista kun kerran vapaana ollut rottis hyökkäsi minun ja pikkukoirani kimppuun.. Rottis yritti purra meidän koiraa itse sain onneksi estettyä, eikä mitään käynyt.. Omistaja (mies) oli kaatokännissä silloin, eikä oikein osannut tehdä mitään.. Kun perheen vaimo/nainen käytti koiraa oli koiralla kuonokoppa, koska se äksyili kaikkille ohikulkeville ihmisillekkin. Harmittaa kun en tajunnut tehdä poliisille ilmoitusta asiasta silloin.. Sanoin kyllä miehelle tapahtuneen jälkeen, että jos vielä kerran näen koiran vapaana soitaan samantien poliisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi