Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten menee elatusmaksut jos

Vierailija
07.03.2011 |

lapset vuoroviikoin vanhemmillaan? Voiko olla todellista että mies joutuu kuitenkin maksamaan elatusmaksuja ja osallistumaan vielä sen lisäksi harrastus ym kuluihin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi vuoroviikoin isällä ja mulla. lapsilisä tulee mulle. puoliksi maksetaan iltapäiväkerho-lasku. sovitaan vuoroin kumpi ostaa lapselle tarvittavat, kuten luistimet ja ulkoiluvaatteet. hyvin on toiminut. papereissa lukee että elari olisi miehen maksettava mutta sovimme että ei tarvitse kun puolet kuusta kuitenkin hänen luonaan.

Vierailija
2/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jonka luona lapsi on kirjoilla, saa joka tapauksessa lapsilisät. Koska 50/50 perustuu yleensä siihen, että vanhemmilla on suhteellisen hyvät välit niin kyllä silloin pystytään sopimaan keskenään myös isommista hankinnoista siten, että menevät elatuskyvyn suhteessa. Molemmilla vanhemmillahan on elatusvelvollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat sopimuskysymyksiä. Elatusmaksu ei koostu pelkästään asumis- ja ruokintakustannuksista, eikä vuoroviikkosysteemi automaattisesti tarkoita sitä että ihan kaikki kulut menevät puoliksi (vaate-, lääke-, koulutarvikehankinnat, harrastuskustannukset jne).

Vierailija
4/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä päiväkoti ym. lapsen laskuja kuitenkaan yleensä puoliksi laiteta vaan etävanhempi maksaa elatusmaksua jolla lähivanhempi maksaa lapsen laskut. Elatusmaksua määrättäessä otetaan huomioon luonapitovähennys. Harrastusmaksuista voivat vanhemmat sopia keskenään erikseen. Meillä ne otettiin huomioon jo elatusmaksua määrättäessä ja siis sisältyvät elatusmaksuun.

Vierailija
5/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otetaan huomioon lapsen kuluja vähentävästi elatusmaksua laskettaessa.

Vierailija
6/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ilmoitettiin, ettei haluta tehdä mitään elatussopimusta. Vuoroviikkokäytäntö on käytössä, lapsi minulla kirjoilla, joten lapsilisät tulee mulle. Heti eron jälkeen isänsä maksoi suuren osan lapsen kuluista, koska tiesi, että mulla oli erittäin heikko rahatilanne eikä laskujen jälkeen jäänyt rahaa kuin välttämättömään eli ruokaan. Eron alussa jo sovittiin, että lapsen asioista ei tarvitse riidellä ja jos nyt jotain ylitsepääsemättömiä ongelmia tulee, niin mennään sitten sopimusta tekemään.

Reilu viisi vuotta nyt näin menty, eikä ole lapsen elatuksesta tarvinut tapella. Harrastuksiin liittyvät maksut maksetaan puoliksi, vaatteita ostan minä sekä isänsä, lähinnä sen mukaan, miten tarve ilmenee. Esimerkiksi jos lapsi on minulla, kun kengät hajoaa, niin sitten käydään uudet ostamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä